تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802407299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله داعش به عراق با هدف فراموشی قدس صورت گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

علمای اهل سنت هرمزگان: حمله داعش به عراق با هدف فراموشی قدس صورت گرفته است بندرعباس-ایرنا- شماری از علمای اهل سنت هرمزگان با اشاره به حمله گروهک تروریستی داعش به مردم بی دفاع شهرهای عراق گفتند: این حرکت با هدف فراموشی قدس و در امان ماندن اسرائیل ساماندهی و صورت گرفته است.


این عده در گفت وگوبا ایرنا افزودند: هیچ یک از علمای اهل سنت جنایت این گروه که آبروی دین و اسلام را برده تایید نمی کند و به عنوان گروه تکفیری و جنایتکار در سوریه و عراق می شناسد.
این علمای اهل سنت افزودند: در دین اسلام چیزی به نام کشتن مردم به ویژه زنان وکودکان وتجاوز به افراد بی دفاع نیامده لذا همه مسلمانان، گروه تکفیری داعش را طرد کرده و خواهان برخورد و مجازات این گروه هستند.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس از مهمترین اهداف گروه های تکفیری در حمله به سوریه و به ویژه عراق را فراموشی ملت فلسطین و قدس شریف دانست.
شیخ سید عبدالباعث قتالی دراین زمینه به نقل قولی از یک مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد که گفته بود:ما هم اکنون بیشتر از هر زمانی دیگر درسال ها و دهه های اخیر در امنیت کامل به سر می بریم.
وی از ریختن خون مسلمانان به عنوان گناهی بزرگ و حرام نام برد و گفت: جنایات بی رحمانه گروهک های تکفیری و تروریستی همچون داعش در کشتارهای دسته جمعی مردم مسلمان سوریه و عراق کم سابقه است.
امام جمعه و رییس شورای روحانیت اهل سنت بندرلنگه نیزازگروهک های تکفیری به عنوان سرسپردگان به بیگانگان یاد کرد که با اعمال خود تنها آب به آسیاب دشمن می ریزند.
مولوی محمد صدیق بهجت با تاکید بر این مطلب که بیشترین ضربه به اسلام از جانب تکفیری ها صورت گرفته از این گروهک های به عنوان منشا اختلاف و تفرقه در بین مذاهب مختلف اسلام نام برد.
همچنین رییس شورای روحانیت اهل سنت بندرلنگه از گروه های تکفیری به ویژه داعش به عنوان سرسپردگان به بیگانگان نام برد و بیان داشت: این وظیفه علما و بزرگان دینی است که با بر ملا ساختن نقشه های شوم آنان نسبت به رسوایی آنها اقدام کنند.
امام جمعه اهل سنت بندرلنگه ازگروه های تکفیری به عنوان عده ای سرخورده و بی دین نام برد که تنها ماموریت آنان ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان است.
وی ادامه داد:این وظیفه علمای دین است که ضمن شناخت همه جانبه گروهک های تکفیری از جمله داعش، برای افزایش سطح آگاهی افکار عمومی در مورد توطئه های سلفی های تکفیری ، مسلمانان ساکن شهرها و حتی روستاها را از خطر آنان آگاه کنند.
بهجت با تشریح راه های مقابله با تفکرات افراطی گری اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت هرمزگان با برگزاری برنامه های فرهنگی و کارگاه های آموزشی نقش بسزایی در زمینه شناخت هر چه بیشتر مذاهب اسلامی از گروهک های تکفیری و عوامفریبی آنان داشته است.
این روحانی پرنفوذ اهل سنت در شرق هرمزگان با بیان این که اسلام یک راه مستقیم برای مسلمانان تعریف کرده ، گفت : دشمنان می خواهند با نقشه های خود مسلمانان را درگیر افراط و تفریط و همچنین شک و تردید در اعتقادات و باورهای شان بکنند.
امام جمعه اهل سنت بندر پهل در غرب بندرعباس و عضو شورای روحانیت بندرخمیر ، از روحانیون شیعه و اهل سنت به عنوان سفیران وحدت و ترویج کنندگان اسلام ناب محمدی نام برد و اظهار کرد:شناخت و بصیرت مسلمانان از گروهک های تکفیری موجب شکست نقشه های شوم آنان می شود.
شیخ حسین بازماندگان ضمن تمجید از مواضع رهبر معظم انقلاب در حوزه وحدت مذاهب اسلامی و دعوت مسلمانان به دوری جستن از گروهک های تکفیری افزود: به خود می بالیم که چنین رهبر فرزانه ، ارزشمند و دانشمندی در راس نظام جمهوری اسلامی داریم.
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت در ایران مهم ترین قدم را برای وحدت شیعه و اهل سنت برداشتند و رهبرمعظم انقلاب هم با تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب بنایی محکم برای حفظ و اشاعه هر چه بیشتر آن بنیان نهادند که با استقبال علمای مذاهب اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است.
بازماندگان ، از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهترین الگو برای مسلمان جهان نام برد و افزود:برخلاف ادعاهای سران گروهک های تکفیری، امروزه شاهد هستیم که پیروان مذاهب اسلامی آزدانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس هم بیان داشت:درحالی شاهد بیان مطالبی خلاف واقع از سوی وهابی ها و گروه های تکفیری علیه جمهوری اسلامی هستیم که علمای اهل سنت ایران نخستین همایش بررسی اندیشه ها و آرای فقهی امام شافعی را با آزادی کامل برگزار کردند.
شیخ عبدالوهاب ضیایی با محکوم کردن گروهک داعش در حمله به شهرهای عراق و کشتار مسلمانان گفت: برخلاف گفته آنان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به اهل سنت دارد به گونه ای که شیعه و اهل سنت از حقوق برابر برخوردارند.
این روحانی سرشناس اهل سنت در هرمزگان بیان کرد: شناخت کامل مسلمانان اهل سنت از گروهک های تکفیری و به ویژه داعش موجب بیزاری و دوری جستن هر چه بیشتر آنان از این گروهک ها شده به نحوی که در نمازها مورد لعن و نفرین قرار می گیرند.
شیخ ضیایی با بیان اینکه همه مذاهب چهارگانه اهل سنت دلداده و محب اهل بیت(ع) هستند گفت:برخلاف گفته گروه های تکفیری محبت به اهل بیت(ع) جزئی از عقیده اهل سنت است.
مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس با بیان این که اگر کسی از پیروان مذاهب چهارگانه اهل سنت محبت اهل بیت(ع) را نداشته باشند، ایمان از وی سلب خواهد شد افزود: شرط ایمان در بین اهل سنت، محبت اهل بیت (ع) است.
وی از گروه های تکفیری به عنوان عناصری جاهل نسبت به دین و سیره حضرت رسول اکرم (ص) نام برد و گفت: ربوده شدن دختران کم سن و سال در نیجریه از سوی شبه نظامیان تکفیری به عنوان یک فتنه بزرگ چیزی جز بدبینی مردم جهان نسبت به دین اسلام و پیروان آن نداشته است.
وی ادامه داد:در حالی در برخی ازکشورهای همسایه شاهد جنگ و کشتار و خونریزی هستیم که ما( اهل سنت) در ایران در شرایطی آزاد زندگی و احکام الهی را براساس آموزه های مذاهب خود اجرا می کنیم.
امام جمعه اهل سنت جاسک هرمزگان هم با اشاره به نقش علمای دینی درمذاهب اسلامی گفت: باصدور حکم جهاد کفایی از سوی حضرت آیت الله العظمی سیستانی و دیگر علمای اهل سنت در عراق و حتی الازهر به زودی شاهد ریشه کن شدن گروهک تکفیری داعش خواهیم بود.
شیخ محمد عقیل شیهک زهی ادامه داد: به برکت صدور انقلاب اسلامی ایران و به ویژه فعالیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دستاوردهای هفته وحدت و روز قدس هر روز بر شناخت مسلمانان از گروهک های تکفیری جاه طلب و نوکر اسرائیل افزوده می شود.
امام جمعه اهل سنت جاسک اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که مسلمانان شیعه و اهل سنت عراق با باور هم و احترام به اعتقادات در کنار یکدیگر علیه گروه های تکفیری مشغول جهاد هستند.
شیخ عقیل شیهک زهی اضافه کرد: به برکت روشنگری های صورت گرفته از سوی علمای جهان اسلام با محوریت ایران و عراق شاهد شکست گروه های تکفیری به ویژه داعش هستیم به گونه ای که در آِینده ای نزدیک به کلی از بین خواهند رفت.
داعش (دولت اسلامی عراق و شام) یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه سلفی (تکفیری) را پیشه خود کرده است .
ریشه های تشکیل داعش به سال 2004 میلادی باز می گردد زمانی که ابو مصعب زرقاوی سرکرده القاعده در عراق گروهی به نام ˈ جماعت توحید و جهادˈ را تشکیل داد.ک/4
512/668 /679 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن