تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802802931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه گلستان: مدیریت جهادی، کامل کننده حلقه مدیریتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه گلستان: مدیریت جهادی، کامل کننده حلقه مدیریتی است گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه گلستان گفت: مدیریت جهادی کامل کننده حلقه مدیریتی در جامعه است و رهبر معظم انقلاب نقشه راهی را برای برنامه ریزان و مجریان نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کرده اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفرهاد یغماییˈ روز شنبه در دومین جلسه شورای اداری استان گلستان افزود: بر اساس این نقشه راه ضرورت دارد که همه ساله دقت بیش تری بر مفاهیمی که از سوی معظم له ابراز می شود، مبذول گردد تا جامعه ما به ساحل کرامت، آرامش و توانمندی برسد.
به گفته وی، حلقه مدیریتی که کامل کننده آن مدیریت جهادی است، بر اساس منطق، عقل و درایت بشری استوار شده و انسان خردمند نشان داده که همه چیز را از دریچه عقل غنی شده به اخلاق و معنویت می نگرد.
وی با تأکید بر این که انسان خردمند همان طور که به عقل خدادادی احترام می گذارد، به ایمان عاقلانه توجه دارد و این دو را از هم جدا نمی داند، تصریح کرد: بر همین اساس همه انسان های خردورز امروز به توسعه متوازن، به عنوان راهبرد اساسی رشد و ارتقاء انسانی توجه نشان داده و در این مسیر کوشیده اند.
وی ادامه داد: انسان های خردمند به این نتیجه رسیده اند که توجه به فرهنگ بدون توجه به اقتصاد و توجه به این دو، بدون توجه به جامعه و سیاست، اصولا جامعه را به سوی فلاح و رستگاری رهنمون نخواهد کرد.
رییس دانشگاه گلستان افزود: این مسئله همان نکته ظریفی است که در کلام مقام معظم رهبری در به هم آمیختگی فرهنگ، اقتصاد، معنویت و اخلاق مستتر است و شایسته است که به توازان آن توجه کافی شود، بنا بر این راه برون رفت ما از گرداب حوادث تنها توجه به توسعه متوازن و پایدار است تا در لوای آن جامعه به آرامشی که شایسته و لایق آن است، برسد.
یغمایی گفت: برای رسیدن به جامعه ای که مبتنی بر عقل و معنویت، به دنبال ارتقاء نوع بشر باشد، باید به مشترکات عقل بشری ارج گذاشت و به این مشترکات بشری به عنوان سندی فرادستی نگاه کرد که زیر ساخت توسعه است.
وی یادآور شد: البته معتبرترین سند فرادستی در جامعه امروز ایران نیز همانا، میثاقی است که بین مردم و مسئولان بسته شده و با خون شهیدان نیز تائید گردیده و آن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
وی با بیان این که قانون اساسی به ما رسمیت می دهد و چارچوب نظام مقدسمان را شفاف می نماید، خاطرنشان کرد: توجه به قانون اساسی و عمل بر اساس آن یکی از بزرگترین دستاوردهای مدیریت جهادی است، زیرا قانون اساسی متنی است که برگزیدگان مجتهد ملت بر آن میثاق بسته اند و مردم نیز آن را پذیرفته و عمل به آن هم بر اساس عقل و هم بر اساس شرع واجب است و باید به آن تن داد.
رییس دانشگاه گلستان با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره دغدغه خود را رشد و تعالی ایران و در نگاهی وسیع تر، امت واحده اسلامی بیان کرده اند، افزود: بر این اساس بدیهی است که خردمندترین مردمان که مؤمنان عاقل هستند و ایمان را با مقتضیات روز در دو کفه ترازو قرار داده، به آن عمل کنند.
یغمایی اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری نگاه توسعه مدار، علمی، مؤمنانه و با دغدغه اعتلای نوع بشر بوده و هست، به همین دلیل کوشیده اند هر ساله با انگشت اشاره ای، ما را به سمت مدینه فاضله ای که مورد نظر اسلام و اهل خرد بوده، راهنمایی کنند.
وی ادامه داد: شرایط استان ما نیز متأثر از شرایط کشور و منطقه است و باید از منطقه و جهان آموخت و دانست که اگر بخواهیم از شر دشمنان این آب و خاک در امان باشیم، تنها راه آن دفاع منطقی و هوشمندانه از دستاوردها و توجه به راهکارهای منطقی و به دور از شعارزدگی در اداره امور کشور است.
به گفته یغمایی، اهتمام در بهبود وضعیت معاش و توجه به زیرساخت های توسعه و دقت در آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند از ضروریات مدیریت جهادی است، زیرا اصولا تنها در جامعه ای امکان مدیریت معنوی و اخلاقی توأم با منطق و در یک کلام مدیریت جهادی به وجود می آید که شهروندان آن خود خواسته دل در گرو اعتقادات اخلاقی سپرده و ایمان داشته باشند که مبتنی بر اخلاق و عقل می توان جامعه را به فلاح و رستگاری رساند.
وی با بیان سخنی از نماینده ولی فقیه در استان گلستان مبنی بر این که مدیران باید در دل مردم جای داشته باشند نه بر سر آن ها، خاطرنشان کرد: برای تحقق این سخن اندیشمندانه، مدیران باید به همراه توسعه مدار بودن، قانونمند و اخلاقی عمل نمایند و هیچ گاه فراموش نکنند که هر یک از سه ضلع این مثلث دارای حرمتی است ک باید به آن احترام گذاشت و جامعه را به سوی رستگاری هدایت کرده و این سه ضلع در واقع بنیاد مدیریت جهادی است.
7467/602

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن