تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804084810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوق تخصص بیماری های غدد ومتابولیسم:افت قند خون ازخطرات اصلی مرتبط باروزه داری درافراد دیابتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فوق تخصص بیماری های غدد ومتابولیسم:افت قند خون ازخطرات اصلی مرتبط باروزه داری درافراد دیابتی است اهواز - ایرنا - یک فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم با اشاره به اینکه بیماران دیابتی ممکن است در طول دوران روزه داری در معرض خطرات زیادی باشند گفت: هیپوگلیسمی یا افت قند خون از جمله خطرات اصلی مرتبط با روزه داری در افراد دیابتی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈمهرنوش ذاکر کیشˈ یکشنبه در همایش یک روزه دیابت و روزه داری در سالن کنفرانس بیمارستان گلستان اهواز اظهارداشت: افزایش شدید قند خون، افزایش قند خونی که ممکن است فرد به کما برود و کم آبی بدن که باعث لخته شدن خون در هر جای بدن خواهد شد از جمله دیگر خطرات است.
وی افزود: وقوع هیپوگلیسمی در بیماران دیابتی نوع دو در مقایسه با نوع یک چندین برابر کمتر بوده و در بیماران دیابتی نوع دو که با داروهای خوراکی کاهنده قند خون کنترل می شوند بازهم کمتر است.
دکتر ذاکرکیش تصریح کرد: افت قند خون در افرادی که دوز داروهای خوراکی کاهنده قند خون یا انسولین را خودسرانه تغییر داده اند و یا تغییرات بارزی در شیوه زندگی خود ایجادکرده اند بیشتر دیده می شود.
این فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم در خصوص گروه بندی میزان خطر در بیماران دیابتی نوع یک یا دو اظهارداشت: این گروه بندی شامل ریسک بسیار بالا، ریسک بالا، ریسک متوسط و ریسک پایین می باشد.
وی اضافه کرد: افراد با ریسک بسیار بالا و ریسک بالا مجاز به روزه گرفتن نیستند و افراد با ریسک متوسط قبل از ماه مبارک رمضان، باید تنظیم مناسبی از فشار خون، چربی های خون و عملکرد کبد، کلیه و میزان قند خون توسط پزشک متخصص داشته باشند به صورتی که پزشک بیمار را آماده کند و عوامل خطر را کم نماید.
دکتر ذاکر کیش گفت: بیماران با ریسک پایین اما هیچ مشکلی ندارند و با رعایت توصیه های لازم می توانند روزه بگیرند.
این فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم تصریح کرد: گروه ریسک بسیار بالا شامل مواردی از جمله افت قند خون شدید در طول سه ماه قبل از ماه مبارک رمضان، بارداری، بیماران دیالیزی و انجام فعالیت فیزیکی شدید می باشند.
وی افزود: ریسک بالا مواردی از جمله بیماران با نارسایی کلیه، بیمارانی که به تنهایی زندگی کرده و تحت درمان با انسولین هستند.
دکتر ذاکر کیش مراقبت فردی، پایش مکرر قند خون، تغذیه مناسب، ورزش و قطع روزه داری از جمله مهمترین توصیه های عمومی عنوان کرد.
فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم در خصوص تغذیه مناسب گفت: رژیم غذایی در ماه رمضان تفاوت بارزی با رژیم افراد سالم ندارد و هدف باید حفظ وزن ثابت بدن فرد باشد.
وی خاطرنشان کرد: به علت تاخیر در هضم و جذب، غذای حاوی کربوهیدرات پیچیده در هنگام سحر توصیه می شود در حالی که غذاهای با کربوهیدرات ساده تر برای وعده افطار مناسب تر است.
دکتر ذاکر کیش در خصوص ورزش اظهارداشت: انجام ورزش های سبک اشکالی ندارد اما فعالیت های ورزشی سنگین که امکان افت قند خون را دارند انجام نشود.
فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم تصریح کرد: هر بیمار دیابتی باید بداند که اگر افت قند خون ایجاد شود تضمینی وجود ندارد که قند خون آنها بیشتر افت نکند در نتیجه باید روزه خود را بشکنند حتی اگر یک ساعت به افطار باقی مانده باشد.
وی گفت: روزه در ماه مبارک رمضان اثر قابل ملاحظه ای بر حجم ریوی، عملکرد ریوی و اسپیرومتری در اشخاص سالم ندارد و بیماران مبتلا به آسم به شرطی که در فاز کنترل شده باشند تحت نظر پزشک متخصص ممانعتی برای روزه گرفتن ندارند.
مدیر بیمارستان گلستان اهواز نیز با اشاره به اینکه با توجه به تغییر شیوه زندگی، دیابت روز به روز شیوع بیشتری می یابد اظهارداشت: با توجه به پیشرفت علم و توصیه ها در جهت تغییر رفتاری و شیوه زندگی، این بیماری می تواند تا حد زیادی کنترل شود.
دکتر ˈحبیب صفری نیاˈ افزود: بیمارستان گلستان اهواز به عنوان بیمارستان مرکز ارجاع بیماران دیابتی از سال های قبل در زمینه درمان بیماران، فعالیت زیادی داشته است و در سه سال اخیر نیز با تلاش و جدیت زیاد در این زمینه پیشرفت های زیادی حاصل شده و تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته است.
7157/641

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن