تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812909965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرآن کریم دقیق ترین تعاریف اخلاق را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب: قرآن کریم دقیق ترین تعاریف اخلاق را دارد تهران - ایرنا- دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جامعه اسلامی به برکت قرآن کریم از دقیق ترین تعاریف اخلاق زندگی بهره می برد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه هشتمین گردهمایی اتحاد دانشجویان جهان اسلام افزود : علم و اخلاق در سبک زندگی یکی از مقوله هایی مهمی است که جامعه اسلامی باید به آن توجه داشته باشد.
وی ادامه داد : اگر خواستار اصلاح جوامع اسلامی هستیم باید به سبک زندگی بهتر و پایبند به داشته های دین اسلام برسیم که امیدوارم با تلاش مسلمانان این امر محقق شود.
اراکی خاطرنشان کرد : سبک زندگی مقوله ای ویژه است که هم می تواند موجب تعالی و رشد انسان شود و از طرفی دیگر وقتی به سمت جهل رود ، سقوط انسان را درپی خواهد داشت.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درمورد نکته های سبک زندگی گفت: این مهم الگویی است که آرمان های زندگی هر انسان را برایش مشخص می کند و سعادت و سقوط بشر در گرو آن خواهد بود.
آیت الله اراکی در بخش دیگر سخنان خود افزود : اخلاق نیز مکمل سبک زندگی است که به آن جهت می دهد و در به ثمر رسیدن آن نقش بسزایی دارد.
وی از قرآن کریم به عنوان دقیق ترین منبع اخلاق نام برد و اظهار داشت : هیچ منبعی به اندازه این کتاب آسمانی نمی تواند اخلاق را در زندگی انسانها نهادینه کند.
آیت الله اراکی گفت : اخلاق چهره روانی انسان را می سازد و بنیاد و اساس سبک زندگی است که در رسیدن به آرمان ها ، بشر را کمک خواهد کرد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با توصیف گونه های مختلف علوم بر استفاده از علم معنایی که بارها در دین اسلام از آن یاد شده است ، تاکید کرد.
وی ادامه داد : برخی از موارد هدف از علم دانایی مطلق است و مواردی دیگر علم ابزاری است که امکانات تکنولوژیک را در زندگی انسان فراهم می کند .
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: به اعتقاد علما و صاحب نظران جامعه اسلامی علم معنایی مهمترین نوع این مقوله در زندگی بشریت است که به مباحثی همچون چیستی انسان و چرایی وجود هستی اشاره می کند .
وی ادامه داد : ما مسلمانان به برکت قرآن و اسلام از علم معنایی برخوردار هستیم مقوله ای که درغرب به فراموشی سپرده شده است .
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه دانشمندان غربی از علم معنایی و بنیادین محرومند افزود : علم بنیادین پاسخ تمامی پرسش های انسان را در خود جای داده است که به وسیله آنها می توان به سعادت برسد .
وی ادامه داد : کشورهای غربی باب استدلال و برهان را در علم خود بسته اند و به همین منظور همانگونه که مشاهده می کنیم زندگی آنها از آرامش و سعادت دور است.
آیت الله اراکی در خاتمه افزود : امیدوارم که جوامع اسلامی با بهره گیری از قرآن کریم و سنت رسول (ص)، علم و اخلاق را در سبک زندگی خود را تببین کنند.
مراسم اختتامیه هشتمین گردهمایی اتحاد دانشجویان جهان اسلام یا موضوع علم و اخلاق در سبک زندگی با حضور روسای اتحادیه های دانشجویی ایرانی و خارجی در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.
فراهنگ (3) ** 9252**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن