تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801314907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت جوامع اسلامی نیازمند توجه به چارچوب های عقلانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه مذاهب: پیشرفت جوامع اسلامی نیازمند توجه به چارچوب های عقلانی است تهران - ایرنا - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع فعالان مصری گفت: وحدت و پیشرفت جوامع اسلامی نیازمند توجه به چارچوب های عقلانی – اسلامی در جامعه است.


به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت الاسلام احمد مبلغی وجود اختلاف مذهبی و دینی را یکی از بزرگترین چالش های جهان اسلام دانست و تاکید کرد: امروزه جوامع اسلامی برای پیشرفت، تعالی و وحدت نیازمند بازگشت به چارچوب های عقلانی – اسلامی در تشکیل جامعه است.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با جمعی از فعالان نهادهای مدنی مصری که به تهران سفر کرده اند، با اعلام این مطلب، خاطر نشان ساخت: دین مبین اسلام خط قرمزی تعیین کرده است که بر اساس آن اختلافات فکری و مذهبی و دینی نباید تاثیری بر روابط جامعه داشته باشد در غیر این صورت باید بدانیم جامعه به چالش فرو می رود و به مشکلاتی تمام نشدنی گرفتار می آید.
مبلغی با تاکید بر اینکه می توان اختلافات فکری را به فرصت تبدیل کرد اظهار داشت: اسلام به دنبال ایجاد یک جامعه بزرگ اسلامی است و با رعایت خطوط قرمز می توان امت اسلامی را به سمت تاکید بر مشترکات و بازتولید اشتراکات حرکت داد.
وی افزود: بدخواهان امت اسلامی همواره به دنبال این هستند تا اختلافات را در جوامع اسلامی افزایش دهند و با ادامه و تعمیق این اختلافات ثبات جامعه اسلامی از بین می رود و این بی ثباتی به دیگر جوامع اسلامی نیز کشانده می شود.
مبلغی در ادامه با اشاره به اینکه مصر آغازگر نهاد فعال تقریب میان مذاهب بوده است، تصریح کرد: پس از انتقال تقریب به جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد تا مصر بار دیگر به فعالیت های تقریبی باز گردد.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشورهای اسلامی می توانند در جهت وحدت اسلامی و تکیه بر مشترکات گام بردارند، گفت: امروزه دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه تخصص بنیاد در بررسی علوم فقهی مذاهب اسلامی در جهان است که در آن کلیه مذاهب اسلامی اهل سنت و تشیع بررسی می شود.
در این دیدار «اکرام لمعی» رییس مرکز گفتگوی ادیان و رییس هیات فعالان مدنی مصری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با تاسیس مراکز عالی همواره در جهت تقریب مذاهب و وحدت اسلامی گام برداشته است، اظهار داشت: مردم مصر و اندیشمندان آن احترام زیادی به افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) دارند و ما نیازمند روابط عمیق و توسعه همکاریها در سطوح مختلف با ایران هستیم.
وی افزود: پس از انقلاب جوانان مصر، ضرورت دارد تا فعالان مصری بیش از گذشته با پژوهشگران اسلامی دیدار کرده و اندیشه های دینی معاصر را از آنان بهره بگیرند.
در ادامه این دیدار، مولوی اسحاق مدنی رییس گروه علوم فقهی مذهب حنفی در سخنانی با اشاره به خدمات ایران به عنوان کشور غیرعربی به اسلام و اعراب، تاکید کرد: ما باید با تکیه بر مشترکات و پایه قرار دادن آن در جهت وحدت و یکپارچگی جهان اسلام حرکت کرده و روابط میان دو کشور ایران و مصر را بیش از پیش توسعه دهیم.
علی اسودی مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری های علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور مصر تاکید کرد.
همچنین این هیات مصری سمبلی از تاریخ و فرهنگ خود را که تمثالی از توت عنخ امون (فرعون مصر) و کلیوباترا (بانوی اسطوره ای یونان) بود، به نمایندگی از ملت مصر به رییس دانشگاه اهداء کردند.
فراهنگ(1)**1003**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن