تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819877227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرورش روحیه تقوی و پرهیزگاری مهمترین وظیفه روحانیان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پرورش روحیه تقوی و پرهیزگاری مهمترین وظیفه روحانیان است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پرورش روحیه تقوی و پرهیزگاری مهمترین وظیفه روحانیان در ایام ماه مبارک رمضان است.


ˈآیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز چهارشنبه در همایش ائمه جماعات استان مرکزی اظهار کرد: بیان موضوعاتی در زمینه گناه شناسی، راههای تقویت تقوی و روحیه پرهیز از گناه، عواقب دنیوی و عذاب های اخروی گناه می تواند بسیاری از جوانا ن را به راه قرآن و اهل بیت(ع) هدایت کند.
وی ادامه داد: روحانیان باید به شبهه های ایجاد شده در ذهن جوانان و نوجوانان بسیارهوشمندانه و با استناد به قرآن کریم، احادیث و رساله مراجع تقلید پاسخ دهند.
امام جمعه اراک بیان کرد: از آنجا که ماه رمضان بهترین زمان رشد و سیر معنوی انسان است، روحانیان می توانند با بهره گیری از احادیث روزه داران را علاوه بر خودداری از خوردن و آشامیدن و کنترل اعضاء و جوارح، به کنترل قلب و پاک سازی درون از کینه، حسد و بدخواهی دیگران تشویق کنند.
وی اظهار کرد: روحانیان در ماه مبارک رمضان باید مردم را از وقایعی که پیرامون میهن اسلامی اتفاق می افتد به خوبی آگاه کنند و اهداف گروه های ضد اسلامی بر علیه شیعیان و دین مبین اسلام را تشریح و تبیین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی به خصوص مردم موحد استان مرکزی نسبت به منبر و مسجد بسیار حساس و متعصب هستند از این رو مبلغان باید از این ظرفیت بسیار ارزشمند در راستای آگاه سازی مردم از دین مبین اسلام و توطئه های دشمنان این دین الهی استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: کاهش رشد جمعیت نیز یک مسئله بسیار مهم است که موجب دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری را فراهم کرده است، بنابراین روحانیان باید در ماه مبارک رمضان مردم را از عواقب این پدیده خطرناک آگاه کنند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص حمله های ددمنشانه گروهک ضد اسلامی داعش به مردم مظلوم عراق نیز گفت: این گروهک تکفیری مورد حمایت های همه جانبه آل سعود و آل خلیفه است بنابراین ملت های مسلمان نیز باید به حمایت مردم مظلوم عراق بپاخیزند.
*** روحانیان طلایه داران جبهه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان هستند
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: روحانیان طلایه داران جبهه مقابله با هجمه های فرهنگی بی وقفه دشمنان اسلام و ایران هستند.
ˈمحمد حسین مقیمیˈ بیان کرد: روحانیان باید با الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فرهنگ اسلامی و ایرانی را در جامعه احیا کرده و در راستای ترویج اخلاق اسلامی در جامعه گام بردارند.
وی اظهار کرد: امروز که جمهوری اسلامی ایران با رهبری روحانیان به نتیجه رسیده، تداوم پیدا کرده و به پیش می رود علما و روحانیان وظیفه سنگین تری بر عهده دارند و باید از بزرگترین دستاورد که همان انقلاب اسلامی است دفاع کنند.
وی با بیان اینکه برخی محله های شهر اراک و روستاها فاقد مسجد و یا خانه عالم هستند، گفت: کمیته ای متشکل از علما، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، بسیج و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده تا نسبت به احداث مسجد اقدام کنند.
*** ˈقرآنˈ محور تبلیغ مبلغان در ماه مبارک رمضان باشد
رییس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: قرآن کریم باید محور تبلیغات مبلغان در ماه مبارک رمضان باشد.
حجت الاسلام سید ˈاحمد میرمهدیˈ بیان کرد: اگر قرآن کریم محور سخنان مبلغان باشد اهداف سخنرانی نیز مشخص شده و از بیان مطالب متفرقه و بی اساس جلوگیری می شود.
وی اظهار کرد: همچنین مبلغان باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش نیازهای اصلی مردم و جامعه را شناسایی کرده و در این راستا سخن بگویند و از بیان مطالبی که با نیازهای اصلی مردم فاصله دارد پرهیز کنند.
رییس حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: مبلغان باید احکام را بر اساس فتوای مراجع تقلید بیان کنند و از بیان سلیقه ای خودداری کنند چرا که این مهم موجبات بی اعتمادی مردم نسبت به روحانیان می شود.
وی بیان کرد: مبلغان باید بدانند که عمل آنان می تواند مردم را جذب کند نه سخنرانی های طولانی و پی در پی، بنابراین تمام روحانیان باید بسیار هوشمندانه رفتار کنند چرا که اگر کوچکترین عملی بر خلاف شئونات اسلامی و انسانی از آنان سر بزند دیگر مردم به آنان اطمینان نمی کنند.
حجت الاسلام میر مهدی یادآوری کرد: ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی، تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و تربیت اسلامی و ایرانی مهمترین مسائلی است که مبلغان باید در ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار دهند.
استان مرکزی و شهر اراک سابقه دیرینه ای در تربیت طلبه ها و روحانیان دارد به طوری که آیت الله العظمی حایری قبل از تاسیس حوزه علمیه قم، در اراک مشغول تدریس بوده اند و حضرت امام خمینی ( ره ) نیز مدتی در حوزه علمیه اراک به تحصیل پرداخته اند.ک/3
7115/559 / 1539

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن