تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819460894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 16میلیون تن پسماند در ایران تولید می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران
سالانه 16میلیون تن پسماند در ایران تولید می شود
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بابیان اینکه از دولت و مجلس می خواهیم در حوزه محیط زیست ما را حمایت کنند، گفت: در کشور ما در طول یک سال 16میلیون تن پسماند تولید می شود.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه یکی ازمنابع آلاینده آب و خاک و تهدیدکننده سلامت و بهداشت جامعه، ظروف یک بار مصرف و نایلکس های تجزیه ناپذیرهستند،اظهار کرد: 100 تا 200سال طول می کشد تا ظروف یکبار مصرف و نایلکس ها تجزیه شوند. این در حالی است که درجامعه ما مصرف این ظروف و نایلکس ها بسیار بی رویه است .

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب، انرژی و مواد تجزیه ناپذیر ما بسیار بالاست، تصریح کرد: به طور کلی کشور ما ، کشوری با مصرف گرایی بالاست و هرچه را که مصرف می کنیم تبدیل به زباله و پسماند می شود . این در حالی است که کشورهای دنیا قوانینی وضع می کنند که از مصرف زیاد مواد تجزیه ناپذیر جلوگیری کند .

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه موادی که ما استفاده می کنیم اغلب با استفاده از تکنولوژی های قدیمی ساخته شده است، افزود: سرمایه گذاران هم در بخش صنعت درخصوص تبدیل واحدهای خود به تولید مواد تجزیه پذیر خوب عمل نمی کنند . دولت و مجلس باید در خصوص این موضوع به محیط زیست کمک کرده و حمایت های لازم را اجرایی کنند.

شاعری با تاکید بر اینکه در سال 16میلیون تن پسماند تولیدی کشورماست، اظهارکرد: این میزان به غیر از نخاله های ساختمانی و خاک است . به طوری که نخاله های ساختمانی چندین برابر این عدد را شامل می شود .

وی با بیان اینکه اقدامات شهروند و سازمان میادین درخصوص کیسه های نایلکس خوب بوده است، خاطر نشان کرد: در این سازمان ها بخش زیادی از کیسه های زباله ما با نوع تجزیه پذیر جایگزین شده است.


انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن