تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهيافت هاي تلفيقي در طراحي رشته اقتصاد اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۳ (۱:۴۷ق.ظ)
رهيافت هاي تلفيقي در طراحي رشته اقتصاد اسلامي فلسفه آموزش و رويکردهاي برنامه ريزي درسي در گذشته فقط به انتقال مجموعه اي از دانش سازمان يافته يا پديد ساختن و ارتقاي نظام ارزشي حاکم بر رفتارهاي فرد و جامعه محدود مي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، طي چندين قرن اغلب رشته هاي علمي از جمله اقتصاد، برنامه هاي درسي تخصصي و تک رشته اي، قابل مطالعه بود.
اما امروزه روش هاي جديدي مورد استفاده قرار گرفته که در آنها، نيازهاي دنياي جديد در فراسوي ساختار يک سويه نگر رشته هاي تخصصي جست وجو شده و جزئي نگري و تقسيم علوم رايج دهه هاي اخير، مورد نقد واقع مي شود.
اين جريان که در حوزه طراحي برنامه هاي درسي، در رويکردهاي به اصلاح غيررشته اي يا تلفيقي تجلي يافته اند را مي توان در انواع رويکرد درون رشته اي موازي، رويکرد ميان رشته اي، رويکرد چندرشته اي، رويکرد چندرشته اي متقاطع، رويکرد چندرشته اي متکثر و رويکرد فرارشته اي (در سه نوع افقي، قائم و مورب) گونه شناسي کرد.
حال با توجه به اين که دانش اقتصاد اسلامي، دانشي تلفيقي از دو حوزه معرفتي علوم اقتصادي و علوم اسلامي است؛ طراحي هاي آموزشي و برنامه هاي درسي اين رشته نمي تواند فارغ از ادبيات پيش گفته باشد و بي اشک بهره مندي از ظرفيت ها و يافته هاي علمي و تجربه هاي آموزشي اين رويکردها، مي تواند سرعت تحول و نوآوري در برنامه هاي آموزشي و سرمايه هاي انساني آن را مضاعف کرده و توانمندي و کارامدي اين دانش را در مقابله با مسايل ارتقا دهد.
در مقاله حاضر، در پي آن هستيم تا ضمن معرفي اين رهيافت ها، با طراحي نمونه هايي، امکان عملي استفاده از رهيافت هاي تلفيقي در برنامه هاي درسي و گرايش هاي مقاطع تکميلي رشته اقتصاد اسلامي را نشان دهيم.
نويسنده: عادل پيغامي.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن