تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804126714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوبان همه گرد آمدند/ از صراحت ملاقلی‌پور تا رفاقت دکتر حسابی و آیت‌الله مطهری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی رونمایی پوستر «خصلت خوبان»
خوبان همه گرد آمدند/ از صراحت ملاقلی‌پور تا رفاقت دکتر حسابی و آیت‌الله مطهری
پوستر «خصلت خوبان» شامل تصاویر 124 شخصیت علمی، دینی و فرهنگی طی مراسمی رسمی در سازمان فرهنگی – رسانه ای اوج رونمایی شد.



به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم رونمایی از پوستر «خصلت خوبان» که به همت اسماعیل کوشا در موسسه فرهنگی- هنری قباد شیوا طراحی شده است، جمعی از خانواده ها و دوستان شخصیت هایی که تصاویر و خصائلشان بر این پوستر نقش بسته است، حضور داشتند که از آن جمله می توان به خانواده شهید کشوری، همسر شهید علی محمدی، همسر شهید رضایی نژاد، ایرج حسابی، حجت الاسلام ابوترابی، علم الهدی، خانواده احمدی روشن و ... اشاره کرد.
 



 
آغاز مراسم با مارش نظامی و سرود جمهوری اسلامی ایران همراه بود و پس از آن ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال ایران درباره پرویز دهداری سخن گفت و از او به عنوان معلم اخلاق یاد کرد.
 
در ادامه همسر شهید گلدوی پشت تریبون قرار گرفت و با ذکر خاطره این شهید در خنثی سازی بمب عامل انتحاری در مسجد زاهدان، انتخاب خصلت فداکار را برای او مناسب دانست و با خواندن شعری به یاد شهدا به سخنانش خاتمه داد.
 
فرزاد فاتحی کرجو برادر شهیده ناهید فاتحی کرجو نیز در ادامه این مراسم به ذکر خاطراتی از خواهر شهیده اش پرداخت و از او به عنوان یک بسیجی فعال در دهه 60 یاد کرد که خار چشم گروهک کومله و دموکرات بود و سرانجام نیز به شهادت رسید.
 
فرزند شهید حسن شاطری نیز حاضران را به خواندن دل نوشته ای درباره پدرش مهمان کرد.
 



 
فرهاد قائمیان بازیگر سینما که به احترام یاد و خاطره رسول ملاقلی پور در این مراسم حضور داشت از صراحت لهجه رسول ملاقلی پور گفت و با یادآوری سه فیلم سینمایی هیوا، نسل سوخته و قارچ سمی که با ملاقلی پور همکاری داشته است، از او به عنوان یک کارگردان بی نظیر و خلاق یاد کرد و گفت: از این که در چند فیلم سینمایی با رسول همکاری داشتم افتخار می کنم. او رفیق من و رفیق همه سینمایی های ایران بود که خیلی زود از میان ما رفت اما هنوز طنین خنده هایش در سینمای ایران هست.
 
او دل نوشته ای را که رسول ملاقلی پور خطاب به او نوشته بود برای حاضران خواند.
 
در این دلنوشته رسول ملاقلی پور از این که فیلم قارچ سمی به هر دلیلی در جشنواره فجر آن زمان دیده نشد، گلایه کرده و از بی توجهی و بی عدالتی هیئت داوران جشنواره انتقاد کرده بود.
 
او در خاتمه یادآور شد: من از رسول صراحت لهجه اش را یاد گرفتم، او هر آن چه در دلش بود بیان می کرد تا رنجشی به دلش نماند، دلش بزرگ بود و جای همه دوستانش بود.
 
در ادامه همسر شهید رضایی نژاد و آرمیتا دختر این شهید نیز روی سن دعوت شدند.
 



 
همسر این شهید انتخاب خصلت «کشف رضایی نژاد» را مناسب او دانست و گفت: از استاد همسرم شنیدم که او برای پایان نامه اش باید از دستگاهی استفاده می کرد که به دلیل تحریم ها امکان استفاده از آن فراهم نبود، بنابراین باید موضوع پایان نامه اش را تغییر می داد اما او با خلاقیت توانست مدل کوچکی از آن دستگاه را برای پایان نامه اش بسازد و آزمایش خود را به سرانجام برساند که  این موضوع باعث حیرت استادانش شده بود.
 
او همچنین بزرگترین کشف شهید رضایی نژاد را شهادتش دانست. آرمیتای کوچک نیز از مهربانی پدرش سخن گفت.
 



 
همسر امید عباسی آتش‌نشان فداکار نیز در این مراسم حضور داشت که او نیز به ذکر خاطره روز حادثه برای همسرش پرداخت و در ادامه درباره آثار هنری که درباره فداکاری این آتش‌نشان ساخته شده اشاره داشت و افزود: امید عباسی با رفتن خود جان دختربچه 8 ساله و با اهدای اعضایش جان 7 نفر دیگر را نجات داد و اکنون بعد از رفتن او 7 موسیقی درباره او ساخته شده و قرار است یک فیلم سینمایی با همین موضوع ساخته شود و دو کتاب نیز درباره او در حال نگارش است که یکی از آن ها به زندگینامه امید عباسی می پردازد.
 
حجت الاسلام ابوترابی نماینده مجلس سخنران بعدی این مراسم بود که در سخنانی ابراز امیدواری کرد این پوستر که نمادی از ارزش های متعالی انسان است و برآمده از آموزه های دینی ماست، فرا روی جوانان و امت مسلمان ایران قرار گیرد.
 




او با تأیید انتخاب خصلت تواضع برای برادر شهیدش که عکسی از او نیز در این پوستر آمده است، این خصلت را گزینش درستی درباره او دانست و گفت: ایشان هیچ شأنی برای خود قائل نبود و به همه به دیده احترام و منزلت می نگریست و  این ثمره فهم درست دینی و معرفت نفس اوست.
 
ملکیان عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز در ادامه این مراسم درباره آلینوش تریان بنیانگذار فیزیک خورشیدی ایران سخن گفت و زندگینامه این زن تأثیرگذار در علم فیزیک ایران را برای حاضران بازخوانی کرد.



 
ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی آخرین سخنران این مراسم بود که او نیز با ذکر خاطراتی از چگونگی زندگی و عشق دکتر حسابی نسبت به خانواده و دیگران گفت.
 



 
او با اشاره به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه به ارتباط دوستانه دکتر حسابی با آیت الله مطهری گفت: دکتر حسابی یک صندلی را به دست خودشان برای آیت الله مطهری ساخته بودند که هر هفته به مدت 44 سال به خانه ما می آمدند و بر آن صندلی تکیه می زدند و به این ترتیب به وحدت حوزه و دانشگاه می رسیم که عامل این وحدت عشق و محبت دو سویه آنها به یکدیگر بود.
 
در خاتمه این مراسم از پوستر «خصلت خوبان» رونمایی شد.
 



 
در این  پوستر تصاویر 124 شخصیت علمی، دینی و فرهنگی در کنار القاب و خصلت های بارز آنها به تصویر کشیده است.
 
عرفان چمران، دانش حسابی، روایت آوینی، خلاقیت روشن، پند پروین، لغت دهخدا، رجعت جلال، فرهنگ معین، طلوع سپیده، قصه سپهر، غزل قیصر، رصد آلینوش، خط میرخانی، طنازی گل آقا، جلوه جواد، صراحت رسول، احساس سهراب، اصالت حاتمی، تجسم صنعتی، فریاد فرهاد، صلابت مدرس، غیرت نواب، الطاف مصطفی، اعجاز مطهری، رشادت صیاد، بلوغ فهمیده، قیام دلواری، خدمت امیرکبیر، خروش خیابانی و ...از جمله القاب و خصائلی است که برای 124 شخصیت برجسته کشورمان انتخاب شده و در این پوستر در کنار تصاویر آنها چاپ و منتشر شده است.
 
 



۱۳۹۳/۴/۳ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن