تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820421923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه های کفن و دفن در بهشت زهرا (س) اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هزینه های کفن و دفن در بهشت زهرا (س) اعلام شد تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه هزینه خدمات کفن و دفن بهشت زهرا (س)193 هزار تومان است؛ گفت: ممکن است این مبلغ بر اساس درخواست خانواده متوفی برای دیگر خدمات به 250 هزار تومان افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈمجتبی عبداللهیˈ امروز سه شنبه با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی در خصوص اجرای مصوبه الزام شهرداری تهران درخصوص حسن اجرای مصوبات شورای شهر در ارتباط با جانمایی، تملک و ساماندهی گورستان های جدید افزود: مجموعه بهشت زهرا در سال 1345 تاسیس و از سال 1349 مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی گفت: این مجموعه از سه فاز تشکیل شده که فاز یک آن از قطعه یک تا 112، فاز دو آن از قطعه 200 تا 258، و فاز سه آن از قطعه 300 تا 320 است.
عبداللهی ادامه داد: در سال 1349 مجموعه بهشت زهرا 314 هکتار بود که در سال 78 به 584 هکتار افزایش یافت.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: روزانه 160 نفر در مجموعه بهشت زهرا پذیرش می شوند، علاوه بر این در سال 92 حدود 58 هزار نفر در این مجموعه دفن شدند که 57 درصد آنها مذکر و 39 درصد آنها مونث بودند.
وی ایست قلبی را شایع ترین دلیل مرگ و میر دانست و افزود: منطقه 4 با 2 هزار و 406 متوفی و منطقه 22 با 183 متوفی بیشترین و کمترین آمار فوت را به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای دفن افراد در فاز اول از 10 تا 30 میلیون تومان، برای دفن متوفی در فاز دوم از 6 میلیون و پانصد تا 20 میلیون تومان و در فاز سوم از یک تا 4 میلیون تومان دریافت می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: دفن در قطعات جاری تا سقف 70 درصد از ظرفیت موجود به صورت رایگان است، یعنی جدا از حداکثر هزینه 250 هزار تومانی که به آن اشاره شد، اگر خانواده ای بخواهد متوفی خود را در فاز سه و غبور جاری دفن کند، هزینه پرداخت نخواهد کرد.
وی بیان کرد: طبقه دوم و سوم قطعات جاری به خانواده متوفی واگذار و 700 هزار تومان در قالب هفت چک 100 هزار تومانی از خانواده متوفی دریافت می شود.
عبداللهی ادامه داد: خانواده های مستمندی که درخواست تخفیف کنند، هزینه جاری از آنها دریافت نمی شود و فقط کافی است به صورت شفاهی یا از طریق برخی افراد معرفی شوند.
وی با اشاره به پروژه ساماندهی گورستان ها اظهار داشت: روی 140 گورستان مطالعاتی صورت گرفته که در این بین 60 گورستان تغییر کاربری، 47 گورستان به فضای شهری و فرهنگی تبدیل شده و 33 گورستان قابل تدفین به صورت استثناء، محلی و فرامنطقه ای تشخیص داده شده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: 80 گورستان مورد مطالعه قرار گرفته که در مجموع مساحتی حدود 122 هکتار دارند که با ساماندهی آنها این مقدار اراضی به فضاهای مناسب شهری افزوده شده و کارکرد فرهنگی و اجتماعی آنها غیرقابل انکار است.
عبداللهی هرگونه تغییر کاربری در آرامستان ها را مستلزم توافق شهرداری، سازمان اوقاف، سازمان میراث فرهنگی و نهادهای عرفی دانست.
وی همچنین گفت: براساس مطالعات بر روی 28 نقطه از شهر تهران، ممنوعیت تدفین در 15 نقطه از شهر امکان تدفین استثناء، در 12 نقطه، امکان تدفین اقلیت ها و در 25 نقطه دیگر امکان تدفین محلی وجود دارد.
عبداللهی خاطر نشان کرد: می توان با تغییر کاربری و تدابیر در نظر گرفته شده امکان استفاده ظرفیت مجموعه را تا سال 97 افزایش داد.
تهرام/7244/564

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن