تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه تفت: با سوادی عامل رشد و توسعه هر کشوری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه تفت: با سوادی عامل رشد و توسعه هر کشوری است یزد-ایرنا-امام جمعه تفت گفت:امروزه کشور نیاز به فرهنگ و سواد بالا دارد زیرا با این دومقوله مهم می توان پیشرفت همه جانبه کشور را شاهد بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ˈابوالقاسم غفوریˈ در اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان که با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد به اهمیت باسوادی در کشور اشاره و آن را مایه رشد وتعالی هر کشوری دانست.
وی گفت: در جامعه ما طبق هدف نهضت سوادآموزی باید سعی شود که همه مردم از نعمت خواندن،نوشتن،حساب کردن و تلاوت قرآن بهره مند شوند.
وی افزود: قرآن بهترین وسیله برای آموزش و فراگیری است و خیلی از افرادی که زیر بار آموزش نمی روند اگر با نام مبارک قرآن به جلسات آموزشی دعوت شوند حتما استقبال بهتر و بیشتری خواهند داشت.
امام جمعه تفت با تشکر از آموزش و پرورش و نهادهای مربوطه برای پیگیری مسائل مربوط به بیسوادی در استان بر متمرکز شدن بر مسائل فرهنگی،دینی و اعتقادی مردم تاکید کرد.
وی گفت:مشکل امروز جامعه ما فرهنگ پایین است و ما باید در کنار ارتقای سواد آموزی ارتقای فرهنگ را که مورد تاکید مقام عظمای ولایت هست در نظر گرفته و با درکنار هم قرار دادن سواد و فرهنگ بالا در پیشرفت جامعه اسلامی بی بدیل باشیم.
معاون سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست با مقایسه آمار سواد آموزی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن گفت:در آن زمان اختلاف باسوادی بین مردان و زنان و روستائیان به وضوح مشخص بود.
به گفته وی پیشتر، مردان شهری در اولویت باسوادی بودند ولی امروز در کشور و در استان یزد آمار باسوادی زنان بیشتر از مردان ومردم روستاها هم از باسوادی بیشتری نسبت به شهر برخوردارند که بخشی از این آمار هم به مهاجرت و وجود اتباع بیگانه برمی گردد.
ˈمرآت امین الرعایاˈ گروه هدف نهضت سوادآموزی را افراد بین 10 تا49 سال عنوان کرد و گفت:استان یزد در باسوادی افراد بالای 6 سال رتبه چهارم و در گروه هدف رتبه ششم کشوری دارد.
وی گفت: از 711 هزار و 273 نفر گروه سنی هدف 29 هزار و 573 نفر بی سوادند که از این تعداد 17 هزار و 834 نفر را اتباع بیگانه تشکیل می دهند.
وی آمار بی سوادی گروه هدف 10 تا 49 سال در شهرستان تفت را طبق سرشماری سال 90، 26 هزار و 642 نفر اعلام کرد.
به گفته این مسوول از این تعداد 24هزار و918 نفر باسواد و یکهزارو 478 نفر اعلام بی سوادی کرده اند که از این تعداد 534 نفر اتباع بیگانه و 331 نفر معلولیتهای غیر قابل آموزش می باشند.
وی گفت: باقیمانده آمار بیسوادی شهرستان تفت به 622 نفر می رسد و این آمار بسیار خوبی برای شهرستان می باشد.
امین الرعایا با اشاره به اقدامات خوب برای جذب و تشویق مردم برای سواددارشدن گفت: برای افرادیکه از نعمت سواد به بهره اند پاداش های خوب و هزینه تحصیلی خوبی در نظر گرفته شده و بی سوادان حتی می توانند از افراد خانواده خود نیز برای آموزش استفاده نمایند و این منوط به همکاری خود بیسوادان و خوداظهاری و حضور در ادارات اموزش و پرورش برای بهره مندی از نعمت سواد می باشد .
فرماندار تفت هم با تشکر از همه مسئولان در اجرای ریشه کنی بی سوادی گفت:جلسات کارشناسی و تخصصی با مدیریت فرماندار به طور منظم برگزار خواهد شد تا مشکلات در اسرع وقت و با کار کارشناسانه برطرف شود.
محمود زارع با قرائت مصوبات جلسه وتاکید بر همکاری و همراهی دهیاران و بخشداران منطقه همه اعضا را موظف به رسیدگی به وظایف خود در شناسایی و معرفی بیسوادان تحت پوشش اجرایی خود کرد.
وی گفت:در جلسات منظم بعدی باید همه اقدامات انجام و برای رفع مشکلات چاره اندیشی شود.ک/2
650/7547

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن