تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع دختران پادشاه عربستان شخصی است دخالت نکنید! +فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



موضوع دختران پادشاه عربستان شخصی است دخالت نکنید! +فیلم
بیرون از عربستان ماجرا رسانه ای شد اما داخل کشور خبری نیست که چندان عجیب نیست. دولت عربستان می گوید دخالت نکنید موضوع شخصی است.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش جام نیوز؛ امروز صد روز از آغاز دوره ای که سحر و خواهرش جواهر- دختران ملک عبدالله پادشاه عربستان آن را قحطی تحمیلی نامیده اند، می گذرد. سحر و جواهر، پدر را متهم کرده اند که آنها و دو خواهر دیگرشان را ۱۲ سال بر خلاف میلشان زندانی کرده است. ویلای آنها در جده تمام مدت زیر نظر گارد مسلح است و این دختران حق خروج ندارند.   بی بی سی گزارش داد: دختران پادشاه عربستان می گویند که سال هاست دستشان از دنیا کوتاه است. سحر، جواهر، حلا و مها دختران ملک عبدالله پادشاه عربستان هستند که پدرشان را متهم می کنند 12 سال است آن ها را بر خلاف میلشان در ویلایی زندانی کرده است. اجازه ملاقات و خرید غذا ندارند. نمی توانند ازدواج کنند و اسیرند.   در آزادترین شهر عربستان سعودی یعنی جده آزادی خبرنگار هم بسیار محدود است. مأموران وزارت اطلاعات و فرهنگ همه جا دنبالتان هستند. با گذرنامه ایرانی دردسرتان برای سر کشیدن به این سو و آن سو بیشتر هم می شود.   جواهر یکی از دختران ملک عبدالله می گوید: با روزی یک وعده غذا سر می کنیم. حیوانات خانگیمان از گرسنگی تلف خواهند شد. باید آب را خودمان تصفیه کنیم. باید همین الان آزادمان کنند. دنیا نباید بگذارد برادرانمان با ما این کار را بکنند و بگویند که یک مسأله خصوصی است.   دو سال بود که از درد شکم کلافه بودم. چند ماه از تخت نمی توانستم بیایم بیرون. دکتری که می آمد فقط از من خون می گرفت و می گفت چیزی نیست. مدام مسخره ام می کرد که چرا اینقدر شکایت می کنی؟!    بی بی سی در ادامه گزارش داد: بیرون از عربستان ماجرا رسانه ای شد اما داخل کشور خبری نیست که چندان عجیب نیست. دولت عربستان می گوید دخالت نکنید موضوع شخصی است. دولت های غربی که معمولا در مسائل حقوق بشری صدایشان بلند است این بار ساکتند.   مادرشان العنود الفایز که صورتش را از دوربین پنهان می کند می گوید بعد از 12 سال رایزنی پشت پرده سکوت را شکسته و اعتراضش را در برابر سفارت عربستان در لندن، محل اقامتش علنی کرده است.   سحر و جواهر در جده در ویلای خود تنها پیر می شوند اما می گویند فقط یکی از میلیون ها زن سعودی هستند که اسیر نظام قیمومیت مردان هستند.   گفتنی است زنان عربستان از برخی حقوق اولیه خود محروم هستند بطور مثال اکنون دختران عربستان بدون آن که خود بدانند، به عقد مردان در می آیند و حتی برخی عاقدان بدون حضور در دادگستری، خطبه عقد را در خانه جاری می نمایند. 
زنان مطلقه در عربستان از هیچ حقوقی در زمینه حضانت فرزندان و نفقه برخوردار نیستند؛ احکام قاضی اگر به نفعشان باشد، اجرا نمی شود و حتی اگر دارای مدرک و تجربه مساوی با همکارانشان باشند، در زمینه حقوق و رتبه اداری با آنها یکسان نیستند.   
در عربستان قانونی برای حمایت از زن در خانواده و در برابر تعدی همسر وجود ندارد و قانون حمایت اجتماعی از زن در برابر خشونت، هنوز مبهم است. 
زنان عربستان خواستار رسیدن به حقوق خود در زمینه اشتغال هستند. آنها به تنهایی حتی قادر به خرید و فروش خودرو یا ملک نیستند. زنان، دستیابی به حقوق و وظایف شهروندی بر اساس دین اسلام - و نه آداب و رسوم اجتماعی - را خواستارند.
  حقوق شرعی و قانونی زنان از سوی مردان رعایت نمی شود، چون هنوز عده ای زن را جزء اموال خود می دانند.    جامعه عربستان نیز به زن به عنوان موجودی ضعیف و بی هدف می نگرد. این جامعه باید دین اسلام را به عنوان دین آزادی و انسانیت "درک" کند.
فعالان حقوق بشر عربستان می گویند، هر گونه تلاش زنان عربستان به منظور گذر از موانع و حرکت به سوی پیشرفت همسو با سایر زنان جهان عرب و جهان اسلام، با مشکلات جدی روبرو می شود و این موانع بیش از آنکه مبتنی بر احکام شرعی و فقهی باشد، بر آداب و رسوم و عرف اجتماعی مبتنی هستند.
بر اساس آمار منتشره از سوی همایش "خشونت خانوادگی" که 21 دسامبر 2012 در جده برگزار شد، تعداد موارد ثبت شدۀ فرار دختران به خاطر خشونت در عربستان، در سال گذشته به 1400 مورد رسید.
 
زنان در عربستان همچنان از رانندگی محرومند و در صورت تلاش برای خروج از کشور، از طریق سامانه الکترونیکی جدیدی که در مبادی مرزی این کشور نصب شده است، فورا به خانواده های آنها اطلاع داده می شود.
      لینک دانلود فیلم    



لینک

لینک


۰۵/۰۴/۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن