تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819177867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدید و اجبار در عفاف و حجاب، راهکار اثربخش نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تهدید و اجبار در عفاف و حجاب، راهکار اثربخش نیست گرگان - ایرنا - سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و تهدید و اجبار، هیچ گاه به عنوان اولین راهکار، اثربخش نخواهد بود.


ˈفائزه عبداللهیˈ عصر دوشنبه در اولین جلسه ستاد بزرگداشت عفاف و حجاب با اشاره به آیه 59 سوره احزاب افزود: پروردگار در کلام خود ابتدا فلسفه حجاب را تبیین می کند و سپس بدون تهدید و زور، به بیان الگوی عملی پوشش، یعنی جلباب که پوشش خاص آن زمان بوده است، اشاره می کند.
وی ادامه داد: اجرای درست فریضه الهی امر به معروف موجبات سلامت جامعه را تضمین می کند و لازم است در امر به معروف، اول از خود و نزدیکان شروع کنیم سپس به سراغ دیگران برویم.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان هم چنین گفت: گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری بین زنان و مردان است، میزان و شکل گرایش به پوشش و عفاف رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد.
عبداللهی افزود: در سرزمین های مختلف، انسان هایی که به ارزش های اخلاقی اعتقاد بیش تری داشته اند از پوشش کامل تر و متین تری استفاده کرده اند و هر قدر سطح ارزش های اخلاقی در آن جوامع پایین آمده، پوشش مردان و زنان نیز در سطح پایین تری قرار گرفته و شکل نامناسبی پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند کار جهادی است و باید در کنار سبک زندگی، به منظومه عفاف و حجاب کشور توجه کنیم در این عرصه تمامی دستگاه ها باید به صورت جهادی فعالیت نمایند.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: توجه به آموزش ها و ارتقاء دانش و باور مردم درباره عفاف و حجاب ضروری است و باید ارتقاء دانش و باور مردم در باره عفاف و حجاب در مجموعه های فرهنگی از جمله صدا و سیما به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: باید از ظرفیت رسانه ها، تشکل های مردم نهاد و مجموعه های غیردولتی در ترویج این فرهنگ ارزشی و اصیل بهره برد به جای آن که یک نهاد انتظامی با عنوان ضابط قضائی و یا مسئولان در این زمینه تذکر بدهند، اگر خود مردم با بهره گیری از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه ورود پیدا کنند می توانند به شکل حقیقی بسیاری از نارسایی ها را در این زمینه برطرف کنند.
عبداللهی با بیان این که باید بر حوزه عرضه و تقاضای پوشاک نظارت جدی و دقیق تری انجام شود خاطرنشان کرد: شرایط کنونی جامعه می طلبد که کارشناسان و متخصصان در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب متعهدانه و عملی تر وارد کار شوند و به کارهای مقطعی و فصلی اکتفا نکنند.
اولین جلسه ستاد بزرگداشت عفاف و حجاب با در نظر گرفتن اهداف دولت اعتدال گرای تدبیر و امید برای ترویج حسنه رفتار عفیفانه در جامعه ایران اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 استانداری گلستان برگزار شد.
602

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن