تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819055937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازرس کل گیلان: بانک های استان بیش از 16هزارمیلیارد ریال مطالبه دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازرس کل گیلان: بانک های استان بیش از 16هزارمیلیارد ریال مطالبه دارند رشت - ایرنا - بازرس کل گیلان گفت: مطالبات بانک های استان به بیش از 16 هزار میلیارد ریال می رسد.


به گزارش ایرنا، ˈسیف الله مسرورˈ روز دوشنبه در گفت وگو با رسانه های گروهی گیلان افزود: هم اکنون 16 هزار و 500 میلیارد ریال مطالبات بانک های استان گیلان وصول نشده که چهارهزار میلیارد ریال این مطالبات نزد سه شرکت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع شش هزار میلیارد ریال این مطالبات بانک ها در اختیار واحدهای صنعتی قرار دارد که این افراد از حسن اعتماد دولت سوء استفاده کرده و نسبت به پرداخت مطالبات خود اقدام نمی کنند.
بازرس کل استان گیلان یادآور شد: این افراد شش برابر بودجه عمرانی و سه برابر بودجه عمومی استان تسهیلات دریافت کرده و حاضر به تسفیه حساب و پرداخت آن نیستند.
وی اظهار داشت: بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات بانکی یا این اعتبارات را هزینه نکرده و یا فقط بخشی از آن را در محل مورد نظر هزینه کرده اند.
مسرور اظهار داشت: از دو ماه پیش، این بازرسی در هماهنگی با سایر دستگاه های نظارتی اقدامات اساسی در این زمینه به عمل آورده و تمامی بدهکاران شناسایی و هم اکنون وصول این مطالبات به مرحله اجرایی رسیده و بزودی نسبت به وصول آنها اقدام خواهد شد.
وی یادآور شد: کسانی که تسهیلات مردم را از بانک ها دریافت کرده ولی نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمی کنند، باید منتظر قهر قوه قضاییه باشند.
بازرس کل گیلان گفت: سوء استفاده از مطالبات بانک ها و هزینه آن در غیر مسیر اصلی و قانونی؛ موجب افت تولید، بیکاری مضاعف و نابسامانی اقتصادی می شود.
مسرور افزود: حضور و نظارت بازرسان اداره کل در معاملات و بازرسی ها در بهار امسال 150 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در فصل بهار امسال، 428 معامله به ارزش بیش از 120 میلیارد ریال در استان گیلان انجام شده که این معاملات نسبت به بهار سال قبل بیش از 71درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: از این تعداد 422معامله به ارزش چهار هزار و 440میلیارد ریال در استان گیلان انجام شده که بازرسان در چهار هزار و 430میلیارد ریال آن حضور و نظارت داشته اند.
مسرور خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان ها موظفند که تمامی معاملات خود را در سامانه کشوری بازرسی ثبت کرده تا بازرسان بتوانند لحظه به لحظه این معاملات را دنبال و بر آنها نظارت کنند.
وی یادآورشد: در رسیدگی به تخلفات ادارات و دستگاه های دولتی در سال 92 ، این اداره کل برای 108 کارمند، چهار مدیر، 19 شهردار و 30عضو شورا را به دلیل نقض قوانین تقاضای تعقیب اداری و برای 17کارمند ، پنج مدیر ، شش شهردار و هشت عضو شورای اسلامی استان گیلان پرونده کیفری تشکیل و تحویل دستگاه قضایی داده است.
وی تصریح کرد: ادارات و دستگاه های دولتی تکلیف قانونی دارند که نسبت به پیشنهادات این اداره کل اقدام کنند که در صورت کوتاهی از آن، برای آنها یک تا پنج سال مجازات انفصال از خدمات دولتی پیش بینی شده است.
مصاحبه مطبوعاتی بازرس کل استان گیلان روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی در اداره کل بازرسی استان برگزار شد.ک/2
619/695

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن