تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814293843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون های مساجد بهترین سنگر برای حفاظت از فرهنگ اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کانون های مساجد بهترین سنگر برای حفاظت از فرهنگ اسلامی است ملایر-ایرنا- مسوول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین سنگر برای حفاظت از فرهنگ اسلامی است .


به گزارش ایرنا ˈهادی فیض منشˈ روز چهارشنبه در آیین گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد ملایر و افتتاح طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در مرکز آموزش هنر این شهرستان افزود: انجام کار فرهنگی در کانون های مساجد، کاری اعتقادی و مردمی است و موجب اتحاد و دوری از تفرقه می شود.
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی مساجد در سالجاری از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است اظهار داشت: طلاق، اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی، عدم اعتماد به نفس، سوءظن به یکدیگر و تفرقه از مظاهر آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که باید برای مقابله با این آسیب ها در کانون های فرهنگی و هنری مساجد راهکارهای اساسی به کار برده شود.
وی از ثبت و فعالیت 488 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان همدان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود در طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، 70 هزار نفر از اعضای این کانون ها، در این کلاس ها شرکت کنند.
فیض منش کانون های مساجد را بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد دانست و بیان داشت: طی سه ماه نخست سال جاری، 988 میلیون ریال اعتبار بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص داده شد که سهم شهرستان ملایر 114 میلیون و 500 هزار ریال بود.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات و مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی علیه کشور، تاکید کرد: کانون ها باید مردم را برای تامین احتیاجات فرهنگی، تشویق و به سمت نذر فرهنگی هدایت کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز بیان داشت: در طرح غنی سازی اوقات فراغت، می توان با داشتن برنامه های جذاب، مفید و اثرگذار افراد بیشتری را جذب کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرد.
ˈمحمود مصباحˈ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای بهره مندی مردم از فعالیت های این کانون ها دانست و افزود: در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان، مردم باید بیشتر با کانون های مساجد آشنا شوند و به صورت هدفمند، فعالیت های این مراکز در ارزیابی ها و اطلاع رسانی ها دیده شود.
مسوول امور کانون های فرهنگی و هنری مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز گفت: با توجه به نقش مساجد در انقلاب اسلامی و نقشه های کنونی بیگانگان برای تخریب فرهنگ اسلامی، مساجد بهترین پایگاه برای مقابله با ترفندها و تهاجم فرهنگی دشمنان است.
حجت الاسلامˈحاج طالب ترکاشوندˈ با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه ای سالم، جوانان را باید از کانال مساجد عبور داد، خاطرنشان کرد: ارتباط روحانیون مساجد با مدیران و اعضای کانون ها، به طور حتم می تواند در پیشرفت فرهنگی موثر باشد.
وی ادامه داد: روحانیون مساجد با برنامه های نظام یافته می توانند در مباحث آموزش خانواده پیرامون مواد مخدر، شبکه های ماهواره ای، ازدواج، طلاق و سایر موارد نقش خود را به خوبی ایفا کرده و آگاهی افراد جامعه را نسبت به آسیب های اجتماعی افزایش دهند.
ترکاشوند از اختصاص اعتبار قابل توجهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون های مساجد ملایر با کمک نمایندگان این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال، بر اساس رتبه بندی به هر کانون فعال پنج میلیون و 500 هزار ریال و سایر کانون ها چهار میلیون ریال پرداخت شد.
در حال حاضر 56 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان ملایر فعال است و هفت کانون نیز در حال اخذ مجوز هستند.
7528/576

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن