تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم شهرهای جنوبی خوزستان به پیشواز ماه مبارک رمضان رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم شهرهای جنوبی خوزستان به پیشواز ماه مبارک رمضان رفتند آبادان- ایرنا - بسیاری از مردم شهرهای جنوبی خوزستان سه روز آخر ماه شعبان روزه می گیرند و به پیشواز این ماه مبارک می روند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان از مهمترین ماه های خداست و مردم ایران در نقاط مختلف کشور با آداب و رسوم خاصی به استقبال این ماه مبارک می روند.
برخی از این آداب و رسوم بدلیل ظهور تکنولوژی ها تغییر شکل یافته اند ولی همچنان در شهرهای جنوبی خوزستان با شور و حال خاصی برگزار می شوند.
چهره تمام شهرهای جنوبی خوزستان و روستاهای تابعه از نیمه ماه شعبان دگرگون می شود و مردم به جنب و جوش و تکاپو افتاده و خود را برای استقبال از ماه رمضان؛ ماه عبادت، ماه پرهیز از گناه، ماه پالوده شدن از دوگانگی و ماه نزدیک شدن به پروردگار آماده می کنند.
مردم آبادان، خرمشهر و شادگان از چند روز قبل از آغاز این ماه مبارک به نظافت و پاکسازی خانه ها، محله ها، بازارها، دکان ها، تکیه ها، مساجد و حسینیه ها می پردازند و خانه تکانی، تمیز کردن و تهیه مایحتاج ماه رمضان از دل مشغولی های این روزهای مردم است.
بسیاری از مردم در روستاهای شهرهای جنوبی خوزستان سه روز اول، وسط و آخر ماه های رجب و شعبان را روزه می گیرند و عقیده دارند با روزه ماه رمضان، خداوند ثواب سه ماه روزه را برای آنان ثبت می کند.
هر کس این ایام را روزه بگیرد، می گویند: ˈ روزه سه ماهان ˈ گرفته است.
بعضی ها نیز فقط سه روز آخر ماه شعبان را روزه می گیرند و به پیشواز ماه مبارک رمضان می روند.
در ˈ روستاهای بخش های اروندکنار و مرکزی آبادان ˈ عده ای یک روز و بعضی دو تا سه روز قبل از ماه رمضان روزه پیشواز می گیرند تا خداوند متعال گناهانشان را بیامرزد و روزی بلند و حلال نصیب آنها بگرداند.
آنهایی هم که از سال قبل یا سال های قبل روزه بدهکارند، چند روز قبل از ماه رمضان به نیت ادای قرض خود روزه می گیرند.
زنان ودختران با تهیه انواع حلواهای محلی از قبیل حلوای آرد برنج و شیرنی هایی مانند زولبیا، بامیا، نان محلی، رنگینک و انواع خوراکی ها مثل شیر برنج هم برای خانواده وهم برای خیر و خیرات بویژه در شب های جمعه وشب قدر به استقبال این ماه می روند.
مسلمانان روزه دار در ماه مبارک رمضان سعی می کنند که نمازهای یومیه خود را در مسجد و به جماعت برگزار کنند و به همین خاطر مسجدها مملو از نمازگزاران می شود.
عیادت از بیماران ورفتن نزد بزرگان، صله رحم به جای آوردن وعیادت از بیماران نیز یکی از کارهای شایسته ای است که صورت می گیرد.
آیین روضه خوانی در طول ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه های شهرهای جنوبی خوزستان برگزار می شود و در شب های 19 تا 21 ماه مبارک رمضان مراسم سینه زنی و روضه خوانی در سالروز ضربه خوردن و به شهادت رسیدن امیر مومنان علی(ع) برگزار می شود.
مردم جنوب خوزستان سه روز مانده به عید فطر خانه و مساجد را تمیز و آب و جارو می کنند.
بچه ها نیز با لباس تمیز ونو به خانه های بزرگ فامیل می روند وعیدی دریافت می کنند و تعدادی از مردم هم به زیارت قبور شهدا و فامیل رفته و فاتحه می خوانند.ک/4
7103/7279

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن