تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماه رمضان بهترین فرصت برای اهالی هنر / تولید و توزیع آثار هنری در ماه رمضان تمهیدات ویژه‌ای می‌طلبد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/
"ماه رمضان" بهترین فرصت برای اهالی هنر / تولید و توزیع آثار هنری در ماه رمضان تمهیدات ویژه‌ای می‌طلبد
ماه مبارک رمضان نه ماه استراحت و کم کاری هنرمندان است و نه ایام کسادی بازار فرهنگ، بلکه در صورت ظرفیت شناسی دقیق، در همین ایام حتی ممکن است برای ارتباط با مخاطبین یکی از بهترین فرصت های ممكن در اختیار اهالی هنر قرار بگیرد.


 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ در این ماه انواع فعالیت‌های اقتصادی دچار تغییراتی اساسی شده و بعضی از صاحبان مکاسب که فعالیتشان حالتی نیمه تعطیل به خود گرفته، ترجیح می‌دهند این ماه را تقریبا استراحت کنند.
ساعات کار ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی هم در این ماه تغییر می‌کند و حتی برنامه‌های مدارس تحصیلی در ماه روزه داری مؤمنان با سایر اوقات فرق دارد.
البته بعضی از کاسبی‌ها هم در این ماه رونق بیشتری می‌گیرند و در کل باید گفت که شرایط کشور در این ایام کاملا شرایطی ویژه و منحصر به فرد است.
با این اوصاف تولید و توزیع آثار هنری در ماه مبارک رمضان تمهیدات ویژه‌ای می‌طلبد. چند سالی است گفته می‌شود سینماها دراین ماه وضعیت فروش خوبی ندارند درحالی که استقبال مردم از سریال‌های افطاری سیما نشان می‌دهد حال و هوای ماه روزه داری منافاتی با فیلم دیدن ندارد و فقط لازم است آثاری به طبع برسند که مضمون آنها با این ایام هم خوانی و ملایمتی داشته باشد و جهت رسیدن به چنین ایده‌آلی لازم است که از قبل برای اکران ماه رمضان فیلم‌های مخصوصی تولید شوند.
کنسرت‌های موسیقی هم در این ماه می‌توانند مثل سایر اوقات سال پر رونق باشند به شرط اینکه کارهایی در خور این ایام از قبل تولید شده باشند و برای آنها تبلیغات مناسبی هم صورت بگیرد. به نظر می‌رسد بیشتر کنسرت‌های موسیقی را می‌توان در زمان بعد از افطار اجرا کرد، اما وضعیت تئاتر فرق می‌کند و زمان اجرای آن در ماه رمضان بهتر است که قبل از افطار باشد.
تئاتر هنری است که در ماه رمضان کمترین تغییرات را در وضعیت ارتباط با مخاطبانش به خود می‌بیند ولی حتی این هنر هم در صورت استفاده‌ی بهتر از زمینه‌ی فرهنگی این ایام می‌تواند جهش محسوسی را در جذب مخاطبینش تجربه کند.
هنر شاعری هم می‌تواند محفل‌های پررونقی در شهر ضیافت الهی داشته باشد و هم این امکان وجود دارد که مراسمات شعرخوانی معنوی را به جلسات قرائت قرآن که قبل یا بعد افطار برگزار می‌شود، ضمیمه و الحاق کرد و هم امکان برگزاری جلسات تفسیر اشعار معنوی –مثل مثنوی مولوی یا دیوان حافظ و یا آثار سعدی- در چنین ایامی وجود دارد که چنین فعالیتی هم در نوع خود فرائد و فوائد قابل توجهی دارد.
 در انتها باید به طور کلی گفت؛ که ماه مبارک رمضان نه ماه استراحت و کم کاری هنرمندان است و نه ایام کسادی بازار فرهنگ، بلکه در صورت ظرفیت شناسی دقیق، در همین ایام حتی ممکن است برای ارتباط با مخاطبین یکی از بهترین فرصت های ممكن در اختیار اهالی هنر قرار بگیرد.

یادداشت از میلاد جلیل زادهانتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن