تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمضان خوان گسترده رحمت الهی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رمضان خوان گسترده رحمت الهی گچساران - ایرنا - رمضان خوان گسترده رحمت الهی برای پذیرایی از بندگان مخلص خداوند منان و فرصتی برای پاکسازی روح انسان از پلیدی و گناه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، لحظات غارفانه سحرگاهان رمضان اوج تجلی نیایش غاشقانه مخلوق در درگاه معبود ازلی است.
ماه صیام فرصتی برای زدودن زنگار گناه از قلب انسان های مومن بر روی سفره بیکران کریمانه خداوند متعال است.
دلدادگان حریم کبریایی حضرت دوست با دست شستن از نیازهای جسمانی چون خور و خواب تبلوری با شکوه از تسلیم در برابر دستورات معبود بی همتا را به نمایش می گذارند.
یک کارشناس فرهنگی گفت: از بین بردن کینه ها و آشتی دوستان و اقوامی که با هم اختلاف داشته اند،برگزاری مراسم عروسی و ذخیره آذوقه به ویژه برای سالخوردگان از جمله آیین های استقبال از ماه مبارک رمضان در گچساران است.
سید زمان علی پورˈ افزود: برگزاری آیین مناجات برای بیدار کردن مردم از سوی مداحان برای صرف وعده سحری از رسم های کهنی است که در برخی از روستاهای گچساران گواهی بر همدلی مردم برای اجرای آیین های ماه رمضان است.
یک خانم 75 ساله ساکن شهر دوگنبدان گفت: شیر برنج،پلو ماش از غذاهایی است که بیشتر شب های رمضان در سال های نه چندان دور برای پذیرایی از روزه داران در وعده سحری پخته می شد.
بگم رمضانی افزود: پخت حلوا با ترکیب شیره انگور،آرد و شکر با نام انگشت پیچ و کشمکش معمولا در تمام سفره های افطاری تا چند سال پیش رایج بود.
وی پخت آش ماست برای وعده ناهار روز عید فطر و نان محلی با نام گرده با ترکیب آرد، ماست ، کره حیوانی و شکر را از آیین های گذشتگان در وعده صبحانه روز عید فطر بیان کرد.
یک پیرمرد ساکن روستای دیل از توابع گچساران خواندن قرآن، مفاتیح و وادعیه از آیینی هایی دانست که هر شب در منزل یکی از اهالی محلات مسکونی برگزار می شد.
یک زن 48 ساله ساکن روستای امامزاده جعفر (ع) پهن کردن سفره های افطاری وجمع کردن پول برای کمک به نیازمندان را ازآیین های این روستا در ماه رمضان ذکر کرد.
منیژه حسینی افزود: باید مسوولان فرهنگی و پیشکسوتان تلاش کنند تا رسوم کهن و با صفای معنوی گذشته را بین نسل جوان احیا کنند.
یک کارمند شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران روزه گرفتن در هوای 50 درجه در جوار تاسیسات نفتی را جلوه ای از ایمان بندگان به پروردگار بی همتا دانست.
امین کریمی افزود: روزه گرفتن در شرایط سخت لذت معنوی بیشتری و پس از آن عید فطر صفای ویژه ای دارد.
فرماندار گچساران گفت: شرایط مطلوب برگزاری آیین های معنوی ماه مبارک رمضان با همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم این شهرستان فراهم شده است.
ˈعبدالرحیم رحیمی افزود: ساماندهی داوطلبان بسیجی برای اجرای طرح تذکر لسانی با هدف مبارزه با حرمت شکنان روزه خوار، نام نویسی دانشجویان برای شرکت در طرح ضیافت اندیشه، ساماندهی گروه های بهداشت محیط و بازرسان برای مبارزه با گران فروشی از عمده برنامه های این ماه مبارک است.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای جذب کمک های مردمی با هدف برپایی سفره های اطعام ،اجرای طرح ساعات کار نانوایی ها و رستوران ها متناسب با نیاز روزه داران از برنامه های انجام شده با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری آیین های عبادی ماه رمضان در این شهرستان از سوی دستگاه های اجرایی است.
فرماندار گچساران اهدای کتاب و بسته های فرهنگی و پیش بینی برنامه های جزء خوانی، تفسیر و روخوانی قرآن کریم بخش هایی از طرح استقبال از ماه رمضان در اماکن متبرک و مساجد ، حسینه ها و تکایای گچساران با همکاری ارگان ها و ادارات فرهنگی متولی شهرستان را از دیگر برنامه های استقبال ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
امام جمعه گچساران گفت: ماه رمضان فرصتی برای تلاوت قرآن و تدبر در کلام الهی است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: اندیشیدن به قرآن کریم دروازه کشف حکمت دستورات الهی در این کتاب انسان ساز و آسمانی است.
وی با اشاره به این نکته عمل به احکام الهی در قرآن مجید بهترین راهکار برای سعادت انسان در دنیا و آخرت است از مومنین روزه دار خواست تا با شرکت در محافل قرآنی قلب خود را جلا بخشند.
حجازی با بیان این نکته که احیای سنت های پسندیده بزرگان دین مبین اسلام در صله رحم و دستگیری از نیازمندان در این ماه ضروری است، تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی برای بکار بستن سیره علوی و فاطمی در بین مردم با بهره گیری از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
8143/566

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن