تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804067655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر صنعت: بدون مشارکت بین المللی امکان توسعه وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر صنعت: بدون مشارکت بین المللی امکان توسعه وجود ندارد تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بدون مشارکت و همکاری بین المللی امکان رشد و توسعه وجود ندارد، گفت: در شرایط تحریم مشارکت بین المللی بدست نمی آید که امیدواریم مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 نتایج مثبت و روشنی در این خصوص داشته باشد.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی نقش خصوصی در برنامه توسعه سازمان ملل متحد پس از 2015، با اشاره به تلاش دستگاه دیپلماسی کشور در جهت حل سوءتفاهمات جامعه جهانی با ایران، افزود: باید ذهنیت جامعه جهانی نسبت به ایران شفاف و روشن تر شود تا کشور بی مورد در مظان اتهام بین المللی قرار نگیرد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 به نتایج روشنی برسد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه براین مذاکرات، با طرف های خارجی خود مذاکراتی را در خصوص مشارکت و همکاری انجام داده که امیدواریم با رفع تحریم و محدودیت ها، کارهای جدی شروع شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت اهتمام جدی نسبت به مشارکت و همکاریهای بین المللی دارد، اضافه کرد: کسب رشد مستمر اقتصادی 8 و رشد 2 درصد بهره وری تنها با انفعال به دست نمی آید بلکه بخش خصوصی و دولتی ضمن همکاری با یکدیگر باید به مشارکت های بین المللی نیز بپردازند.
نعمت زاده با اشاره به رشد شتابان علم و فناوری به ویژه دانش اطلاعات و اطلاع رسانی در دو دهه اخیر در جهان، گفت: در این شرایط به طور قطع دنیا به صورت مجزا و جدا باقی نخواهد ماند بنابراین باید یاد بگیریم که روحیات، رفتار و نگرش خود را تغییر دهیم در غیراین صورت هرگونه تاخیر در این موضوع، عقب ماندگی را برای کشور به ارمغان خواهد آمد.
وی سپس به جامعه صنعتی کشور توصیه کرد: بحث جهانی شدن را با دید مثبت دنبال کنند چرا که با فناوری و تکنولوژی نمی شود مقابله کرد و مهم آن است بتوانیم از دانش روز و توانمندیهایی که در سالیان گذشته بدست آمده، به نحو احسن بهره مند شد.
نعمت زاده همچنین موضوع فقر را یکی از مباحث مهم در تصمیمات سازمان ملل متحد دانست و گفت: با وجود چند برنامه توسعه ای که تاکیدات فراوانی برای اجرای آنها شده تا به حداقل های زندگی دست پیدا کنیم اما با وجود جمعیت جوان کشور، نتوانستیم به اهداف مورد نظر در بحث اشتغال دست پیدا کنیم.
وی آمارهای ارایه شده در چند سال اخیر در خصوص ایجاد اشتغال در کشور را متناسب با واقعیات ندانست و گفت: چنین خلاف گویی هایی بزرگترین گناهی است که انسان می تواند مرتکب آن شود.
نعمت زاده فقر را در ارتباط مستقیم با اشتغال دانست و افزود: بخش صنعت در سال 90 با رشد منفی 36 درصد مواجه شد شرایطی که هیچگاه صنعت چنین عقب گردی را تجربه نکرده بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به یارانه های پرداختی به مردم اشاره کرد و گفت: اگر اشتغال پایدار در کشور ایجاد کنیم به طور قطع به جای پرداخت سرانه 45 هزار تومان، می توان روزی 45 هزار تومان در اختیار مردم قرار داد.
به گفته وی، اگر تولید، اشتغال و بهره وری نداشته باشیم یک توزیع فقر در جامعه صورت گرفته است و با پرداخت مبلغ ناچیزی به عنوان یارانه، کشور به توسعه پایدار نخواهد رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با پایداری محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این خصوص وزارت صنعت همکاری نزدیکی با سازمان حفاظت از محیط زیست دارد و در تصمیم گیریها برای روابط و مقررات، این موضوع به طور جدی لحاظ می شود.
نعمت زاده با تشریح اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حفظ محیط زیست، اظهار داشت: از اول تیرماه سال جاری تمام خودروهای داخلی کشور با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه می شوند و وزارت نفت نیز از محل بهینه سازی پالایشگاه ها، سوخت مناسب با کیفیت یورو 4 تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد داد.
کنفرانس بین المللی نقش بخش خصوصی در برنامه توسعه سازمان ملل متحد پس از سال 2015 روز جاری (سه شنبه) با حضور مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز ملی جهانی شدن، نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و دبیرکل اتاق اسلامی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
اقتصام (3)1574**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن