تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802774796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جریان تکفیری داعش و جنایات آنان هیچ ربطی به اهل سنت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجت الاسلام ادیب یزدی: جریان تکفیری داعش و جنایات آنان هیچ ربطی به اهل سنت ندارد گنبدکاووس - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین ˈمرتضی ادیب یزدیˈ بامحکوم کردن جنایات وحشیانه گروه تکفیری داعش، گفت: جنایات این جریان افراطی و تندرو هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این کارشناس مذهبی دوشنبه شب در اجتماع بزرگ مردم گنبد با عنوان ˈغیرت حسینی درمحکومیت جریان تکفیری - آمریکایی داعشˈ که توسط 4 هیات مذهبی گنبدکاووس برگزار شد، افزود: جنایات ددمنشانه این گروه های تکفیری و سلفی هیچ سنخیتی با حقیقت اسلام ندارد.
وی بابیان اینکه عقبه این جریان افراطی خودخواه به زمان پیامبر (ص) و بطور رسمی به زمان امام علی(ع) و گروه انحرافی ˈخوارجˈ بر می گردد، گفت: در زمان پیامبر(ص) برخی افراد علنا با پیامبر مخالفت می کردند اما شخصیت بزرگ و معنوی رسول گرامی اسلام اجازه برخورد با آنان را نداد و همواره درصدد اصلاح آنان بود.
ادیب یزدی، اضافه کرد: در زمان امام علی(ع) و در جریان جنگ صفین که خوارج از مسیر دین خارج شدند امام علی(ع) همچنان درصدد ارشاد آنان بود اما زمانی که دست به شمشیر بردند آن حضرت با آنان وارد جنگ شد.
وی بابیان اینکه این جریان انحرافی در دوران بنی امیه و بنی عباس نمود بیشتری پیدا کرد و تلاش آنان نیز برای خشکاندن ریشه اسلام بود، تصریح کرد: اما با هوشیاری ائمه اطهار (ع) و علمای بزرگ دین، به این هدف شوم خود نرسیدند.
حجت الاسلام ادیب یزدی خاطرنشان کرد: از دو قرن پیش که جریان وهابیت شکل گرفت این گروه نیز با برداشت غلط از اسلام و سیره نبی مکرم اسلام (ص) درصدد ضربه زدن به اسلام برآمدند.
وی، زیارت قبور را یکی از ایرادات وهابیت به مسلمانان و اختصاصا به شیعیان دانست و گفت: این ایراد درحالی مطرح می شود که زیارت قبور در زمان پیامبر(ص) نیز وجود داشته است و ایشان همواره به زیارت شهدای واقعه احد می رفتند.
حجت الاسلام یزدی بااشاره به حمایت جبهه استکبار از گروه های تکفیری، وهابی و سلفی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکست جبهه استکبار، این جبهه برای مقابله با انقلاب و گسترش اسلام ناب محمدی(ص)، به حمایت از این گروه های افراطی و بی منطق در کشورهای عربی شمال آفریقا، عربستان و دیگر کشورهای عربی پرداخت.
وی تصریح کرد: برغم انجام توطئه های مختلف علیه انقلاب اسلامی ازجمله جنگ 8 ساله و ترور شخصیت های بزرگ انقلاب، استکبار در ضربه زدن به انقلاب اسلامی ناکام ماند و اکنون تلاش دارد با ایجاد جنگ بین شیعه و اهل سنت و از طریق کشورهای همسایه مجدا به اسلام و انقلاب اسلامی ضربه بزند.
این کارشناس مذهبی بابیان اینکه شکست گروه های تکفیری در افغانستان و سوریه سبب شده تا آنان وارد عراق شوند، گفت: جنگ بین شیعه و اهل سنت تنها به نفع استکبار جهانی و حاشیه امنی نیز برای رژیم غاصب صهیونیستی است.
ادیب یزدی اضافه کرد: بدون شک اهل سنت واقعی که خداجوی و خدا ترس است، مرتکب جنایات ددمنشانه گروه تکفیری داعش نمی شود و جنایات این گروه نیز ربطی به اهل سنت ندارد.
وی با تاکید برضرورت وحدت و هوشیاری بیشتر مسلمانان شیعه و اهل سنت، گفت: یقینا اهل سنت نور چشم ملت ایران هستند و سال هاست که این دو مذهب بزرگ اسلامی در کمال آرامش و امنیت و تحت رهبری امام راحل و جانشین خلف ایشان زندگی می کنند.
ادیب یزدی، وجود رهبری بصیر، آگاه و شجاع ایران اسلامی را یک نعمت بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: ملت ایران باید قدردان این نعمت بوده و همواره پیشتیبان آن باشد ضمن اینکه نگاه جهان اسلام امروز به رهبری انقلاب اسلامی است.
لازم به ذکر است دراین آیین که توسط 4 هیات مذهبی ˈخادم الائمه، روضه العباس، الزهراء و متوسلین به حضرت علی اکبر(ع) شهر گنبدکاووس و درحسینیه ˈمسلم بن عقیلˈ این شهر برگزار شد، امام جمعه این شهرستان و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.
/7479/600

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن