تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون پرستاری وزارت بهداشت:نقش پرستار در نظام سلامت بازتعریف شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون پرستاری وزارت بهداشت:نقش پرستار در نظام سلامت بازتعریف شود شیراز - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: جایگاه پرستاران و نقش آنان در نظام سلامت باید باز تعریف شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا محمد میرزا بیگی ، دوشنبه در نشست بررسی جایگاه پرستاران در طرح تحول نظام سلامت در شیراز افزود: تشکیل معاونت پرستاری به عنوان موفقیتی در حوزه پرستاری قلمداد می شود و از این طریق می توان برای بازتعریف این نقش اقدام کرد.
وی بیان داشت: این معاونت و همچنین سازمان نظام پرستاری برنامه هایی دارد که تهیه و تدوین سند عرضه و تقاضای نیروهای پرستاری ، باز تعریف نقش پرستار در نظام سلامت ، تثبیت و توسعه چارت معاونت در ستاد وزارت و اجرای طرح دانشجویی در بالین از جمله آنهاست .
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تثبیت جایگاه معاونت پرستاری با هشت ماموریت ابلاغی از سوی وزیر بهداشت در دولت جدید انجام شد که چاره اندیشی برای رفع کمبود نیروهای پرستار در کوتاه مدت و دراز مدت ، برنامه ریزی برای متناسب سازی آموزش بالینی و برنامه ریزی برای بهبود مستمر خدمات مراقبت پرستاری از موارد مطرح شده در این ابلاغ هستند .
میرزا بیگی بیان کرد: تشکیل معاونت پرستاری فرصتی است که در اختیار نظام سلامت قرار گرفته و ما در حوزه پرستاری باید برای خدمت رسانی بهتر به مردم و رفاه پرستاران از آن بهره ببریم .
مدیر خدمات پرستاری استان فارس هم دراین نشست گفت: موارد مطرح شده در این همایش در قالب مصوبه هایی برای دفاع از حقوق پرستاران تنظیم خواهد شد .
محبوبه ظریفکار فرد ، افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، کار پرستاران افزایش یافته و این موضوع قابل پیش بینی بود اما به هر روی ما پرستاران حاضریم که برای خدمت رسانی بهتر به مردم با طرح های وزارت بهداشت همکاری کنیم .
وی بیان کرد: امیدواریم در یک ماه آینده با اضافه شدن نیروهای جدید به کادر پرستاری ، پرستاران با آرامش بیشتری در محیط کار حضور یابند.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز هم گفت:در طرح تحول نظام سلامت ، از هزینه های بیماران کاسته شده و امیدواریم این طرح به خوبی تداوم یابد و افزایش رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.
محبوبه نگهبان افزود: پرستاران حدود 80 درصد خدمات درمانی را به بیمار ارائه می دهند اما متاسفانه در این طرح فعالیت آنان به خوبی دیده نشده است و باید در این زمینه بازنگری شود .
وی اظهار کرد:قانون هایی برای بهبود وضعیت شغلی پرستاران تصویب می شود اما در اجرا دچار مشکل می شود و در عمل کمکی به پرستار نمی شود .
نگهبان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 20 تا 30 درصد شمار بیماران بیمارستان ها افزایش یافته است و بر این اساس باید عدالت در ارائه خدمات به پرستاران نیز در نظر گرفته شود.ک/2
677 /679

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن