تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820632505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه هشت نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان: روزانه هشت نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند انزلی - ایرنا - رییس پلیس مباره با مواد مخدر استان گیلان گفت: روزانه هشت نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ˈ سید رسول صمدی ˈ روز پنجشنبه در همایش فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با بیان اینکه اعتیاد صدمات جبران ناپذیری را بر پیکر جامعه وارد می کند، افزود: 40 درصد جرایم سرقت، 55 درصد موارد طلاق ، 23 درصد خشونت و 68 درصد ابتلا به ایدز ناشی از آسیب های مواد مخدر است .
وی یادآور شد: سال 92 نسبت به سال ماقبل، 42 درصد افزایش کشف و دستگیری و 10 درصد افزایش انهدام باندهای توزیع مواد مخدر داشتیم و 40 فقره طرح پاکسازی در استان انجام و سه هزار و 580 نفر در رابطه با فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
رییس پلیس مباره با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد : امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 178 کیلوگرم کشف مواد مخدر 16 درصد افزایش کشف ، 62 درصد افزایش دستگیری، 57 درصد انهدام باندهای توزیع و 40 مرحله اجرای طرح پاکسازی داشتیم .
سرهنگ صمدی با بیان اینکه اعتیاد آسیب های فراوانی را به جامعه وارد می کند، از جمله این آسیب ها به 10 هزار میلیارد ریال ضرر اقتصادی و لطمات فرهنگی مستمر فراوان اشاره و خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی کشور برای جلوگیری از این پدیده خانمانسوز، سه هزار و 760 شهید و یک هزار و یکصد جانباز نثار کرده است .

** 348 نوع روانگردان تهدیدی جدی برای جوانان
سرهنگ صمدی با بیان این که علاوه بر مواد مخدر سنتی ، 348 نوع روانگردان جوانان ما را تهدید می کنند، متذکر شد: مقابله با این چالش نیاز به مدیریت جهادی یعنی ورود همه جانبه ، فعال و مسئولیت پذیر در امور دارد.
وی افزود :حجم بالای تولید در کنار کاهش قیمت مواد ، تقاضا برای مصرف مواد مخدر را زیاد می کند و تهدید امنیتی بشمار می رود .
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرگیلان متذکر شد: مواد مخدر از نگاه جامعه شناختی بزرگترین تهدید برای خانواده ها بشمار می رود .
وی خاطرنشان کرد : انواع مواد مخدر جامعه جوان ما را تهدید می کند و نیروی فعال آن را از کار می اندازد.
وی تصریح کرد: تجارت موادمخدر کاری سازمان یافته توسط استعمارگران با هدف استیلا بر کشورهای دیگر است.
وی ادامه داد: استکبار مواد مخدر را ابزاری برای مرگ تدریجی نسلها ، غارت ثروتهای کشورهای دیگر و تامین منابع مالی برای خود عمل می کند.
سرهنگ صمدی اظهار کرد : امریکا در کنار تجارت اسلحه، تجارت مواد مخدر را در راس امور خود قرار داده و جنگ بهانه ای برای ورود به کشورهاست.
وی یادآور شد: این هشدار و پیام مبارزه را حضرت امام در ابتدای انقلاب به ما داد و نظام در مبارزه با این همجمه وحشیانه آمادگی خود را ارتقا داد و همچنان با هدف نابودی این آسیب هولناک تلاش می کند.
سرهنگ صمدی با بیان این که معضل مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است، متذکر شد: باید با مبانی اجتماعی و فرهنگی با آن برخورد کرد و آموزش از اصول اولیه آن است .
وی یادآور شد: پارسال پنج هزار ساعت آموزش برای پیشگیری از مواد مخدر در مراکز مختلف از سوی نیروی انتظامی ارائه شد.
وی تاکید کرد: در برخورد با این بلای خانمانسوز باید متحد و همه جانبه عمل کنیم و اگر چنین کنیم هم حیات خود را حفظ کرده ایم ، هم نسلهای اینده را در جهت پویایی و ارتقای کشور سوق داده ایم و هم مبارزه با استکبار جهانی را ادامه داده ایم .

** جلسات بی هدف معضل اعتیاد را حل نمی کند
امام جمعه انزلی نیز در این همایش گفت : مواد مخدر از آسیب هایی است که متوجه اثرگذارترین و کلیدی ترین قشر جامعه است.
حجت الاسلام ˈسید داوود موسویˈ اظهار کرد: اگر مقابله و پیشگیری از این معضل جدی گرفته نشود، همه توطئه های گوناگون مخالفان و دشمنان کشور و نظام خطرناک تر و تهدید کننده تر می شود.
وی خاطرنشان کرد: در برخورد با این بلای خانمانسوز که استواری و سلامت جوانان ما را هدف قرار داده، نیازمند به کاوش و کالبدشکافی و بازشناسی همه جانبه هستیم .
امام جمعه انزلی ادامه داد: برگزاری جلسات گوناگون بی هدف و تشریفاتی تحت عناوین مختلف مشکل مواد مخدر را حل نمی کند .
وی تصریح کرد: امروز دام های فتنه از هر سو بر مسیر سلامت و شادابی نسل جوان گسترده شده و افکار عمومی سخت از گسترش آن آزرده است.
وی بیان کرد : توسعه و نظام یافتگی اعتیاد آسیب و چالش های در جامعه حکایت از بلیه بزرگ اجتماعی و فرهنگی دارد که بنیان خانواده ها و نظام اجتماعی را هدف نابودی قرار داده و چاره جویی و اقدام دستگاه های گوناگون را می طلبد.
حجت الاسلام موسوی افزود: مگر توانمندی های جامعه اطلاعاتی و امنیتی ما فروکش کرده که این موضوع مخوف، تار و پود سلامت جامعه را مورد هجوم قرار داده است.
وی ادامه داد: متاسفانه سن اعتیاد در حال پیشروی به سوی افراد کم سن است و این نشان از یک هجوم فرهنگی مخرب دارد که باید با کار فرهنگی و همه جانبه با آن برخورد کرد .
امام جمعه انزلی در خاتمه گفت : در بحث مواد مخدر فقط نیروی انتظامی نباید ورود کند بلکه همه مسئولان ، خانواده ها و فرد ، فرد جامعه باید مقابله کنند تا ریشه این بلا سوزانده شود.ک/2
620 / 695

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن