تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818898056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات خرید برق تابستانی از صنایع/ 443 تومان قیمت خرید تعیین شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی
جزئیات خرید برق تابستانی از صنایع/ 443 تومان قیمت خرید تعیین شد
مدیرعامل شرکت توانیر با تشریح جزئیات تعرفه‌های تشویقی تابستانی برق صنایع، اعلام کرد: در صورت صرفه‌جویی صنایع برق هر کیلووات ساعت برق مصرف نشده معادل 443 تومان از صنایع خریداری می‌شود.



همایون حائری در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات اعمال تعرفه‌های تشویقی تابستانی مشترکان برق صنعتی، گفت: بر اساس توافقی که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است، برای تابستان سال جاری طرح ذخیره برق عملیاتی صنایع کشور اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام اینکه اگر صنایع و کارخانه‌ها تابستان به صورت داوطلبانه در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، مشمول این طرح تشویقی خواهند شد، تصریح کرد: به عبارت دیگر با کاهش مصرف در روزهای پیک مصرف برق تابستانی این تعرفه‌های تشویقی مشمول صنایع و کارخانه‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مطابق با مجوزهای قانونی امکان خرید برق از محل صرفه جویی تابستانی از صنایع و کارخانه ها وجود دارد، اظهار داشت: بر این اساس به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف برق، این انرژی 434 تومان از صنایع خریداری می شود.

حائری خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر اگر صنایع در مصرف برق تابستانی صرفه‌جویی کنند معادل میزان صرفه‌جویی برق از آنها به قیمت خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر و انرژی‌های نو خریداری می شود.

به گزارش مهر، بر اساس برآوردهای انجام گرفته در سطح وزارت نیرو در فصل تابستان سال جاری با وجود افزایش بیش از دوهزار مگاواتی ظرفیت تولید برق اما پیک مصرف برق تابستانی به مرز 50 هزار مگاوات افزایش یابد.

از این رو برای تابستان سال جاری با احتمال منفی شدن تراز تولید و مصرف برق و در صورت عدم صرفه‌جویی مشترکان احتمال خاموشی ها قوت گرفته است.

همزمان با شدت گرفتن احتمال خاموشی‌های تابستانی، حمید چیت چیان وزیر نیرو با ارسال نامه ای به محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جزئیات اجرای طرح ذخیره عملیاتی برق صنایع در فصل تابستان را تشریح کرده است.

با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو طرح ذخیره عملیاتی برق صنایع از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه سال جاری در کل کشور قابلیت اجرا دارد.


۱۳۹۳/۴/۴ - ۱۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن