تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزشکاران مراقب عوارض مصرف مواد دارویی و هورمونی در باشگاه ها باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ورزشکاران مراقب عوارض مصرف مواد دارویی و هورمونی در باشگاه ها باشند قزوین-ایرنا- کارشناس مسوول سلامت روان اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان قزوین، نسبت به مصرف مواد دارویی و هورمونی غیرمجاز در آرایشگاه ها و باشگاههای بدنسازی هشدار داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین که روز شنبه به ایرنا نمابر شد ˈفاطمه نوریˈ در نشست کارشناسان سلامت روان شهرستان های استان افزود: تمام داروها، مواد پروتیینی و غذایی که در آرایشگاه ها و باشگاه های بدنسازی عرضه می شود، بدون مجوز رسمی بهداشتی و پزشکی بوده و در بسیاری از موارد ضمن آسیب جدی به جسم و روان افراد مصرف کننده، منجر به اعتیاد شدید فرد به مواد محرک نیز می شود.
وی با اشاره به بی اطلاعی بسیاری از مربیان در ارتباط با مصرف داروها و مکمل های غذایی اضافه کرد:
تجویز داروها و هورمون ها، وجود تبلیغات گسترده بدون کنترل برای مصرف این مواد، وجود باورهای نادرست درباره اثرات مصرف آنها و ناآگاهی مردم درباره مشکلات و عوارض مصرف آن در کنار تعجیل برای افزایش حجم عضلانی، کاهش وزن و تناسب اندام از هر طریق ممکن، بخش دیگری از چالش های موجود در این زمینه می باشد.
نوری، داروهای شایع و مورد استفاده در سالن های ورزشی را شامل گروه محرک سیستم عصبی مرکزی، استروییدهای آنابولیک و هورمون های رشد برشمرد و افزود: کراتین و گلوتامین نیز از جمله مکمل های دارای مصرف زیاد در سالن ها و محیط های ورزشی است که می تواند بسیار خطرناک و دارای آسیب های جدی و جبران ناپذیری برای فرد درپی داشته باشد.
در پایان این نشست پس از بیان دیدگاه های کارشناسان، مقرر شد نشست های آموزشی برای تمام مربیان و مسوولان سالن های ورزشی و آرایشی زنانه در سطح شهرستان ها برگزار شود تا درباره عوارض مواد اعتیادآور و پیشگیری از آنها آگاه شوند.
7388/ 614

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن