تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802198152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزه داران پیش از آغاز ماه رمضان مصرف چای خود را کاهش دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزه داران پیش از آغاز ماه رمضان مصرف چای خود را کاهش دهند تهران-ایرنا-رییس اداره تغذیه مرکز پزشکی مسیح دانشوری با بیان اینکه سردردهای صبحگاهی یکی از مشکلات شایع در روزهای آغاز ماه مبارک رمضان است،توصیه کرد: روزه داران چند روز پیش از شروع ماه رمضان مصرف روزانه چای و قهوه خود را کاهش دهند تا سیستم عصبی مرکزی آنها به میزان کمتری از دریافت کافئین عادت کند.


به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،دکتر منصور رضایی به مصادف شدن ماه رمضان با فصل گرما و تابستان، یکی از مسایل مهم تغذیه ای در این ماه را عمل تعریق ومدیریت مصرف آب در افراد دانست.
وی افزود: افراد می توانند در روزهای پایان ماه شعبان به صورت منظم صبحانه مصرف کنند تا به خوردن سحری عادت کرده و همچنین کالری غذای مصرفی را در وعده ناهار خود کاهش دهند.
رییس اداره تغذیه مرکز پزشکی مسیح دانشوری، با اشاره به طولانی بودن زمان گرسنگی(اذان صبح تا اذان مغرب) در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: افراد باید در این ماه مدیریت مصرف آب ، مایعات و اطلاعات کافی تغذیه ای داشته باشند.
رضایی توصیه کرد، روزه داران میزان دریافت منابع غذایی فیبردار نظیر غلات کامل(نان سنگک و بربری)، حبوبات خیسانده شده، غلات و حبوبات، آجیل تازه و بی نمک، انواع سالاد و میوه و سبزی را در وعده سحری افزایش دهند.
وی با بیان اینکه مصرف غذاهای پرچرب ( نظیر کله پاچه و حلیم) و سرخ کردنی باعث افزایش عطش در طول روز در ماه مبارک رمضان می شود گفت: بهتر است افراد مصرف غذاهای مدر(ادرار آور)، نظیر چای و قهوه را در وعده سحری کاهش دهند و از خوردن غذاهای فست فود و شور نظیر سوسیس، کالباس، تن ماهی و غذاهای کارخانه ای پرهیز کنند.
عضو عیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب که مصرف ادویه جات، زرد چوبه و فلفل در وعده سحری عطش آور است اظهار کرد: روزه داران باید سعی کنند غذاهای خود را با مواد ترش مزه طبیعی نظیر نارنج، آبغوره، لیمو ترش خوش طعم کنند تا اینکه بخواهند آنها را با نمک، روغن و ادویه جات طعم دار کنند.
رضایی توصیه کرد، روزه داران باید برای جبران مواد معدنی از دست رفته در تعریق روزانه از مواد غذایی غنی از املاح نظیر انواع میوه و سبزیجات، ماست و دوغ کم نمک استفاده کنند .
وی افزود: افراد باید در وعده سحری استفاده از مواد نشاسته ای نظیر نان کامل، حبوبات، انواع آش و سوپ را جایگزین استفاده از قندهای ساده ای نظیر قند، شکر، شربت وشیرینی کنند.
رییس اداره تغذیه مرکز مسیح دانشوری با بیان اینکه شروع افطار باید با مصرف مایعات ولرم همراه با مواد قندی و مغذی باشد گفت: چای و عسل، چای شیرین، چای و خرما، شیر و عسل، شیر و خرما از جمله مایعاتی هستند که می توان افطار را با آنها آغاز کرد .
وی تاکید کرد: علی رغم گرمای شدید هوا افراد باید از مصرف مایعات سرد و یخ زده در ابتدای افطار پرهیز کنند.
رضایی با بیان اینکه افطاری باید جزو وعده های سبک باشد و با فاصله ای به شام برسد اظهار کرد: وعده شام باید سبک باشد به عنوان مثال موادی با پایه ماست نظیر کته و ماست، تخم مرغ، آجیل، انواع کوکوها، ماکارونی، انواع آش، سوپ و فرنی، خورش کم چرب با مصرف محدود برنج توصیه می شود.
رییس اداره تغذیه مرکز پزشکی مسیح دانشوری همچنین توصیه کرد، افراد در وعده افطاری استفاده از مواد قندی سالم مثل خرما، عسل، شیره انگور را جایگزین مصرف قند، شکر و زولبیا و بامیه کنند.
وی در پایان یبوست را به عنوان یکی از مشکلات روزه داران در ماه مبارک دانست و گفت: بروز یبوست به علت کاهش تحرک، کاهش مصرف مایعات در طول روز و کاهش مصرف فیبرها رخ می دهد .
به گفته رضایی برای پیشگیری یبوست پیاده روی بعد از افطار و قبل از سحر در پیشگیری از یبوست بسیار موثر خواهد بود.
علمی (1)**1354**1440

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن