تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل تخلفات اداری به خزانه دولت برگردانده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی : بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل تخلفات اداری به خزانه دولت برگردانده شد مشهد - ایرنا - مدیر کل بازرسی خراسان رضوی گفت : در جریان نظارت و بازرسی های انجام شده در سال گذشته از دستگاه های دولتی و عمومی و شرکت های وابسته، یک هزار و 30 میلیارد ریال از منابع به خزانه دولت ، بیت المال و دستگاه ها برگشت داده شد.


حجت الاسلام حسن درویشیان روز چهارشنبه در آستانه روز قوه قضاییه در نشستی خبری افزود : از این میزان بخش عمده آن مربوط به شهرداری های استان عموما مشهد می باشد و سهم سایر دستگاه ها در این تخلفات اندک است.
وی اظهار کرد: وجود مشکلات جدی در ساختار برخی دستگاه های اجرایی مانند شهرداری وجود دارد که عملا شاهد تخلفات و انحراف هایی در این مجموعه بیش از سایر دستگاه ها هستیم.
وی گفت : در سال گذشته 64 بازرسی برنامه ای و مستمر ، چهار مورد فوق العاده ، 66 نظارت و بازرسی موردی و 9 مورد هم سرزده از دستگاه های دولتی ، عمومی و شرکت های وابسته انجام شد.
وی بیان کرد : این رویه امسال هم ادامه دارد و طی سه ماه گذشته 64 بازرسی اعم از برنامه ای و موردی انجام شده است.
وی با اشاره به یک هزار و 787 شکایتی که طی سال گذشته در این مجموعه در استان بررسی شد، افزود : از این تعداد یک هزار و 205 مورد آن از طریق سامانه رسیدگی به شکایات وارد سیستم مربوطه شد.
درویشیان گفت : از این تعداد 772 پرونده تشکیل شد و سایر موارد یا در سامانه دستگاه مربوطه پاسخ قانع کننده ای نسبت به آن ارایه گردید و یا شکایت، وارد تشخیص داده نشد.
وی افزود : طی سه ماهه امسال هم 388 شکایت دریافت گریدد که 219 مورد آن در سامانه ثبت و در نهایت برای 173 مورد آن پرونده تشکیل شد و در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد : از شکایات سال گذشته 10 مورد و طی امسال هم حدود شش مورد به مراجع قضایی ارسال شده است زیرا در بازرسی ها به وقوع جرم رسیده ایم و عملا نیازمند پیگیری در مراجع قضایی بود.
وی گفت : همچنین 44 مورد نیز به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی گزارش گردید.
حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه علاوه بر اینها پیگیری و هشدار به دستگاه ها در زمینه جلوگیری از بروز تخلفات صورت می گیرد ، افزود : پارسال در این راستا بر اساس گزارش های رسیده از دستگاه ها مبنی بر احتمال برخی تخلفات در آنها ، 38 نامه هشداری به آنها ارسال کردیم.
وی در ادامه از اعمال نظارت و بازرسی دو هزار و 939 مناقصه دستگاه ها طی سال 92 توسط این مجموعه خبر داد و اظهار کرد : ارزش ریالی این مناقصه ها در مجموع 11هزار میلیارد ریال بود.
وی گفت : در این زمینه همکاران ما حین برگزاری مناقصه ها یک هزار و 678 تذکر در زمینه اشکالات احصا شده در آنها به دستگاه ها ارائه کردند که نسبت به رفع آنها اقدام شد.
وی افزود : در 22 مورد از این مناقصه ها که امکان اصلاح اشکالات و ایرادات نبود درخواست لغو یا تجدید آنها ارایه گردید که بر این مبنا عمل شد و در دو مورد هم تخلف انجام شد، مووضوع به مرجع قضایی اعلام گردید.

رشد 300 درصدی وصول حقوق دولتی از معادن استان
.............................................................................
این مسوول در ادامه بیان کرد : این نظارت ها و بازرسی ها ، تذکرات و نامه های ما با هدف پیشگیری از تخلفات و احقاق حقوق دولت و مردم اثر بخشی های قابل توجهی داشته است.
وی گفت : بر این مبنا طی پارسال دریافت حقوق دولتی معادن بررسی شد و در بازدیدی از معادن سنگان خواف مشخص شد برخی شرکت ها و صاحبان معادن بخش خصوصی حقوق دولت را به طور تمام و کمال پرداخت نمی کنند.
وی افزود : با پیگیری هایی که انجام شد وصول این حقوق نسبت به سال 91 توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان رشد 300 درصدی یافت چنانکه از 100 میلیارد ریال در سال 91 به 410 میلیارد ریال در سال 92 رسید.
حجت الاسلام درویشیان ادامه داد : امسال هم برنامه بازرسی ویژه ای در این جهت در استان در حال اجرا است چنانکه هیاتی در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برای پیگیری حقوق دولتی معادن مستقر است که هنوز گزارش نهایی آن ارایه نشده اما حاکی از اقدامات خوبی در احقاق حقوق دولت در این بخش است.

استرداد 16،6 میلیارد ریال اضافه دریافتی شرکت های خدماتی از مدارس و مراکز مذهبی
.........................................................................................................................
وی در ادامه بیان کرد : از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه استرداد 16 میلیارد و 600 میلیون ریال وجوه دریافتی یا اضافه دریافتی از مساجد ، اماکن مذهبی و مدارس از سوی شرکت های خدماتی آب و برق و گاز می باشد.
وی گفت : بر اساس قانون بودجه سال 91 و 92 مساجد و اماکن مذهبی از پرداخت هزینه های آب و برق و گاز معاف هستند و برای مدارس و مراکز آموزشی هم بر اساس مصوبه دولت 50 درصد تخفیف اعمال می شود اما به دلیل عدم اطلاع مدارس و مساجد و ادعای شرکت های خدماتی مبنی بر عدم توجه لازم، مبالغی قبض صادر شده و دریافت کرده بودند.
وی گفت : بر این اساس در مجموع این وجوه بیش از 16 میلیارد ریال تعیین گردید که بخشی از آن مسترد شد و یا به صورت بستانکار برای این مشترکان محاسبه گردید.

بدهی مالیاتی 120 میلیارد ریالی یک شرکت خصوصی
..........................................................................
درویشیان افزود : از دیگر مباحث مورد پیگیری بدهی مالیاتی مودیانی بود که در مواردی چند سال نسبت به پرداخت مالیات و بدهی های خود در این زمینه اقدام نکرده اند.
وی اظهار کرد : یک مورد مربوط به شرکتی خصوصی است، این بدهی مالیاتی 120 میلیارد ریال است که در این راستا انبارهای مجموعه پلمپ شد و پیگیری ها برای وصول این مالیات در حال انجام می باشد.

نظارت و بازرسی های فوق العاده
...............................................
وی بازرسی های فوق العاده را نیز طی پارسال در استان چهار مورد ذکر کرد و افزود : نخستین آن مربوط به شرکت پدیده شاندیز بود که موضوع آن پس از بررسی به دادستان مرکز استان ارجاع شد.
وی موضوع دیگر را مربوط به شرکت جهاد نصر عنوان کرد و گفت : در بررسی درخواست نیروهای این شرکت بخشی که قبل از شکل گیری جهاد کشاورزی ، در جهاد سازندگی سابق مشغول به کار بودند به این مجموعه برگشتند اما 107 نفر دیگر از این متقاضیان به دلیل واجد شرایط نبودن در همان شرکت باقی ماندند.
2713/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن