تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821205218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک پله تا صعود، کنکور پایان راه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک پله تا صعود، کنکور پایان راه نیست قروه - ایرنا - سال های پرتلاش، پر استرس و کابوس هولناک برخی از داوطلبین منتظر برگزاری کنکور، بالاخره به پایان رسید و دانش آموزان نتیجه چندین ساله خود را در ترازوی کنکور گذاشتند.


به گزارش ایرنا، امروز بار سنگین مطالعه از دوش میلیون ها رقبای دانشگاه برداشته شد اما نگاه منتظر پدران و مادران همچنان بر دوش فرزندان سنگینی می کند و جالب آنکه پدران و مادران کنکوری ها بیشتر با هم رقابت می کنند تا خود آنها.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه در مورد وضعیت کنکور سراسری در این شهرستان گفت: کنکور سال 93 در سه روز متوالی در پنج رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه با حضور دو هزار و 47 داوطلب کنکور اغاز شده و در حال برگزار است.
حسین الماسی در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار داوطلبین کنکور سال 93 شهرستان قروه در مقایسه با سال گذشته 144نفر کاهش پیدا کرده است.
به گفته وی بیشترین داوطلبان کنکور شهرستان قروه در رشته علوم تجربی با هزار و 33 نفر و کمترین داوطلب نیز در رشته هنر با 96 نفر است که این رشته در مقایسه با سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.
به گفته وی داوطلبان رشته ریاضی با 360 نفر شامل 121 دختر و 239 پسر صبح پنجشنبه و رشته هنر با 96 داوطلب شامل 44 دختر و 52 پسر عصر پنج شنبه با هم به رقابت پرداختند.
الماسی افزود: صبح جمعه، رقابت داوطلبان رشته علوم تجربی با هزار و 33 نفر شامل 604 دختر و 429 پسر آغاز شد و عصر جمعه نیز داوطلبان رشته زبان های خارجه با 179 نفر شامل 102 دختر و 77 پسر رقابت خود را برگزار می کنند.
وی به آخرین روز کنکور در روز شنبه اشاره کرد و گفت: صبح روز شنبه داوطلبان رشته علوم انسانی با 379 نفر شامل 200 دختر و 179 پسر، کنکور سال 93 را به اتمام می رسانند.
رییس آموزش و پرورش قروه از قبولی 100 درصد داوطلبان رشته علوم انسانی، 70 درصد قبولی داوطلبان رشته ریاضی فیزیک و 27 درصد قبولی رشته علوم تجربی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
وی به دانش آموزان دوم متوسطه و والدین توصیه کرد با توجه به اینکه بیشترین داوطلبان کنکور در رشته علوم تجربی هستند و درصد قبولی این رشته نیز کمتر است، رشته های ریاضی فیزیک و علوم انسانی را انتخاب کنند تا شانس بیشتری برای قبولی در کنکور داشته باشند.ک/3
7345/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن