تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول قوه قضاییه: ساماندهی وکالت در دستور کار این قوه است/تلاش برای اجرای منویات مقام معظم رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون اول قوه قضاییه: ساماندهی وکالت در دستور کار این قوه است/تلاش برای اجرای منویات مقام معظم رهبری تهران- ایرنا- معاون اول قوه قضاییه گفت: ساماندهی وکالت از جمله اولویت های ما در دوره جدید است و تلاش می کنیم به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا٬ حجت الاسلام ابراهیم رییسی با حضور در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری که یکشنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد افزود: کار قضایی را کاری سخت و حرفه ای تلقی می کنیم چراکه تشخیص و تصمیم گیری برای یک قاضی دشوار است.
وی با بیان اینکه کار قضایی یکی از سخت ترین امور است، توضیح داد: قضاوت یکی از وظایف دستگاه قضایی است. یکی دیگر از وظایفی که کمتر مشاهده شده وظیفه نظارتی قوه قضاییه است که از طریق سازمان بازرسی و به شکلی در دیوان عدالت اداری جلوه دارد.
معاون اول رییس قوه قضاییه تاکید کرد: همه دستگاه ها در کشور موظف به اجرای عدالت هستند. بهترین جلوه عدالت اجرای قانون است.
ضمانت اجرای قانون یکی از جلوه هایش در دستگاه قضایی است و اگر بر خلاف حق٬ کاری در یکی از دستگاه های اداری انجام شود دستگاه قضایی به آن رسیدگی می کند.
رییسی ادامه داد: ضمانت بر اجرای قوانین از سوی قانونگذار در قوه قضاییه دیده شده است. به گفته وی٬ رسیدگی به فصل خصومت ها و دعاوی در زمان صحیح و بصورت دقیق از دیگر خواسته های مردم است و آنان می خواهند عادلانه به دعاوی آنان رسیدگی شده و حق به صاحبش بازگردانده شود.
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دیدار امروز اعضای دست اندرکاران دستگاه قضا با مقام معظم رهبری توضیح داد: فرمایش مقام معظم رهبری چراغ راه دستگاه قضایی است و خدمت ایشان که می رسیم روح جدیدی در کالبد دستگاه قضایی دمیده می شود.
رییس همچنین گفت: از ماه آینده دوره دوم مدیریت آیت الله صادق لاریجانی در دستگاه قضا آغاز خواهد شد و مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دستگاه قضا٬ اولویت هایی را برای این دوره بیان کردند و معظم له کارشناسانه در این باره سخنرانی فرمودند.
وی درباره ساز و کارهای اجرایی و سیاست های مصوب اظهار کرد: سامان دادن نظام وکالت باید صورت بگیرد؛ کارشناسی و وکالت دو بخش مهمی است که با دستگاه قضایی ارتباط دارد. کارشناس خوب و کارشناسی دقیق کمک مهمی برای یک قضاوت موثر است.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: وکالت وجهه فقهی و یک بعد حقوقی دارد و وکیل می تواند در قامت کمک به قاضی و طرف دعوی باشد و از طرفی اگر در جریان وکالت ناسلامتی وجود داشته باشد وکیل تهدید جدی برای دادرسی عادلانه محسوب می شود .
به گفته رییسی٬ نظام وکالت به عنوان یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: کوتاه کردن زمان دادرسی از جمله موارد مهم سیاست های ابلاغ شده بوده و این سیاست ها به ساز و کاری نیازمند است. دستگاه قضایی تلاش کرد زمینه اجرای این امر را فراهم کند اما همه بخش ها در اختیار قوه قضاییه نیست. ما موظفیم که ساز و کارهای لازم را برای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری فراهم کنیم.
رییسی همچنین توضیح داد: با تصویب قانون نظارت بر رفتار قضات،کمیسیون هایی را در دستگاه قضا تشکیل دادیم. در عین حال به رغم همه این تلاش ها گزارش هایی به ما می رسد که در گوشه و کنار به دلیل برخی روابط ناسالم برخی کژی ها اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه معتقدیم حتا یک مورد تخلف در دستگاه قضا قابل بخشش نیست،گفت: قاطبه قضات ما دلسوز و در سلامت هستند اما در این صفحه سفید اگر یک نقطه سیاه جلوه کند آن نقطه دیده می شود.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: مردم اگر گزارشاتی درباره قضات دارند به دادگاه انتظامی قضات مراجعه کنند. شبکه حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز در همه دستگاه ها فعال است.
رییسی درباره اجرای احکام نیز یادآور شد که تشکیل پلیس قضایی در این بخش کمک می کند و پلیس قضایی باید کارآزموده باشند.
وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که نسبت به تصویب لایحه پلیس قضایی به دستگاه قضا کمک کنند زیرا دستگاه قضا در بحث اجرا نیازمند پلیس کارآزموده است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: امیدواریم به شرایطی برسیم که برنامه ها در رسیدگی در پرونده ها به روز شود.
رییسی در ادامه افزود: کادر سازی از جمله مواردی بود که امروز مقام معظم رهبری نیز اشاره فرمودند. مسئله ما مدیرپروری است باید کسانی را داشته باشیم که علاوه بر قضاوت٬ مدیریت قابل قبولی داشته باشند. باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم مدیرپروری کنیم.
وی تاکید کرد: برای جایگزینی در دستگاه قضا٬ افرادی صلاحیت پیدا می کنند که در بخش های عالی قضایی حضور یابند اما در بخش مدیریت باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا منویات رهبری انجام شود.
معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: بخشی از بحث پیشگیری از وقوع جرم به عهده قوه قضاییه است و همه نهادها در این بخش مسوول هستند و هیچ دستگاهی نیست که در پیشگیری اثر نداشته باشند.
رییسی همچنین درخواست کرد که لایحه تقدیمی از سوی قوه قضاییه برای پیشگیری به تصویب برسد.
به گفته وی٬ معاونت پیشگیری در قوه قضاییه تشکیل شده اما موثر بودن این معاونت منوط به تصویب این لایحه است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: کارنامه چندساله اخیر قوه قضاییه گویای عزم این دستگاه در برخورد با مفاسد اقتصادی است و از طرفی باید ساز و کارها و بسترهای فساد از سوی دولتمردان از بین برود.
رییسی یادآور شد: حبس زدایی جز سیاست های ثابت قوه قضاییه است و ما تاکید کردیم همکارانمان از قرار بازداشت و حبس جز در مواردی که راهی جز آن نیست استفاده نکنند. وی گفت که افتخار ما این خواهد بود که جمعیت زندانی کم شود.
شبک**1983 **1917

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن