تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802210149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت های تولید علم کشور نیازمند بازنگری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فعالیت های تولید علم کشور نیازمند بازنگری است تهران - ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی نیازمند توسعه علمی است و برای تحقق این توسعه، باید فعالیت های تولید علم خود را بازنگری کنیم.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، وحید احمدی روز چهارشنبه در اولین جلسه هماهنگی نمایندگان استانی دبیرخانه شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) همچنین بر ضرورت پررنگ شدن نقش مراکز علمی و مشخص شدن جایگاه واقعی آنها در روند توسعه تاکید کرد.
دبیرکل شورای عالی عتف ادامه داد: باید در درجه نخست، جایگاه خود را در فضای رقابتی علم دنیا پیدا کنیم و با نقش اساسی علم، پژوهش و فناوری در توسعه کشورها آشنا شویم.
وی یادآور شد: در دوره رکود اقتصادی سال 2006 اروپا که سیاست انقباضی در ابعاد اقتصادی اجرا می شد دولت آلمان، اعتبارات تحقیقاتی و دانشگاهی خود را به هیچ وجه کاهش نداد اما در قبال اعتبارات دیگر بخش ها به صورت انقباضی برخورد کرد.
احمدی با ابراز تاسف از نگاه اولویت دوم به پژوهش در کشور، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما هر جا مشکل مالی به وجود می آید از بودجه پژوهش و فناوری و آموزش عالی کم می کنیم و این موضوع از دانشگاه ها و وزارت علوم گرفته تا دولت و مجلس دیده می شود.
وی تاکید کرد: براساس برنامه ها و اسناد بالادستی تا پایان سال 1404 باید نیمی از تولید اقتصادی کشور باید برپایه اقتصاد دانش بنیان باشد اما با وجود کارهای انجام شده، هنوز راه درازی برای رسیدن به این اهداف در پیش داریم بنابراین ایجاد ارتباط تنگاتنگ و ارگانیک (پایدار) نیازمند توجه همه جانبه در تمام سطوح مدیریتی و تصمیم گیری کشور است.
معاون وزیرعلوم به برخی هدف گذاری های برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: درحالیکه یک سال از برنامه پنج ساله توسعه پنجم باقی مانده است و باید تا پایان این برنامه، سه درصد از تولید ناخالص ملی به پژوهش اختصاص یابد اما الان این رقم حدود نیم درصد است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به این اهداف، هر ساله قانون بودجه کشور، دستگاه ها را ملزم می کرد که 1 تا 3 درصد اعتبارات خود را به تحقیقات اختصاص دهند اما در قانون بودجه سال 93 این موضوع حذف شد که هنوز هم دلیل آن برای ما روشن نیست.
دبیرکل شورای عالی عتف ابراز امیدواری کرد با تدبیر دولت و همکاری مجلس، مشکل تخصیص 1 تا 3 درصد اعتبارات دستگاه ها به پژوهش به صورت متمم بودجه و از مجاری قانونی مرتفع شود.
جلسه هماهنگی نمایندگان استانی دبیرخانه شورای عالی عتف با هدف تشریح اهداف و برنامه های آتی این شورا در محل وزارت علوم برگزار شد.
علمی (3)**1055**1599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن