تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802209883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران عضو شورای مبارزه با مواد مخدر نهاوند جذب اعتبارات این بخش را پیگیری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان عبدالملکی:
مدیران عضو شورای مبارزه با مواد مخدر نهاوند جذب اعتبارات این بخش را پیگیری کنند
نهاوند - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان نهاوند گفت: مدیران عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند باید اعتبارات تخصیص یافته در زمینه مبارزه با مواد مخدر را از محل اعتبارات استانی به صورت کامل دریافت و آن را اعلام کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، امامعلی عبدالملکی ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: برگزاری آموزش های لازم برای والدین و مربیان و دانش آموزان در حوزه پیشگیری از مواد مخدر، تقویت باورهای دینی جوانان و انجام برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند در سال جاری است. عبدالملکی گفت: در سال جاری شهرستان نهاوند بعنوان پایلوت مبارزه با مواد مخدر معرفی شده که این، فرصت مناسب و بزرگی در راستای فرهنگ سازی و مبارزه همه جانبه با این پدید شوم اجتماعی است. وی افزود: پديده شوم قاچاق مواد مخدر بيش از آنكه فعاليتي سوداگرانه، تجاري و اقتصادي در عرصه مافياي اقتصادي بين‌الملل باشد،ابزاري كارآمد، مؤثر و راهبردي در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر كشورهاي توسعه نيافته است. فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: اعتياد سبب تباهي ميليون‌ها نفر مي‌شود كه سرمايه‌هاي آينده جامعه هر کشورند و گسترش دامنه مواد مخدر در جامعه امروزي به حدي است كه حتي قشر تحصيلكرده را به سمت خود كشانده است. امامعلی عبدالملکی بیان داشت: از آنجا که با گرایش فرد به سمت مواد مخدر، آسیب های اجتماعی زیادی سایر اعضای خانواده را تهدید می کند لذا تشکیل و فعال کردن این مجمع می تواند نقش موثری در حمایت از خانواده معتادان و کاهش مشکلات آنان از جمله مشکلات معیشتی داشته باشد. عبدالملکی افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و اجتماعی کردن فرآیند مقابله با مواد مخدر از سیاست های دولت تدبیر در زمینه مقابله با پدیده اعتیاد است که با توجه به اینکه پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر فرد معتاد، خانواده و جامعه را نیز در معرض خطر قرار می دهد لذا مقابله با آن نیز باید به صورت مردمی و با استفاده از توان خیرین انجام می شود.

15 پزشک عمومی در نهاوند مشغول ارائه خدمات درمانی به افراد معتاد هستند رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: 9 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی متادون درمانی در شهرستان نهاوند فعالیت می کنند که در حال حاضر هزار و 100 بیمار مبتلا به اعتیاد از خدمات آن استفاده می کنند. عباس سلگی گفت: 15 پزشک عمومی در نهاوند مشغول ارائه خدمات درمان به افراد معتاد هستند تا پس از مراحل درمان و طی مراحل پاکی این افراد به جامعه و خانواده های آنان باز گردانده شوند. سلگی ادامه داد: در شهرستان نهاوند 38 بیماری ایدزی شناسایی شده اند که 19 نفر آنها از طریق تزریق مواد مخدر و استفاده از سرنگ آلوده به این بیماری مبتلا شده اند. وی گفت: برای کنترل آمار معتادان شهرستان و ارائه راههای ترک اعتیاد برنامه های کارشناسی و آموزشی علمی در نظر گرفته شده که کنترل و نظارت بر توزیع قرص های متادون، سرکشی و بازرسی از کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز از جمله این برنامه هاست. در هشت سال گذشته 40 هزار معتاد در کمپ های نهاوند پذیرش شده اند رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: فرد معتاد هنگامی که پاک و به جامعه بازگشت، باید زمینه اشتغال برای او فراهم باشد به همین منظور مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در کنار کمپ های ترک اعتیاد در نهاوند دایر می شود. آیت صالحی گفت: نگاه جامعه به فرد معتاد باید عوض شود تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع دارای جایگاه و احترام باشد و زمینه اشتغال او فراهم شود. صالحی ادامه داد: اعتیاد پدیده ای است که عواملی مانند فرد، جامعه، خانواده و فرهنگ، بیکاری، تورم و گرانی و هنجارهای اجتماعی در بروز و گرایش جوانان به سمت آن تأثیر داشته باشد. وی از تأسیس مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد(کمپ) بانوان در نهاوند خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت 60 نفر تیرماه امسال راه اندازی می شود. رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند عنوان کرد: در حال حاضر هفت کمپ ترک اعتیاد در نهاوند وجود دارد که دارای مجوز بوده و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان معتاد خود را برای درمان به این کمپ‌ها معرفی کنند. آیت صالحی بیان داشت: در هشت سال گذشته که کمپ های ترک اعتیاد در نهاوند تأسیس شده اند 40 هزار معتاد در آنها پذیرش شده که حدود 65 درصد آنها طی گذراندن دوره های ترک اعتیاد بهبود و به خانواده و جامعه برگشته اند. صالحی گفت: کمپ های ترک اعتیاد نهاوند هم اکنون دارای دو مشکل اساسی است که یکی کمبود و نداشتن امکانات و وسایل ورزشی است و دیگری پذیرش معتادانی که بر اساس قانون 16 از سوی کلانتری ها به کمپ ها ارجاع و بدون پرداخت هیچ هزینه ای پذیرش می شوند.


۱۳۹۳/۴/۴ - ۱۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن