تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804813804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایمنی، پاشنه آشیل شهربازی های آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایمنی، پاشنه آشیل شهربازی های آذربایجان غربی ارومیه - ایرنا - شهربازی ها همانطور که از نامشان پیداست، مکانهایی برای بازی و سرگرمی بچه ها و حتی بزرگترها هستند و بنا به رسم معمول، باید بهترین ساعات زندگی در تفریحهای چندساعته در این مکان بگذرد ولی نبود استاندارد موجود، کیفیت مناسب و ایمنی کافی، امروزه شهربازی های آذربایجان غربی را به مکانی توام با خطر تبدیل کرده است.


استان آذربایجان غربی و ارومیه نیز در این خصوص همچون برخی شهرهای ایران، از وجود شهربازی مناسب و درخور بی بهره بوده و سالهاست که مکان تفریحی مناسبی برای کودکان و خانواده های این استان وجود ندارد و به همین دلیل آنها به وجود چند سرسره و تاب دست و پا شکسته در پارک های مختلف شهر اکتفا می کنند.
ابراهیم فخری رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر، هیچیک از شهربازی های آذربایجان غربی به صورت کامل استاندارد نیستند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر، تنها 43 وسیله استاندارد در شهربازی های استان وجود دارد و این در حالی است که نزدیک به 160 وسیله بازی، فاقد گواهی استاندارد هستند.
وی اظهار کرد: در سال جاری نزدیک به 180 مورد بازرسی از شهربازی های استان صورت گرفته که 60 درصد این بازدیدها از شهربازی های ارومیه بوده و تک تک وسایل بازی در آنها توسط بازرسان مورد نظارت قرار گرفته اند.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم استاندارد بودن وسایل بازی به دلیل استفاده مستقیم کودکان و نوجوانان از این وسایل ادامه داد: هیچگونه سهل انگاری در این خصوص مورد قبول نیست و تطابق با استاندارد باید به بهترین شکل ممکن در این وسایل رعایت شود.
فخری به قانون تصویب شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات در شهربازی ها و زمین های بازی بر اساس استانداردهای مربوطه از اول تیرماه سال 89 مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و بر اساس ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، ارائه این خدمات بدون اخذ تائیدیه های لازم از سازمان استاندارد ممنوع است.
وی افزود: این تائیدیه ها شامل تهیه مستندات، نقشه های کاربردی هر تجهیز به صورت مجزا و رعایت الزامات استاندارد در حین نصب و عملکرد تجهیزات است.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد آذربایجان غربی بر همکاری و مشارکت مردم در خصوص عدم استفاده از وسایل بازی غیراستاندارد در شهربازی ها، زمین های بازی و پارک ها تاکید کرد و گفت: در کنار نظارت های مستمر و دائمی بازرسان اداره کل استاندارد، باید مردم نیز فرزندان خود را به زمین های بازی مورد تایید ببرند تا کودکان و نوجوانان ضمن داشتن نشاط و شادابی، از بروز مشکلات ایمنی در امان باشند.
سعید دولتشاهی کارشناس مسئول اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ارومیه در حال حاضر سه شهربازی دارد که از این تعداد یک شهربازی با عنوان ˈدنیای بازی ارومیهˈ به صورت کامل از مدار خدمات رسانی خارج شده و دیگر امکان ارائه خدمت به شهروندان و مسافران را ندارد.
وی افزود: همچنین در دو شهربازی دیگر نیز که در پارک های جنگلی و تخم مرغی ارومیه وجود دارند، تعداد معدودی اسباب بازی کودکان تعبیه شده که تنها برای وقت گذرانی معمولی می تواند مفید باشد.
وی با قدردانی از شهرداری ارومیه در همکاری در راستای راه اندازی ابزار استاندارد در شهربازی ها اضافه کرد: شهرداری سایر شهرهای آذربایجان غربی در مواردی برغم اعلام استاندارد، اقدام به واگذاری فضا برای بهره برداران با تجهیزات فاقد مجوز فعالیت کرده اند که در این صورت، تمام مسئولیت ها بر عهده مالک بهره بردار و شهرداری های مربوط است.
کارشناس مسئول اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد آذربایجان غربی از برگزاری دوره آشنایی با استاندارد در شهربازی ها در استان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن، تمام استانداردهای مربوط به تجهیزات بازی در قالب دو جلد نوشته و تکثیر شده است.
محمد ستارپور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهربازی ها و زمین های بازی در ارومیه توسط شهرداری یا بخش خصوصی مدیریت می شوند و بهره برداران از این اماکن، موظف هستند که گواهی استاندارد داشته و مسایل ایمنی را رعایت کنند.
وی با اشاره به فرسوده بودن بسیاری از وسایل بازی در مجموعه موسوم به ˈدنیای بازی ارومیهˈ اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز پلمب شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد که با توجه به این امر، شهرداری ارومیه در نظر دارد که زمین آن را از بخش خصوصی بازپس بگیرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهر ارومیه نبود شهربازی بزرگ و مدرن برای شهروندان و مسافران است و بسیاری از مردم، این امر را یکی از مطالبات جدی خود برای پرکردن اوقات فراغت کودکان خود از شورای اسلامی شهر می دانند که با توجه به این امر، راه اندازی این مرکز بسیار ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه از تصویب ایجاد شهر بازی مدرن در یکی از مناطق حاشیه شهر خبر داد و گفت: شهرداری با تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این خصوص مذاکره کرده و آماده انجام مقدمات این امر هستیم.
ستارپور همچنین از آماده سازی دهکده ساحلی چی چست برای راه اندازی زمین بازی مناسب با وسایل بازی مدرن و پارک آبی به عنوان یکی دیگر از اقدامات شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای توجه به تفریح شهروندان ذکر کرد و ادامه داد: مدیریت شهری در کنار پروژه های عمرانی به موضوع ایجاد نشاط اجتماعی در شهر نیز بسیار توجه می کند و راه اندازی شهربازی در این خصوص یکی از ضروریات است.
گفته های مسئولان مرتبط نشان می دهد که شهربازی از جمله ضرورت هایی در آذربایجان غربی و به ویژه شهر ارومیه است که مورد غفلت واقع شده و با وجود اهتمام موجود، نبود ایمنی دست اندرکاران را نیز بسته است.
با توجه به این امر، باید در کنار سرمایه گذاری برای راه اندازی مراکز تفریحی نظیر شهربازی، به ایمنی کامل و صددرصدی آنها نیز توجه ویژه ای داشته باشیم تا در سالهای آینده خبرهایی با موضوع ˈتلفات در شهربازیˈ یا ˈزخمی شدن تعدادی کودک در دنیای بازیˈ نباشیم.
شهربازی ها در دنیای امروز از جایگاه بسیار قابل توجهی در بین خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان برخوردار هستند و حتی خانواده ها نیز برای حضور در این مراکز در بسیاری از زمانها، وقت کم می آورند و مجبور هستند بیش از یک روز را به این گشت و گذار اختصاص دهند.
در دنیای امروز نام شهربازی هایی نظیر ˈدیزنی لند آناهایمˈ کالیفرنیا با 600 میلیون نفر مراجعه کننده از ابتدای تاسیس تاکنون، ˈپارک اروپاˈ در شهر روست آلمان، شهربازی های توکیو و ˈلونا پارکˈ سیدنی، پارک تفریحی ˈپورتا ونتوراˈ بارسلونای اسپانیا و پارک ˈکالاویˈ کانادا بسیار مورد توجه خانواده ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی است و هر خانواده ای در صورت داشتن تمکن مالی مناسب می تواند از یک روز خوب و به یادماندنی در این پارک ها استفاده کرده و سرگرمی های بسیار جالب ولی خطرناک را با ایمنی کامل تجربه کند.
در حالی که در سالهای اخیر، خبرهای ناراحت و نگران کننده ای از شهربازی های ایران در برهه های مختلف به گوش رسیده ولی به ندرت می توان خبری ناراحت کننده از حوادث شهربازی های بزرگ جهان با چندین وسیله بازی را شنید.
در ایران نیز در سالهای دور و نزدیک، شهرهای بازی با تنوع وسایل سرگرم کننده ساخته شده که در بسیاری از موارد، این شهربازی ها نتوانسته اند رضایت مردم کم توقع ایران را جلب کنند چراکه وسایل بازی آنها محدود، وسعت شهربازی ها بسیار کم و ایمنی موجود در آنها ناچیز بوده است.
گزارش از: صابر چهرقانی
8136/581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن