تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت داوطلبان ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رقابت داوطلبان ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی آغاز شد ارومیه - ایرنا - کنکور سراسری سال 1393 با رقابت داوطلبان در گروه آزمایشی ریاضی و فنی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این رقابت که بزرگترین رقابت علمی کشور به شمار می رود، داوطلبان ورود به دانشگاه در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در سه روز متوالی با هم به رقابت می پردازند تا بخت خود را برای ورود به دانشگاه آزمایش کنند.
داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی به عنوان اولین گروه آزمایشی باید در دو دفترچه به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند.
برای پاسخ به 100 سوال دفترچه عمومی که شامل سوالات ادبیات فارسی، زبان خارجی انتخاب شده توسط داوطلب، زبان عربی و معارف است، 75 دقیقه تعیین شده است.
تعداد سوالات اختصاصی این گروه آزمایشی نیز 135 سوال است که داوطلبان باید در 175 دقیقه به آن پاسخ دهند.
تعداد کل داوطلبان کنکور سراسری در شهر ارومیه نزدیک به 9 هزار و 500 نفر اعلام شده و این داوطلبان به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در ساختمانهای دانشگاه ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آذرآبادگان در آزمون سراسری شرکت می کنند.
علاوه بر ارومیه در دیگر شهرستانهای 16 گانه آذربایجان غربی نیز این آزمون از امروز برگزار می شود.
برای حضور در جلسه این آزمون سراسری، علاوه بر کارت شرکت در جلسه آزمون، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار نیز نیاز است.
طبق آمار سازمان سنجش در مجموع یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر در کنکور سراسری امسال در سراسر کشور و 15 کشور تابعه رقابت می کنند.
نتایج اولیه آزمون سراسری امسال بر اساس برنامه زمانی نیمه اول مردادماه بوده و نتایج نهایی این آزمون نیز در نیمه دوم شهریورماه سال 1393 از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می شود.
سابقه کنکور در ایران به سال 1342 بر می گردد و 51 سال است که در ایران برای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری برگزار می شود.
8136/581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن