تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803852503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیته امداد شهرستان قدس در 5 سال گذشته از 800 طرح خود اشتغالی حمایت کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کمیته امداد امام خمینی : کمیته امداد شهرستان قدس در 5 سال گذشته از 800 طرح خود اشتغالی حمایت کرده است شهرقدس-ایرنا- رییس کمیته امداد شهرستان قدس، گفت: در پنج سال گذشته این کمیته از 800 طرح خود اشتغالی حمایت کرده که فقط حدود 70 طرح در حال حاضر نیمه فعال است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «فتح اله عزیزی» روز پنجشنبه در گردهمایی حامیان اشتغال و خودکفایی، با اشاره به رویکرد این نهاد بر توانمند سازی خانواده ها، گفت: به عنوان یکی از فعالیتهای کمیته، ما تاکید بسیاری بر ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان داریم و در این راستا اعطای وام به عنوان یکی از این راههاست.
وی در تشریح نحوه نظارت بر این وامها گفت: پس از پرداخت وام خود اشتغالی و اجرای طرح، تا پنج سال کارشناسانی خارج از اداره بر طرح مورد نظر نظارت دارند.
عزیزی با اعلام یکهزار و 500 طرح خودکفایی و اشتغال در کمیته امداد امام (ره) شهر قدس، گفت: طرح حمایت از اشتغال که از سال 1375 آغاز شده، هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ما در بر داشته است.
وی از وجود دو منبع مالی در این کمیته برای خودکفایی و اشتغال نام برد و گفت: یکی از آنها صندوق است که 40 درصد کمکها به مددجویان را تامین می کند، 60 درصد باقیمانده نیز از محل منابع بانکی با توجه به تکلیف بانکها از سوی دولت، برای پرداخت وام به افراد معرفی شده توسط کمیته امداد تامین می شود.
رییس کمیته امداد شهرستان قدس با اشاره به دو وظیفه اساسی برای کمیته امداد امام (ره) گفت: این وظایف شامل حمایت از نیازمندان و جمع آوری وجوهات برای کمک به آنها می باشد و بقیه خدمات، زیر مجموعه این دو اصل قرار می گیرد که البته در بخش حمایتی، تلاش ما بر ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش است.
عزیزی از برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته به عنوان یکی از این بخشهای حمایتی نام برد و گفت: برخی تولیدات مثلا تابلو فرش را بنا به تمایل مددجو به صورت تضمینی خریداری کرده و علاوه برآن با برپایی غرفه هایی که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد، به بازاریابی و فروش این تولیدات کمک می کنیم.
وی برپایی نمایشگاه شب عید و جشن رمضان را به عنوان نمونه ای از این فعالیت ها مطرح کرد.
وی وامهای اشتغال را از یک میلیون، تا سقف 50 میلون تومان اعلام کرد و گفت: البته وامهای 50 میلیون تومانی تحت عنوان طرح های ویژه، با معرفی متقاضیان آنها به صندوق توسعه ملی پرداخت می شوند.
رییس کمیته امداد شهرستان قدس، به عنوان یکی دیگر از فعالیتها به کاریابی برای افراد جویای کار اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر، 500 نفر را با امضای تفاهم نامه و بستن قرارداد به شرکتها و مراکز مختلف معرفی کردیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته در زمینه اشتغال و خودکفایی در میان 20 مدیریت کمیته در استان تهران، رتبه دوم و در سال 91 رتبه اول را کسب کردیم.
وی از وجود مشاوره ها در زمینه استعداد یابی مددجویان به عنوان یکی از بازوهای کمیته در امر ایجاد اشتغال یاد کرد و گفت: به این وسیله توانایی افراد در زمینه های مختلف شغلی شناسایی شده و در صورت نیاز به آموزش، هزینه های آنرا پرداخت کرده و در صورت نیاز به کسب مجوز و پروانه در کنار آنها خواهیم بود، تا مددجویان به ثبات شغلی مناسب برسند.
وی در خصوص تشویق جوانان به امر ازدواج گفت: وام دو میلیون تومانی بلاعوض برای دختران مددجوی کمیته و برای پسران 500 هزار تومان در نظر گرفتیم و در صورت معرفی افراد از دیگر نهادها و دستگاهها، نیز مبلغ دو میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه به آنها داده می شود.
وی که در گرهمایی حامیان اشتغال و خودکفایی صحبت می کرد، گفت: هدف از این نشست را اطلاع رسانی و ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته و استفاده از پیشنهادات افراد خیر و حامیان ما در شهرستان قدس بود.
معاون عمرانی فرماندار قدس نیز در این جلسه، گفت: بحث اشتغال دغدغه اصلی هر کشور و نظامی است، به طوریکه مقام معظم رهبری نیز اشتغال را بسیار مورد توجه قرار دادند.
«علیرضا ورمزیار» توجه به اشتغال و کارآفرینی را سبب پیشگیری از بزه، اعتیاد و بسیاری ناهنجاری های دیگر عنوان کرد و گفت: به علت اهمیت کار آفرینی باید در هر زمان از افراد فعال در این زمینه تقدیر شود.
ورمزیار افزود: کارآفرینان سرمایه، دانش و عمر خود را صرف ایجاد اشتغال و پیشرفت جامعه کرده اند، بنابراین مسوولان باید زمینه های ارتباطی را با آنها قوی تر کرده و در جهت رفع موانع پیش روی آنها بکوشند.
وی ضمن تشکر از حامیان صنعت در شهرستان افزود: این افراد علاوه بر فراهم آوردن امکانات مناسب کار و کسب روزی حلال، برای افراد در مجموعه تحت پوشش خود، زمینه های به وجود آوردن شغل برای دیگران را نیز فراهم می کنند.
تهرام/5570/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن