تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814696825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت 20 دزد حرفه ای در عملیات خاموش


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازداشت 20 دزد حرفه ای در عملیات خاموش
کد خبر: ۴۱۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲ - 22 June 2014


20 دزد حرفه‌ای درباند سازمان یافته‌ای با پرسه‌زنی در خیابان‌ها در کمتر از دو دقیقه به سرقت خودروهای لوکس دست می‌زدند.

به گزارش شوک، دزدان اصلی این باند از گردانندگان سفارش می‌‌گرفتند تا خودرویی بامدل و رنگ خاصی سرقت کنند تا به جای خودروهای تصادفی سند نمره شده و به فروش برسانند و پول میلیونی به جیب بزنند.

گفت‌وگو با رئیس دزدان

سردسته باند دزدان، خونسردانه کنار همدستانش ایستاده و انگار تاکنون دست به دزدی نزده است. این دزد حرفه‌ای دست به سرقت خودروهای مدل بالا در کمتر از چند دقیقه زده است. گفت‌وگو با علی 33 ساله سردسته دزدان:

  همسر و بچه داری؟

نه، ازدواج نکرده‌ام.

  اعتیاد داری؟

نه، هرگز لب به آن نزدم.
 
 به چه جرمی بازداشت شده‌ای؟

سرقت خودرو و سندنمره کردن آنها.

  بیشتر توضیح بده.

من از چند ماه پیش به‌دنبال خریدن خودروهای تصادفی بودم و آنها را به پایین‌ترین قیمت می‌خریدم سپس با همکاری همدستانم دست به سرقت خودروهایی که شبیه آنها بود در شمال و شمال شرق تهران و خرم‌آباد می‌زدیم سپس با انتقال آنها به گاراژ‌مان درکمتر از چهار ساعت خودروها را یکی می‌کردیم.

  بیشتر چه ماشین‌هایی را سرقت می‌کردی؟

خودروهای زانتیا، پژو و ماکسیما.
 
 معمولاً در چند دقیقه موفق به سرقت می‌شدی؟

ما این خودروها را در کمتر از دو دقیقه باز می‌کردیم.
 
بیشتر به دنبال چه خودروهایی بودی؟

خودروهایی که شبیه خودروهای تصادفی خریداری شده‌مان بودند و آنهایی که از تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر، قفل پدال و... برخوردار نبودند برایمان راحت‌تر بود چرا که وقتمان گرفته نمی‌شد.

  کدام مناطق سرقت می‌کردید؟

به مناطق خلوت با نور کم که پلیس در آنجا زیاد رفت و آمد نکرده باشد می‌رفتیم.

  این خودروها را برای فروش به کدام شهر می‌بردید؟

نیمی از آنها را به خرم‌آباد بردیم و آنجا برادرم که نمایشگاه اتومبیل داشت آنها را با قیمت مناسب
به مشتریانش می‌فروخت و بقیه را نیز در تهران فروخته ایم.
 
 خودروهای سرقتی را چند می‌خریدی؟

یک میلیون تومان.

 معمولاً در فروش هر خودرو چقدر به دست می‌آوردی؟

بین چهار تا پنج میلیون تومان برایمان سود داشت.

  طراحی این‌گونه سرقت چگونه به ذهنت خطور کرد؟

چند ماه پیش یکی از دوستانم که سابقه دار است به من پیشنهاد داد با خریدن خودروهای تصادفی و در ادامه دزدیدن خودروهای هم شکل دست به این کار بزنیم. من هم با همراهی چند تن از همدستان قدیمی‌‌ام برای اجرای نقشه‌مان دست به کار شدیم.
 
 سابقه‌ای هم داری؟

بله، چند سال پیش به‌خاطر سرقت خودرو بازداشت شدم و یک‌سال در زندان بودم.
 
 دزدی را از کجا یاد گرفتی؟

بخشی از آن را از دوستانم و بخش دیگر آن را در زندان.

سرهنگ «عباسعلی محمدیان» با بیان این‌که 12 خودروی سرقتی با تعقیب و گریز‌های خیابانی توقیف شده‌اند، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در تهران و با مسئولیت سردار «ساجدی‌نیا» رئیس پلیس پایتخت تشکیل شد و مأموریت آن با همراهی پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و سایر پلیس‌های تخصصی مبارزه ویژه با سرقت است و با توجه به این‌که سرقت یک موضوع فرا بخشی است سایر سازمان‌های دولتی تعامل ویژه‌ای برای پیشگیری از این معضل به کارگرفته‌اند.

سرهنگ محمدیان افزود: کارآگاهان هفته گذشته با کنترل خودروهای عبوری در سطح خیابان‌های پایتخت موفق به کشف 12 خودرو شدند و برای توقیف آنها وارد عمل شدند ولی رانندگان به دستور ایست پلیس اعتنایی نکردند و با حرکات مارپیچ و خطرناک و ورود به خط ویژه اتوبوس و حرکت درخلاف جهت خودروهای دیگر، جان خود و دیگران را به خطر انداختند که مأموران ما با تیراندازی و تعقیب و گریز‌های هدفمند موفق به توقیف همگی آنان و دستگیری 20 دزد سابقه‌دار شدند که تحقیقات نشان داد آنان این خودروها را سرقت کرده بودند تا با آن برای ارتکاب جرایم بعدی یا بازکردن قطعات آنها استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: شاید برای بسیاری از مردم این سؤال پیش بیاید که سرنوشت خودروهایی که  کشف نمی‌شوند چه می‌شود؟ باید گفت معمولاً این خودروها یا به‌طور کامل اوراق می‌شوند یا بعضی از آنان از سوی سودجویان اصالتشان تغییر یافته و با استفاده از سندها و شماره‌شاسی‌های خودروهای سوخته و تصادفی یا به اصطلاح سندنمره کردن به فروش می‌رسند.

سرهنگ محمدیان افزود: همکاران من با کارهای علمی و پلیسی پیچیده با ردیابی موفق به شناسایی این باندها می‌شوند که دراین خصوص 20تن از دزدان حرفه‌ای که در زمینه سندنمره کردن و اوراق کردن خودروهای دزدی فعالیت داشتند دستگیر شدند که بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌دهد آنان بیشتر به دنبال خودروهای ارزشمند و گرانقیمت بودند که برایشان دارای سود بالایی بود.

وی در تشریح جزئیات انهدام باند سندنمره کاران که بیشتر خودروهای زانتیا، ماکسیما و پژو بود، گفت: 16تن از این سارقان روانه زندان شدند و تحقیقات از چهار متهم اصلی در دستور کار قرار گرفت و آنان در بازجویی‌ها اعتراف کردند این خودروها را از شمال، شمال شرق تهران و خرم‌آباد سرقت می‌کردند و پس از انتقال به مخفیگاهشان در زمان بسیار اندکی آنها را سندنمره می‌کردند و به صورت ضربدری در شهرهای تهران و خرم‌آباد می‌فروختند.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر این که چرا کارخانه‌ها ایمنی لازم برای جلوگیری از سرقت خودروها را فراهم نمی‌کنند، گفت: ما تمامی نقاط ضعفی که خودروها دارند را هنگام دستگیری دزدان و بازجویی از آنان به‌دست می‌آوریم و اطلاعات را به کارخانه‌های سازنده اعلام می‌کنیم. تعدادی از این کارخانه‌های خودروسازی، خودروهایشان را رفع عیب می‌کنند و برخی نیز متأسفانه دست به چنین کاری نمی‌زنند، به‌طور مثال اگر محل قرار گرفتن یک قطعه در خودرو تغییر یابد دزدان موفق به انجام سرقت نمی‌شوند و صورت مسأله سرقت آن به‌طور کلی از بین می‌رود و این تغییر مکان می‌تواند در کاهش سرقت‌های دیگر تأثیرگذار باشد.

وی در پایان گفت: طرح کنترل صنف‌های مرتبط با مالخری را در برنامه کار داریم و به دلیل این که اقدام‌های مؤثری در پایان سال 91 و اوایل سال 92 انجام شد موفق شدیم با همکاری چندین صنف، واحدهای فاقد پروانه یا متخلف را که مورد تأیید نبودند شناسایی کنیم و با این پالایش و همکاری‌های اتحادیه‌های مربوطه وضعیت‌مان  مناسب‌تر شد ولی در برخی صنف‌ها دارای مشکل هستیم و با توافقات با آنها در صدد ساماندهی هستیم،

به‌طور مثال با همکاری اتحادیه طلافروشان از این پس اگر واحد‌هایی طلای سرقتی بخرند با آنها بشدت برخورد می‌شود و پلاکاردهایی نیز روی کرکره مغازه آنها نصب خواهد شد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن