تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه عمرانی شهرداری ها 90درصد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور : بودجه عمرانی شهرداری ها 90درصد افزایش یافت یزد - ایرنا - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : با توجه به افزایش سطح توقعات جامعه، از شهرداری ها با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،بودجه عمرانی کشور 90درصد افزایش یافت .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جلسه ای با حضور محمد امامی امین معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ، خادمی مدیر کل دفتر امور شهری و شهرداران استان ، مشکلات شهرداری های استان مطرح و اقدامات انجام شده در خصوص آنها در سطح کشوری تشریح شد .
امامی امین در این جلسه با بیان اینکه شهرداری ها خدمات و وظایف گسترده ای بر عهده دارند، شهرداری ها را تابعی از دولت دانست که هر زمان منابع اعتباری دولت ارتقاء می یابد، وضعیت آنها نیز بهبود خواهد یافت.
وی افزود: با توجه به افزایش سطح توقعات جامعه، از شهرداری ها نیز توقع می رود که فعالیت های عمرانی خود را افزایش دهند. از این رو، موفق شده ایم با همکاری نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی کشور را بالغ بر 90 درصد افزایش دهیم.
امامی امین ادامه داد: لازم است سطح خدمات به شهرهای کمتر توسعه یافته را افزایش داده و برای رساندن روستاها به سطحی از توسعه پایدار اقدام کنیم و توسعه آنها را در اولویت های سازمان قرار دهیم.
این مسئول در خصوص رویکرد کنونی سازمان شهرداری ها گفت: آنچه در نظر داریم در وهله اول خرید ماشین آلات و کمک های اجرایی است زیرا در چند سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات هیچ ماشین آلاتی از سوی سازمان به شهرداری ها داده نشده است.
وی در خصوص نظام اداری استخدامی شهرداری ها گفت: به نظر می رسد که اتفاقات خوبی در این خصوص در حال انجام است و سعی ما در این است که وضعیت شهرداری ها را از نظام هماهنگی به لایحه خدمات تغییر دهیم.
معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در مورد بازنگری در بیمه های کارگری که از سوی برخی شهرداران مطرح شد گفت: در این خصوص کارگروه و همچنین کمیته هایی تشکیل شده و این موضع در دست پیگیری است.
** ناوگان همگانی شهرها تقویت می شود
امامی امین در ادامه درباره تقویت ناوگان همگانی نیز گفت : توسعه ناوگان حمل و نقل و تجهیزات نیز در دست انجام است و قصد داریم به شهرداری هایی که مشمول دریافت اتوبوس هستند، به نصف قیمت در اختیار آنها قرار بگیرد.
وی افزود: در این خصوص تفاهم نامه همکاری مشترک وزارتخانه های کشور و نفت در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت، ارتقاء کارایی انرژی و توسعه حمل و نقل عمومی به امضا رسیده که به موجب آن از طرف وزارت نفت، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و از طرف وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مسئول اجرای این تفاهم نامه هستند .
وی ادامه داد : بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده برنامه نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهری و حومه شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی با تاکید بر کلان شهرها بویژه تهران با بکارگیری حداقل30هزار تاکسی هیبریدی در تهران و نوسازی 17هزار اتوبوس تا پایان سال 1395 اجرا شود .
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تأکید کرد: سعی ما ین است که بتوانیم از صرفه جویی مصرف سوخت در کنار خرید این خودروها ، قیر که از نیازهای ضروری شهرداری هاست خریداری کنیم و در اختیار شهرداری ها قرار دهیم .
وی افزود : به هیمن دلیل قرار است تفاهم نامه ای میان سازمان شهرداری ها و وزارت نفت مبنی بر در اختیار قرار دادن قیر به صورت اقساطی صورت بگیرد.
** یارانه بلیت اتوبوس و متروسه ماهه اول امسال بزودی پرداخت می شود
امامی امین در ادامه از پرداخت 100 درصد یارانه بلیت حمل و نقل همگانی و اتوبوس سه ماهه اول سال 93 به شهرداری های دارای شرکت اتوبوس رانی در روزهای آینده خبر داد .
وی افزود : این مبلغ بر اساس توافقات صورت گرفته با خزانه بزودی به حساب سازمان های اتوبوسرانی و حمل و نقل همگانی شهری و مترو پرداخت می شود .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : از میان سازمان های اتوبوسرانی و حمل و نقل همگانی شهری که وفق سیاستهای دولت مبنی بر عدم افزایش کرایه ها عمل نموده اند ، علاوه بر پرداخت یارانه بلیت اتوبوس ما به التفاوت هزینه بلیت نیز به حساب آنها واریز خواهد شد .
در این جلسه مشکلاتی در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده، لزوم ایجاد انگیزه شغلی و حل مشکلات حقوقی کارکنان شهرداری، چارت سازمانی شهرداری، بازنگری در آیین نامه ها، حسابرسی در شهرداری ها، تفاهم نامه ها و همچنین مواردی در مورد ساماندهی نظام پرداخت در شهرداری ها، لزوم بروزرسانی برخی دستورالعمل ها و همچنین آموزش شهرداران و اعضای شورای شهر از سوی شهرداران استان مطرح شد.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در پایان درباره درخواست های شهرداران استان یزد گفت: مشکلات شهردای های یزد را یادداشت کرده ام و در اسرع وقت آنها را در سطح کشور مطرح و پیگیری خواهم کرد. ک/2
1968

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن