تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802211006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین مسابقه طراحی طلا و جواهر کشور با معرفی برترین ها در مشهد پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخستین مسابقه طراحی طلا و جواهر کشور با معرفی برترین ها در مشهد پایان یافت مشهد- ایرنا- نخستین مسابقه طراحی طلا و جواهر کشور با معرفی نفرات برتر، جمعه شب در مشهد به کار خود پایان داد.


به گزارش ایرنا در سطح حرفه ای این مسابقه در بخش دستی و هنری به ترتیب فاطمه دبیر فلک و غزاله حاجی بابایی نفرات اول و دوم و سمیه عباسی و سپیده نهروی مشترکاً سوم شدند.
در گروه آکادمیک در دو بخش دستی و هنری نیز شهرزاد گیوی و مهدی جواهریان رتبه های اول و دوم و مریم دوگانی و ساره شریعتی در یک گروه و نیز سمیرا نامجو به صورت مشترک جایزه سوم را از آن خود کردند.
در گروه آماتور نیز در دو بخش دستی و هنری و به صورت مشترک، مرضیه آقاسی و نیلوفر حاجی عابدینی جایگاه نخست را به دست آوردند.
همچنین طرح بیتا فخر صباحی که برگرفته از ارتباط کره زمین و ماه بود، به عنوان طرح برگزیده بخش مردمی این مسابقه تعیین شد.
جایزه نفرات اول این مسابقه 20 گرم طلا، نفرات دوم 15 و نفرات سوم 10 گرم طلا بود.
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور در آغاز آیین پایانی این مسابقه گفت: تا قبل از سال 75 خط قرمزی دور صنف ما بود که مانع ورود سایر افراد به این صنف می شد.
محمد کشتی آرای افزود: با شروع برگزاری کلاس های آموزشی در تهران، زمینه ورود سایران به ویژه جوانان تحصیلکرده در رشته های مرتبط فراهم شد.
وی گفت: پس از آن کلاس های حرفه ای و تخصصی بسیاری تا به امروز برگزار کرده ایم تا جایی که اکنون این کلاسها و دوره ها به شهرهای کوچک هم رسیده است.
کشتی آرای بیان کرد: صنعت طلا و جواهر آنقدر گسترده است و جای کار دارد که همه می توانند در آن کار کنند؛ بویژه در حوزه سنگ های نیمه گرانبها که در کشور ما معادن غنی از آنها وجود دارد.
وی گفت: سنگ خام ˈگارنتˈ که در ساخت جواهر استفاده می شود را از کشور ما دو دلار می خرند اما سنگ تراش داده شده آن بر زیور آلات، یک تا دو هزار دلار قیمت گذاری می شود.
کشتی آرای افزود: چرا نباید ما خود با این همه نیروی جوان خوش ذوق در این حوزه ها ورود یافته و ارزش افزوده حاصل از آن را نصیب کشور کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که این مسابقه پایه ای برای برگزاری یک مسابقه بین المللی شود.
عامل توسعه خوشه صنعتی جواهرات مشهد نیز ادامه داد: شهر مشهد به چند دلیل از جمله وجود سالانه 25 میلیون زائر و نیز اشتغال بیش از 75 درصد واحدهای تولیدی استان به امر تولید جواهرات به جای زیورآلات طلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ˈمحمدجواد پیش بینˈ افزود: مهمترین اقدامات این خوشه، راه اندازی نخستین واحد طراحی جواهرات کشور در مشهد است که این مجموعه در کشور منحصر به فرد است.
وی بیان کرد: همچنین ثبت برندهای مختلفی در زمینه جواهرات در سطح کشور و راه اندازی نخستین آزمایشگاه آکرودیته جواهرات از جمله تلاش های اعضای خوشه مذکور است.
پیش بین گفت: از جمله نقاط ضعف خوشه صنعتی جواهرات این استان موضوع طراحی و کیفیت تولید است؛ زیرا طراحی جواهرات یک علم بین المللی است که باید فرا گرفته شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدات ما کپی برداری از صنایع دیگران است، افزود: این در حالی است که سابقه و فرهنگ ما بسیار غنی است و می تواند با الهام از آنها آثار بی نظیر و بسیار ارزشمند با تنوع گسترده تولید و صادر کرد.
پیش بین گفت: اقداماتی از چند سال قبل در حوزه ارتقای وضع صنعت جواهر انجام شده و اکنون 80 درصد آموزش دیده های صنعت طلا و جواهر در این صنعت مشغول به کار هستند.
وی افزود: در فراخوان نخستین مسابقه طراحی طلا و جواهر که از 23 اردیبهشت ماه آغاز شد، در مجموع 389 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 271 آنان را بانوان و 118 دیگر را آقایان تشکیل دادند.
پیش بین گفت: تعداد طرح های رسیده به دبیرخانه این مسابقه 215 مورد از 36 شهر کشور بود که برخی از آنها به لحاظ کیفیت طراحی در سطح بالایی قرار داشت.
وی اظهار کرد: این طرح ها در سه سطح آکادمیک، حرفه ای و آماتور در شش زمینه از جمله خلاقیت و زیبایی، قابلیت فروش، قابلیت ساخت، استفاده از سنگ های قیمتی ایرانی، استفاده از المان های اسلیمی ایرانی در دو بخش دستی و کامپیوتری توسط داوران داخلی و سه داور از کشورهای انگلیس ایتالیا و آلمان مورد قضاوت قرار گرفت.
2713**659**1504

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن