تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803733352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه قضایی استان کرمانشاه در اجرای عدالت و قانون گرایی موفق عمل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دستگاه قضایی استان کرمانشاه در اجرای عدالت و قانون گرایی موفق عمل کرده است کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه عملکرد دستگاه قضایی استان در حوزه های عدالت محوری و قانون گرایی در سال 92 را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈعلی مظفریˈ روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران، اظهار کرد که این دو اصل هم در قانون اساسی وهم در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته و تلاش ما هم نیل به این اهداف بوده است.

** تنها 42 مورد رای صادر شده خلاف شرع در سه سال و نیم اخیر
وی در مورد میزان پرونده های مختومه در سه و نیم سال اخیر که ریاست دستگاه قضایی استان برعهده اش بوده، اظهار کرد که در این مدت به طور متوسط سالانه 300 هزار فقره پرونده در دادگستری کل و شوراهای حل اختلاف استان مختومه شده است.
حجت الاسلام مظفری گفت: در مدت یاد شده و از میان افزون بر یک میلیون پرونده مختومه شده در محاکم دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، تنها 42 فقره پرونده مشمول اعمال ماده 18 قانون مبنی بر صدور رای نامنطبق با شرع مقدس شده است که همین مساله نشان از در نظر داشتن عدالت و قانون محوری در صدور آرا از سوی قضات ما بوده است.

** استقلال رای قضات و مجموعه قضایی استان کرمانشاه
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد که در این مدت حتی در یک مورد هم از سوی قضات رای صادر نشده که ناشی از اعمال نفوذ اغیار در پرونده ها باشد و چنین رویه ای نشان از استقلال دستگاه قضایی استان دارد و در همین مدت نیز با برگزاری 12 دوره آموزش قضایی برای قضات استان، تلاش کرده ایم تا شهامت قضایی در قضات را ارتقا دهیم و آنها واهمه در دور شجاعانه رای نداشته باشند.

** جدیت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و زمین خواران/ کاهش جمعیت کیفری استان
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه فساد اقتصادی بخصوص در حوزه ادارات دولتی و نیز زمین خواری از مشکلات کشور است، افزود: استان کرمانشاه نیز از این دست مشکلات را دارد ولی دستگاه قضایی استان در این موارد به صورت قاطعانه با موارد حادث شده برخورد منطبق بر قانون داشته است.
وی البته تاکید کرد که نباید بنام مفاسد اقتصادی با همه بخصوص وام گیرندگانی که برای امور تولیدی وام دریافت کرده و اقساط شان به تعویق افتاده است، رفتار شود.
وی همچنین جمعیت کیفری استان کرمانشاه را در سال های اخیر رو به کاهش یا متوقف شده عنوان کرد.
حجت الاسلام مظفری افزود: آمار زندانیان استان کرمانشاه هم اینک نسبت به سال 89 کمتر است و بیشترین حکم سنگین بخصوص در مورد قصاص و مشابه آن را نیز در سال 91 صادر کرده ایم وعملکرد دستگاه قضایی استان در سال 91 به گونه ای بوده است که با 15 سال قبل از آن هم برابری می کند.

** برخورد با شایعه پراکنان و دلالان اطراف دستگاه قضایی استان
وی با اشاره به روند انتشار برخی شایعات بی اساس در مورد دستگاه قضایی در استان و انتشار آن در میان مردم، بر برخورد قاطع با شایعه پراکنی ها در استان تاکید کرد و گفت: براساس قانون، شایعه پراکنی در جامعه به قصد تشویش اذهان عمومی جرم است.
مظفری از رسانه های استان خواست تا در هنگام مواجهه با شایعات و یا تشکیک در ماهیت برخی اخبار، حتما با روابط عمومی دستگاه قضایی استان تماس بگیرند و از صحت و سقم آنها اطمینان یابند.
وی همچنین به مردم هشدار داد که فریب برخی دلالان و سودجویانی که از جهل مردم نسبت به قانون بهره گیری می کنند بخصوص در مورد آرای پرونده ها که دستیابی به آنها در سامانه الکترونیک دادگستری میسر است را نخورند.

** معاملات ملکی در بنگاه ها فاقد وجاهت قانونی است
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به شهروندان هشدار داد که معاملات املاکی چون منزل، مغازه و زمین را فقط در دفترخانه های اسناد رسمی انجام دهند زیرا توافقنامه هایی که در بنگاه ها و یا میان افراد به صورت شخصی منعقد می شود بر اساس ماده 22 قانون ثبت، وجاهت قانونی ندارد.
وی اظهار کرد که بخش بزرگی از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان مربوط به همین معاملات است.
مظفری بخصوص در مورد پیش فروش آپارتمان ها در شهرهای استان هشدار داد و گفت: مردم وقتی که پیشرفت کار را دیدند و معامله مربوط به پیش فروش ها را در دفترخانه های اسناد رسمی به ثبت رساندند، دست به چنین اقدامی بزنند و به صرف چند تیرآهن و مقداری مصالح، فریب کلاهبرداران را نخورند زیرا قانون از معاملات پیش فروش حمایت نمی کند.

* مردم شخصا برای احقاق حق اقدام نکنند/ حمایت خانواده ها از جوانان
حجت الاسلام مظفری همچنین از مردم خواست تا در هنگامی که حقی از آنها ضایع می شود، مسیر پیگیری مطالبات شان را تنها از مراجع قانونی و در محاکم دادگستری پیگیری کنند و از اینکه شخصا درصدد احقاق حق شان بر آیند، خودداری کنند.
وی افزود: متاسفانه در مواردی اقدام سخص برای گرفتن حقش بدون اینکه به قانون مراجعه کند باعث درگیری، ضرب و جرح و چه بسا قتل شده که باعث عمق اختلافات می شود و چنین رفتارهایی در شان یک جامعه مسلمان هم نیست.
وی همچنین به فراهم بودن زمینه های گرفتاری جوانان در دام مفاسد اخلاقی و نیز شبیخون فرهنگی دشمنان اشاره کرد و از والدین خواست تا با رعایت اصول و شان فرزندان شان، مراقب رفتارها و ارتباطات شان بخصوص ارتباط میان دختر و پسر در جامعه باشند.

** سفر موثر رییس دستگاه قضایی به استان کرمانشاه
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به سفر اسفند سال گذشته آیت الله آملی لاریجانی به استان کرمانشاه، گفت: این سفر در پیوند دادن مردم با دستگاه قضایی بسیار موثر بود.
وی با اشاره به مصوباتی که در این سفر برای بهبود دستگاه قضایی استان به تصویب رسید، از اجرایی شدن 50 درصد از این مصوبات خبر داد.
مظفری همچنین از مصوبه جذب 200 کارمند و تعدادی قاضی برای دستگاه قضایی استان در سفر یاد شده خبر داد و گفت: بزودی کارهای اداری برای جذب کارمندان را آغاز می کنیم و در ابتدای امسال نیز تعدادی قاضی را جذب کرده ایم.
وی افزود: در سه سال اخیر حدود 45 قاضی در استان را جذب کرده ایم.
571/567

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن