تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804448611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کی روش،رویش فوتبال حرفه ای ایران در آوردگاه جهانی- میثم ناصرنژاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کی روش،رویش فوتبال حرفه ای ایران در آوردگاه جهانی- میثم ناصرنژاد همدان- ایرنا- بدون تردید ˈکارلوس کی روشˈ سرمربی سربلند ایران در جام جهانی 2014 برزیل است، مهره ای تاثیرگذار که تغییر در جریان و نگرش سنتی فوتبال ایرانی، ایجاد خودباوری و روحیه توفیق طلبی او به بازیکنان در پیکارهای جام بیستم در واقع رویش فوتبال حرفه ای در آوردگاه جهانی بود.


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در این مدت گذشته که فوتبال دوستان ایرانی حتی نگاه خوشبینانه به نبرد برابر با تیم های بزرگی نظیر نیجریه و آرژانتین نداشتند، با تغییرات شگرف و غیرقابل پیش بینی توانست تیمی را روانه میدان کند که دنیا را حیرت زده کرد.
تیمی که دست پرورده کی روش در این ماه ها به خصوص در شش ماه اخیر بود، جدا از مباحث تاکتیکی و فنی، منسجم، جنگجو و خودباور بود و برنامه محور و هوشیار برابر بزرگان فوتبال دنیا عمل کرد.
هر چند در این بین نمی توان کیفیت رقابت با نیجریه و آرژانتین را با افت بازی مقابل بوسنی و هرزگوین مقایسه کرد اما در مجموع واقعیت تلخ تضاد و فاصله تیم ملی کشورمان با سطح اول فوتبال جهان چهارشنبه شب گذشته با شکست مقابل بوسنی و هرزگوین نشانگر ضعف ها و کاستی هایی است که سال ها گریبانگیر فوتبال ایران بوده اما به هر حال در همین سال ها مدام تکرار این کلید واژه را شنیده ایم که ˈتیم بزرگ، مربی بزرگ می خواهدˈ.
اکنون که وداع با جام جهانی و ثبت نتایج این سه بازی هر چند تلخ اما مورد پذیرش و اقبال عمومی است، باید با جدیت بیشتر از گذشته به این نکته اشاره کنیم که اگر تیمی بزرگ می خواهیم باید مربی بزرگی همچون ˈکارلوس کی روشˈ را حفظ کنیم.
حتی سیاستمداران راس نظام نیز به این مهم پی برده اند که کی روش تا چه اندازه توانسته دگرگونی مثبت در فوتبال ملی ایران ایجاد کند و طبیعی است چنین مربی بزرگی برای تحقق آرزوهای بزرگ دستمزد بالا هم مطالبه کند.
واقعیت های فوتبال به این نکته مهم اشاره می کند که فاصله ای که امروزه بین تیم ملی کشورمان همچون سایر قدرت های آسیا با فوتبال روز دنیا است به همین راحتی قابل پوشش نیست و نمی توان انتظار داشت کی روش و هر مربی دیگر در کوتاه ترین مدت بتواند خلق معجزه کند.
تیم ملی ایران در جام بیستم مقابل تیم هایی قرار گرفت که هر کدام بیش از 20 لژیونر آن هم در سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا دارند و آیا می تواند با نفراتی که که در اختیار داریم با آنها برابری کرد.
آیا می توان از ˈعلیرضا حقیقیˈ که بازی های ملی او حتی به شمارش انگشتان دست هم نمی رسد، پولادی، صادقی، حیدری، حسینی، منتظری و خیلی از نفرات اعم از اصلی و ذخیره تیم که فوتبال اروپایی را نمی شناسند، انتظار مهار ستاره ها را داشت.
به ترکیب هر سه تیم حریف ایران در جام بیستم که نگاهی می اندازیم ستاره هایی هستند که در فصل گذشته فوتبال اروپا جزو بهترین های باشگاهی خود بوده و حتی همین تیم بوسنی و هرزگوین که برخی ها انتقاد از باخت می کنند، 22بازیکن لژیونر را در ترکیب اصلی تیم های باشگاه خود داشت و برخی از آنها نظیر ˈامیر اسپاهیچˈ مدافع لورکوزن آلمان، ˈادین ژکوˈ مهاجم منچسترسیتی انگلیس، ˈوداد ایبیسیوویچˈ مهاجم فصل قبل اشتوتگارت آلمان ، ˈسجاد صالح اوویچˈهافبک هوفنهایم آلمان، ˈمیرالم پیانیچˈ هافبک آث رم ایتالیا ، ˈزیدووان میسیموویچˈ هافبک سابق تیم های بایرن مونیخ آلمان و گالاتاسرای ترکیه جزو ستاره های تیم خود بودند.
شکست مقابل این تیم در حالی رقم خورد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال جهان شاید حق تیم بوسنی هم وداع از جام نبود و اگر اشتباهات داوری در دیدار مقابل نیجریه روی نمی داد چه بسا حالا بوسنی به جای نیجریه صعود کرده و حریف فرانسه می شد.
اما حالا که از صعود به دور دوم جام جهای بازمانده ایم شاید به اعتقاد برخی وداع تلخ از جام بیستم باشد اما نباید از این امیدواری گذشت که هنر کارلوس کی روش در این جام رویش فوتبال حرفه ای ایران در آوردگاه جهانی بود.
بدون تردید همین خلاقیت، ابتکار، نوآوری، توفیق طلبی و انگیزشی که کی روش در بین ملی پوشان کشورمان ایجاد کرد باعث شد تا برخلاف میادین مهم فوتبال در گذشته هیچ یک از بازیکنان پس از پایان کار رویکرد انتقادی نسبت به سرمربی تیم نداشته و او را مورد ستایش قرار دهند.
با این اوصاف این انتظار هم نمی رود که برخی به دلیل عدم راه یابی تیم ملی به دور دوم و شکست مقابل بوسنی و هرزگوین را غیرقابل تصور دانسته و نگاهی صرفا منتقدانه به عملکرد تیم داشته باشند و این انتظار می رود که بیش از هر چیزی این موضوع گرفتار کسانی نشود که با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی می کنند.
شاید بهتر آن باشد که همگان یاد بگیرند به این مساله فنی نگاه کنند و نه احساسی و به جای بازگشت به عقب و تحلیل و تفسیر ماجرای فوتبال ایران در آوردگاه برزیل، نسبت به آینده فوتبال کشورمان که جام ملت های آسیا را مقابل خود دارد، به پیشنهاد و راهکار بپردازند.
به هر حال پرونده نبرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی بسته شد و بهتر است برای تحقق فرآینده موفقیت تیم ملی تصمیم گیری شود.
آنچه که از هنر سرمربی پرتغالی تیم ملی در جام بیستم به نمایش گذاشته شد، انسجام در کار دفاعی و ناکام گذاشتن ستاره های فوتبال دنیا برای عبور راحت از سد آهنین دفاع ایران بود.
شاید تنها دغدغه کی روش در این جام نبود هافبک خلاق و بازی ساز بود تا ضمن کنترل جدی و موثر در میانه میدان با توجه به سیستم تدافعی تیم، بتواند ساختار حمله را سازماندهی کند. ایرادی که در بازی با بوسنی و هرزگوین که به دلیل نیاز مبرم به کسب پیروزی کاملا مشهود بود و تغییرات تاکتیکی تیم نتیجه نداد تا ضمن عدم تمرکز بر کار دفاعی، ضمن دریافت سه گل شرایط صعود را از دست بدهیم.
با این حال تیم ملی جام ملت های آسیا را پیش رو دارد و اگر می خواهیم حضوری متفاوت با گذشته و به سمت خلق نتایج مناسب در این جام آسیایی حرکت کنیم باید تجربه حرفه ای که فوتبالمان از جام جهانی برزیل به سوغات آورده است را به خوبی مورد استفاده قرار دهیم. تجربه ای که با تفکرات کارلوس کی روش بر روح فوتبال ایران تزریق شد و رویش جوانه های فوتبال حرفه ای ایران را شاهد بودیم.
576/7520/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن