تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802722778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کل دادگستری: میزان معوقات بانکی در گلستان نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری: میزان معوقات بانکی در گلستان نگران کننده است گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان، میزان بالای معوقات بانکی در استان را، بسیار وحشتناک و نگران کننده خواند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈاحمد فاضلیانˈ روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: البته متولی اصلی این بخش سیستم بانکی است و اگر امروز به این وضع دچار شده نشان می دهد که نظام بانکی اراده ندارد.
به گفته وی، از سوی دیگر به علت ضعف در گرفتن ضامن و دادن بی رویه تسهیلات، چون پای خودشان گیر است وارد این مسئله نمی شوند.
وی تصریح کرد: این معوقات به این دلیل است که نظارت ها به خوبی صورت نگرفته و از سوی دیگر چون سیستم بانکی خود را مقصر می داند، مایل به ورود به این مسئله نیست.
وی ادامه داد: این عدم ورود طوری است که در اعلام آمارها، آمارهای کمتری ارائه می دهند در صورتی که این گفته آنان با واقعیت موجود فاصله دارد.
فاضلیان گفت: اگر روزی محکمه ای برای این مسئله تشکیل شود، باید ابتدا برخی از خود مسئولان بانکی پاسخگو باشند که چرا از بیت المال محافظت نکرده اند و با کمترین تضمین، تسهیلات داده اند.
رییس کل دادگستری گلستان افزود: این آمارها به حدی است که تنها در یک مورد، یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فردی پرداخت شده که تنها بابت آن دو برگ سفته از وی گرفته شده بود، اما با فشارهای دادستان گرگان، توانستیم نیمی از آن را برگردانیم و مابقی هنوز برگشت داده نشده که آن میزان برگشتی هم به صورت اقساط بوده است.
به گفته فاضلیان، امروز این مشکل در همه جای کشور است که به جوانان وام های ازدواج نمی دهند و یا برای کسی که 50 میلیون ریال وام می خواهد، کلی ضامن، چک و سفته گرفته می شود، اما براحتی به برخی افراد چنین تسهیلاتی ارائه می شود.
وی با بیان این که بخشی از مسئله معوقات بانکی از طریق اجراییات در حال اجراست، ادامه داد: باید دانه درشت های این مسئله مهم اقتصادی را شناسایی کنیم که در این زمینه امید زیادی به بانک ها نداریم و باید با این افراد که تسهیلات گرفته اند، به عنوان اخلال گر در سیستم اقتصادی کشور و سرمایه های مملکت، برخورد جدی و قاطع شود.
مقام ارشد قضائی گلستان در ادامه گفت: متاسفانه برخی از این افراد که تسیهلات می گیرند پول ها را در استان های دیگر و حتی کشورهای خارج سرمایه گذاری می کنند، در صورتی که تسهیلات پرداختی در گلستان، باید در همین استان هزینه شود.
فاضلیان ادامه داد: متأسفانه با سرمایه گذارانی که تسهیلات گرفته و اقدام به راه اندازی کارخانه و اشتغالزایی در استان کرده اند، اما به علت برخی مشکلات نتوانسته اند برخی اقساط خود را پرداخت کنند به شدت برخورد می شود، در صورتی که با آن اخلالگران کاری ندارند.
وی خاطرنشان کرد: اخلالگرانی که معوقات بانکی کلان دارند در واقع مفسد اقتصادی هستند و ما بسیار مصمم هستیم تا در کنار دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی و اجرایی، به شدت و به طور قاطع با آنان برخورد کنیم.
وی در ادامه در مورد مجازات متکدیان که چهره شهرهای استان را نازیبا کرده اند، گفت: متأسفانه مجازات این افراد بازدارنده نیست مضافا این که ما معتقد به مجازات آنان نیستیم و از طرفی مسئله متکدیان مربوط به شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی است.
به گفته فاضلیان، باید این متکدیان به طور کامل شناسایی شوند که اگر افرادی واقعا نیازمند هستند برای آنان چاره اندیشی اساسی شود و با آنانی که نیازمند نیستند ولی دست به این کارها می زنند، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.
رییس کل دادگستری گلستان در پایان بر بازنگری قانون مجازات متکدیان تأکید کرد و گفت: البته یکی از راه های اساسی برای مقابله با این معضل، انجام کارهای فرهنگی و هنری است.
اول تا هفتم تیر به مناسبت شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، هفته قوه قضائیه نام گذاری شده است.
7467/602

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن