تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812851576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار ؛ کم آبی سراغ البرزآمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشدار ؛ کم آبی سراغ البرزآمد کرج-ایرنا- شرکت آبفای استان البرز با اعلام اینکه ظرفیت منابع آبی استان به شدت کاهش یافته از مردم خواست درمصرف آب صرفه جویی کنند.


مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان البرز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: اکنون وضعیت منابع آبی دراستان مناسب نیست و از مردم شهرها و روستاهای البرز به ویژه کلانشهرکرج انتظارمی رود میزان مصارف آب را به حداقل برسانند.
ˈعلیرضا لرستانی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف آب ، طی روزهای اخیر، حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعتها به خصوص در پیک مصرف (قبل از ظهر و هنگام غروب ) کاهش یافته است.
وی ادامه داد: این وضعیت سبب شده تا در برخی مناطق استان البرز با افت فشار آب به خصوص در ساختمانهای چند طبقه باشیم.
لرستانی اظهار کرد: برای برخورداری تمام مردم استان از نعمت آب در ساعتهای شبانه روز، رعایت الگوهای مصرف و پرهیز از مصارف غیر ضروری است.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در سه ماهه نخست امسال دراستان البرزنسبت به مدت مشابه سال قبل حدود شش درصدافزایش نشان می دهد، افزود: درصورت استمرار این روند مصرف، مشکل کم آبی به بحران جدی تبدیل می شود.
لرستانی با یادآوری این نکته که کاهش بارش ها درسال آبی گذشته، حجم ذخایر پشت سدهای کرج و طالقان پایین آورد و افت سطح سفره های زیرزمینی را به دنبال داشت، گفت: کلید عبور موفق ازاین وضعیت کم آبی، تنها مصرف بهینه است.
مدیر روابط عمومی آبفای البرز ادامه داد: سرانه مصرف آب هر نفر درالبرز 260 لیتر درشبانه روز است که حدود 73 درصد بالاتر از استاندارد های تعریف شده ، می باشد.
وی افزود: برای عبور ازاین وضعیت باید سرانه مصرف را به زیر 150 لیتر در شبانه روز برای هرنفر برسانیم .
وی اظها کرد: تنظیم شناور کولرها برای جلوگیری از نشت آب، کوتاه کردن زمان انجام استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط، کوچه ، خیابان و خودروها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل درشب یا صبح زود(بدون غرقاب کردن)و...از جمله موارد موثر برای مدیریت و مصرف آب است.
366 هزار انشعاب آب دراستان البرزوجود دارد.ک/3
7411/ 691

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن