تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی کودکان با 13 مهارت در نمایشگاه قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آشنایی کودکان با 13 مهارت در نمایشگاه قرآن تهران - ایرنا - بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حالی روزهای نخستین خود را سپری می کند که درهمین روزهای ابتدایی با استقبال کودکان و نوجوانان روبرو شده است.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا دراین نمایشگاه بخش های مختلفی برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده و آنان با حضور مشتاقانه در هر بخش از برنامه های آن استفاده می کنند.
بخش کودک و نوجوان با ارائه برنامه ها و فعالیت های خود در قالب 13 عنوان برنامه در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارد.
رسالت این بخش بر مبنای غنی سازی اوقات فراغت مخاطبین خود، ایجاد زمینه مثبت و مساعد برای ترویج اصول و قواعد فرهنگ مطالعه، سوق دادن کودکان به سمت اشتیاق به خواندن کتاب آسمانی است.
قصه گویی، شعرخوانی، مسابقه، آشنایی با کتاب و شخصیت ها و سرزمین های مقدس، کاردستی و بازی و سرگرمی از جمله 13 مهارت یاد شده است.

** قصه گویی
در این نمایشگاه بخشی به قصه گویی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که این قشر با حضور در این بخش ها از قصه ها و داستان های مختلف قرآنی و مذهبی گوش فرا می دهند.
دراین بخش قصه ها متناسب با گروه سنی و جنسیت گروه مخاطب با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب به شکلی جذاب به کودکان ارایه می شود.

** شعرخوانی
شعرخوانی در بخش کودکان و نوجوانان از بخش های جذاب این نمایشگاه است که کودکان با دنیایی از شعرهای زیبا و جذاب آشنا می شوند.
دراین قسمت مربی تلاش می کند برای فهم درست مخاطب از قرآن و آموزه های قرآنی به انتخاب اشعار مناسب بپردازد.
پس از انتخاب این اشعار مربی از طریق بازی نسبت به تکرار و تفهیم آن می پردازد تا کودکان بخوبی آن را فراگیرند.

** معرفی شخصیت، کتاب و سرزمین های مقدس
دراین بخش کودکان با شخصت های مختلف، کتاب و سرزمین های مقدس آشنا می شوند.
مربی جنبه یا جنبه هایی از ویژگی های شخصیت های خاص قرآنی را به شکل های مختلف انتخاب و پیرامون آن نسبت به درک و شناخت بیشتر کودک اقدام می کند.
در بخش دیگر ویژگی های جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی سرزمین های مقدس اسلامی به کودکان ارایه می شود.
معرفی کتاب نیز فعالیتی است که در آن مربی با تمهیداتی مناسب زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان را با کتابی خاص با محوریت آشنایی با قرآن مجید و علوم قرآنی فراهم می کند.

** مسابقه
یکی از بخش های جذاب این قسمت بخش مسابقه است که کودکان با شور واشتیاق خاصی در آن شرکت می کنند.
دراین بخش چند نفر و یا گروه با توجه به توانایی های خود در زمینه آشنایی بیشتر با قرآن با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در این فعالیت ایجاد میل و رغبت در کودکان نسبت به کسب دانش و بینش قرآنی مد نظر است.

**کاردستی
در بخش کاردستی کودکان براساس ذوق و استعداد خود به ساخت کاردستی می پردازد.
در این بخش کودک یا نوجوان با بهره گیری از نیروی تفکر، تجسم و تخیل و با تکیه بر مهارت های دست و استفاده از ابزار و وسایلی که در اختیار دارد به ساخت و خلق اثر در زمینه آموزه های قرآنی خواهد پرداخت.

** بازی و سرگرمی
کودکان و نوجوانان همواره بازی و سرگرمی را دوست دارند و در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن نیز این بازی ها و سرگرمی برای این قشر در نظرگرفته شده است.
اینجا بازی فعالیتی است هدفمند که با تحرک ذهنی و جسمی و به صورت فردی و گروهی انجام می شود. در این فعالیت کودک با تمام وجود شرکت کرده، از آن لذت می برد و اقناع می شود.

** آشنایی با قرآن، حدیث و احکام
بسیاری از کودکان و نوجوانان با والدین خود برای آشنایی با قرآن، حدیث و احکام به این نمایشگاه می آیند که صد البته نمایشگاه بیست و دوم نیز به این موضوع پرداخته است.
در این بخش مخاطبین با روخوانی، ترجمه، مفاهیم، زیبایی های داستان های قرآن کریم، احکام، تکالیف فردی و اجتماعی آشنا می شوند.

** کارگاه های ادبی و خاطره نویسی
بسیاری از کودکان و نوجوانان از ذوق و استعداد خوبی در زمینه فعالیت های ادبی و خاطره نویسی بهره مند هستد که نمایشگاه قرآن کریم فرصتی برای این قشر پدیده آورده که از توانمندی ها و توانایی های خود در این زمینه استفاده کنند.
امسال در نمایشگاه قرآن کریم کارگاه های ادبی و خاطره نویسی به همین منظور برپا شده تا کودکان و نوجوانان از این فرصت برای بروز نبوغ خود بهره گیرند.

**خوشنویسی
خوشنویسی و داشتن خط زیبا همواره از دغدغه های دانش آموزان و والدین آنان بوده است. امسال نمایشگاه قرآن بخشی از فعالیت های خود را به این مهم اختصاص داده تا کودکان و نوجوانان از این فرصت برای خوشنویسی بهره گیری کنند.
در این بخش فراهم آوردن زمینه ای جهت بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان در حوزه خوشنویسی مورد توجه است.

**سفال گری
سفال گری همواره در میان ایرانیان رواج داشته و بسیاری از کودکان در دنیای کودکانه خود تمایل دارند تجربه ای هر چند اندک در این زمینه کسب کنند.
نمایشگاه قرآن کریم این امکان رابرای این دسته از کودکان فراهم کرده که در این زمینه استعدادهای خود را بروز دهند.
بازگشت به فطرت قرآنی، و تاکید بر خلقت نخستین انسانی، می تواند سرآغاز فعالیتی باشد برای ارائه و تجسم خلاقیت های فردی که امسال نمایشگاه قرآن در حد امکان به آن پرداخته است.

** نقاشی
یکی از بخش های مورد علاقه کودکان نقاشی است. در این بخش کودکان با اشتیاق فراوان به کار نقاشی مشغول می شوند.
نقاشی در دنیای کودکان به منزله بازی است که کودک به واسطه آن به بیان احساسات افکار خویش می پردازند و در نهایت به پرورش جنبه های رشد ذهنی و مهارتی می انجامد.

** سبک زندگی ایرانی و اسلامی
دراین بخش کودکان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی آشنا می شوند. امروز آشنایی کودکان و نوجوانان به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و بومی یک نیاز است و نمایشگاه قرآن کریم با حس این نیاز به ایجاد این بخش پرداخته است.
آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه زندگی معیار در یک فضای فرهنگی ایرانی اسلامی و هدایت افکار پویا و جستجوگر آنان در یافتن الگوهای رفتاری و فرهنگی متناسب با هویت ایرانی اسلامی از رویکردهای این بخش است.

** انیمیشن
ارایه موضوعات و مطالب از طریق انیمیشن و یا پویانمایی از جذابیت های فراوانی در نزد کودکان و نوجوانان برخوردار است.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با درک این موضوع به ارائه و نمایش انیمیشن های هنری با رویکرد قرآنی برای کودکان و نوجوانان پرداخته است.
دراین بخش کودکان و نوجوانان با اشتیاق فراوان این آثار را مشاهده می کنند و با رضایت نیز محل راترک می کنند تا سایر بخش های نمایشگاه را ببینند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از سوم تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس گشایش یافت تا 23 همین ماه ( 15 رمضان) برای بازدید عموم دایر است.
این نمایشگاه در روزهای یاد شده از ساعت 18 تا 24 برای بازدید عموم دایر است.
فراهنگ (5) ** 1569**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن