تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819636259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و توسعه صنعت پتروشيمي بدون ارزيابي زيست محيطي؛ ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۲۴ق.ظ)
معصومه ابتکار در گفتگوي اختصاصي با موج؛ ساخت و توسعه صنعت پتروشيمي بدون ارزيابي زيست محيطي؛ ممنوع است معاون رييس جمهور گفت: اخيرا دولت لايحه جديدي براي ارزيابي زيست محيطي به مجلس محترم ارائه کرده است که پس از تصويب اين لايحه، هيچ فعاليتي از جمله در بخش نفت، گاز و پتروشيمي، نمي تواند بدون گرفتن مجوز از محيط زيست کار خود را پيش ببرد.
دکتر معصومه ابتکار در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد موضع سازمان محيط زيست در مقابل توسعه صنعت پتروشيمي در حواشي خليج فارس و جزاير ايراني گفت: محيط زيست از چند جنبه نسبت به موضوع پتروشيمي ها ورود مي کند.
وي ادامه داد: در بخش اول، ما در بحث آمايش و ارزيابي زيست محيطي ورود مي کنيم و اين بدان معني است که در تعيين محل فعاليت هاي اقتصادي بزرگ همانند صنايع پتروشيمي، اين سازمان حفاظت محيط زيست است که حرف آخر را مي زند.
معاون رييس جمهور افزود: در تمام فعاليت هاي بزرگ اقتصادي از جمله احداث و يا توسعه شهرک هاي صنعتي، صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، نيروگاه ها، فرودگاه سازي و ساخت پالايشگاه ها ، اين وظيفه قانوني سازمان محيط زيست است که در ارتباط با جايابي و بحث ارزيابي زيست محيطي در همان مرحله امکان سنجي دخالت کرده و ارزيابي زيست محيطي خود را ارائه دهد.
وي با تاکيد بر اين مطلب که بدون گرفتن ارزيابي زيست محيطي ، صنعت پتروشيمي نمي تواند در کشور توسعه يابد گفت: ما قانون ارزيابي زيست محيطي در کشور داشته ايم اما اخيرا دولت لايحه جديدي براي اين موضوع به مجلس محترم ارائه کرده است که پس از تصويب اين لايحه، هيچ فعاليتي از جمله در بخش نفت، گاز و پتروشيمي، نمي تواند بدون گرفتن مجوز از محيط زيست کار خود را پيش ببرد.
ابتکار ادامه داد: هر واحد جديد پتروشيمي که مي خواهد در کشور احداث شود ابتدا بايد ارزيابي زيست محيطي خود را به سازمان محيط زيست ارائه دهد و بعد از آن ما بايد مکان احداث پتروشيمي را تاييد کنيم.
وي با اشاره به اين مطلب که ارزيابي زيست محيطي تمام موارد مربوط به آلايندگي و محيط زيست را در بر مي گيرد، تصريح کرد: طراحي سبز، مميزي انرژي، کاهش آلايندگي، بازيافت و حتي فضاي سبز طرح هاي پتروشيمي در اين ارزيابي زيست محيطي مد نظر قرار مي گيرند.
رييس سازمان محيط زيست در مورد بعد دوم نظارت سازمان محيط زيست بر واحد هاي پتروشيمي گفت: بعد از مسئله مکان يابي و ساخت، کالاي توليدي اين صنايع نيز تحت نظارت هميشگي ما خواهند بود بدين معني که ، کالاي توليدي در اين صنايع نيز مي توانند مخرب و آلاينده محيط زيست باشند و ما بر روي مخرب نبودن اين توليدات نيز حساس هستيم.
وي تاکيد کرد: تمام مواردي که عرض کردم قبل از شروع ساخت يک واحد پتروشيمي پيش بيني مي شود و با در نظر گرفتن ميزان آلودگي محيط زيست و ارزيابي زيست محيطي، پتروشيمي هاي جديد ساخته خواهند شد.
ابتکار با اشاره به اينکه ما بايد براي احداث صنايع پتروشيمي جديد به اين نکته توجه داشته باشيم که نفع ساخت اين صنعت در فلان منطقه بيشتر از ضرر و زيانش باشد گفت: هيچ فعاليت صنعتي و اقتصادي بدون مشکل زيستي نيست اما مي توان با در نظر گرفتن برخي ملاحظات و مکان يابي مناسب، ميزان خسارت وارده را محدود کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن