تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806377195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران تروریسم و دست پنهان رژیم سعودی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بحران تروریسم و دست پنهان رژیم سعودی


در حالی که روز بروز اسناد بیشتری دال بر نقش عربستان و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در حمایت از تروریست های تکفیری منتشر می شود، رسانه های سعودی تلاش می کنند با فرافکنی، از خشم و انزجار عمومی علیه عملکرد مقامات عربستان بکاهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تلاش رسانه های سعودی برای فرافکنی و منسوب کردن تروریست ها به کشورهای دیگر، نشان دهنده وحشت سعودی ها از تبعات عملکرد چند ساله خود در تاسیس القاعده و پشتیبانی مداوم از تروریست های تکفیری است. با این وجود، هیچ سیاست مدار، تحلیلگر، روزنامه نگار و حتی شهروند عادی در منطقه نیست که تکفیری ها را وابسته و تحت حمایت عربستان سعودی نداند وسکوت مقامات سعودی در روزهای اخیر نیز، دامن آنها را از آلودگی و شریک بودن در جنایات تکفیری ها پاک نخواهد کرد. تمام خبرها، اظهار نظرها و گزارش های رسمی و غیر رسمی، تا همین امروز حاکی از آن بود که امریکا و متحدان غربی و عربی اش، از ابتدای بحران سوریه، کمک های اطلاعاتی، تسلیحاتی و رسانه ای خود را در حمایت از تکفیری ها به کار گرفتند تا حکومت سوریه را برانداخته و جبهه مقاومت اسلامی منطقه را با ضربه سنگینی متوقف کنند. آنها از آغاز بحران سوریه در سال 2011 تاکنون، از هیچ کوششی جهت تجهیز عناصر تکفیری فروگذار نکردند و از اعلام آشکار آن نیز ابایی نداشتند، چرا که وسعت حمایت ها به گونه ای بود که جایی برای انکار نمی ماند. این کمک ها شامل جذب تکفیری ها از سراسر دنیا به کشورهای همسایه، سازماندهی آن ها و فرستادن به سوریه از طریق ترکیه، لبنان، اردن و از راه مرزهای عراق بود و در ادامه انواع کمک های نظامی - تسلیحاتی و اطلاعاتی توسط آمریکا ، عربستان، رژیم صهیونیستی ، انگلیس ، فرانسه و... و آموزش نظامی تروریست ها در اردن و ترکیه دنبال شد.
دست پنهان عربستان در عراق
  «بندر بن سلطان» سفیر سابق عربستان در واشنگتن و رئیس دستگاه جاسوسی ریاض، بطور مستقیم، مدیریت و هدایت گروه‌های تکفیری را بر عهده داشت و افسران سیا او را در اتاق جنگش در اردن همراهی می کردند.   با این حال، ناکامی در سوریه، این اتاق جنگ را واداشت جنگ را به جبهه دیگری بکشانند و مناطق بیشتری از جبهه مقاومت را درگیر سازند.
مقام های عربستانی در اظهارات متعدد خود نیز ابایی نداشته اند که بگویند از این که در عراق شیعیان در راس کار هستند، ناخشنودند و همچنان در سودای بازگرداندن سنی ها به قدرت هستند. عراقی که برای اعراب، با صدام حسین سنی مذهب افراطی و سرکوب گر که شیعیان و کردها و دیگر اقلیت ها را فقط صرفا به دلیل مذاهب و طوایفشان سرکوب می کرد، تعریف شده است.. حمله تکفیری ها به موصل، نقشه پیشنهادی همین اتاق جنگ بود و قرار بود با اجرای آن، مناطق سنی نشین عراق بطور کامل جدا شده و تحت سلطه دولت تکفیری ها در آید.

داعش در عراق

  گزارش های سرویس های اطلاعاتی عراق و نیز، اعترافات رهبران اسیر شده این سازمان تروریستی حاکی از آن است که طراحان این عملیات اطمینان داشته اند که حتی با 50 درصد موفقیت نیز، وضعیت میدانی منطقه و هرج و مرج به شکلی تغییر خواهد کرد که تقسیم عراق به دست ساکنان منطقه رقم می خورد.
برنامه ریزی برای این عملیات از حدود 6 ماه پیش در اتاق های جنگ ارتش سعودی آغاز شده و دولت قطر نقش هماهنگ کننده و پشتیبانی را در این طرح داشت که نزدیک به 3 میلیارد دلار برای آن هزینه شد.
افسران طراح این عملیات به پادشاه عربستان اطمینان داده بودند که با جداسازی مناطق شمالی و افزایش بمبگذاری ها و کشتارهای وسیع و پرتعداد، توجه غرب جلب شده و این پیام به آنها منتقل خواهد شد که استان های سنی نشین خواهان استقلال و استقرار حکومت دلخواه هستند و افکار عمومی جهان، این بخش از عراق را به عنوان منطقه ای جداگانه و متمایز با جنوب تصور خواهد کرد. به این ترتیب مقدمه برای پس گرفتن نیمی از عراق فراهم خواهد شد.
تروریست ها در عراق

نشست های توجیهی متعددی در تعدادی از پایتخت های عربی، از جمله اردن، قطر و برخی از پایتخت های اروپایی بین نمایندگان جامعه اطلاعاتی عربستان سعودی و قطر و تعدادی از فرماندهان  داعش، بویژه افسران حزب بعث صدام و تعدادی از سیاستمداران عراقی، برگزار شد.
به آنها توضیح داده شد که این طرح نیاز به کار در دو جبهه دارد و نخستین بار است که یک پروژه در چنین سطحی در دو عرصه سیاسی و نظامی اجرا می شود.
وقتی طرح به پادشاه عربستان و تعدادی از اعضای ارشد آل سعود عرضه شده و  توضیح داده می شود که با جدا شدن استان های سنی نشین، حکومت تکفیری ها تثبیت شده و پلت فرم برای اجرای عملیات های بیشتر در عراق و مشابه سازی در کشورهای دیگر ایجاد می شود، آنها به قدری هیجان زده و ذوق زده می شوند که بی معطلی دستور تامین اعتبار نامحدود مالی برای پشتیبانی و اجرای طرح را صادر می کنند.
تعدادی از فرماندهان داعش نیز به ملاقات پادشاه سعودی عبدالله بن عبدالعزیز، برده می شوند و همانجا دستور قرارگرفتن امکانات ارتش سعودی در خدمت افسران سابق حزب بعث و فرماندهان داعش صادر شده و بزودی گروه هایی از اعضای داعش برای آموزش به عربستان منتقل می شوند.
  نقش قطر نیز، در این فرآیند مهم بود و شبکه هایی برای استخدام جنگجویان جدید از کشورهای عربی بویژه مغرب و تامین و انتقال تسلیحات و تجهیزات از مسیر ترکیه و کردستان عراق را راه اندازی می کند.
  سعودی ها می دانستند که افسران سابق گارد ریاست جمهوری صدام، نظامیانی باتجربه هستند، اما اهداف آنها چندان با سیاست های عربستان در جبهه بین المللی تکفیری ها منطبق نیست و در صورت تقویت بیشتر، به طور قطع شاخه داعش در سوریه نیز قدرت بیشتری خواهد گرفت و باقیمانده عناصر جبهه النصره و تکفیری های تحت امر سعودی ها را نابود خواهند کرد.   با این حال، افسران سیا به بندربن سلطان اطمینان دادند که تهدیدی از سوی داعش علیه عربستان در کار نخواهد بود و با حمله به عراق، جبهه تکفیری ها در سوریه نیز متحد خواهد شد.
به این ترتیب «داعش» به یک ماشین کشتار و خونریزی در عراق تبدیل شد، تا ضمن برآورده کردن خواسته های حامیان غربی - عربی خود، مرزهای ایران را نیز در تهدید مداوم قرار دهد.
اکنون جنگ در سوریه به جنگ در عراق پیوند خورده و در حالی که گروهک «داعش» در حال پیش‌روی در عراق است، واشنگتن نیز به همراه متحدان منطقه ای اش، در جبهه سیاسی تهاجم به دولت عراق را آغاز کرده است.  
دانلود  
 

لینک را کپی کنید


شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن