تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802406842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه خواجه نصیر چهارعنوان جدید کتاب منتشر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اخبار کوتاه فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر چهارعنوان جدید کتاب منتشر کرد تهران- ایرنا- دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، چهار عنوان کتاب جدید خود را در زمینه های فنی و مهندسی و رشته های مختلف برق و عمران منتشر کرد.


نخستین اثر این مجموعه با عنوان تحلیل و طراحی سیستم های کنترل به قلم علی خاکی صدیق است که در حوزه برق و برای دانشجویان گرایش سیستم های کنترل خطی تالیف شده است.
این اثر به دانشجویان همه رشته های مهندسی کمک می کند تا با مفاهیم سیستم های کنترل آشنا شوند.
این کتاب در هشت فصل به موضوعاتی مانند سیستم های کنترل، مدل سازی و نمایش سیستم های کنترل خطی، تحلیل عملکرد گذرا و ماندگار سیستم های کنترل، اثرات فیدبک به همراه دو مفهوم پایدار و حساسیت، تحلیل پاسخ فرکانسی، روش نوینی برای تحلیل سیستم های کنترل و ابزار های مهم تحلیل پاسخ فرکانسی پرداخته است.
کتاب تحلیل و طراحی سیستم های کنترل خطی در 366 صفحه، به بهای 20 هزار تومان منتشر شده است.

* ارایه راهکارهای علمی در روش تحقیق
دومین اثر تازه منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه خواجه نصیر، کتاب چگونه تحقیق علمی انجام دهیم (روش تحقیق) اثر علیرضا صالحی است.
این کتاب با هدف ارایه راهکار های علمی انجام تحقیق برای علاقه مندان و پژوهشگران رشته های مختلف تحصیلی مانند علوم تجربی و نظری، تالیف شده است.
در این اثر، نویسنده در تشریح تفاوت های کتابش با سایر آثار مشابه آورده است که در این کتاب ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺎ ارایه ﻣﺜﺎلﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪد از ﻋﻠﻮم ﺗﺠﺮﺑﯽ و ﻏﯿﺮ ﺗﺠﺮﺑﯽ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮارﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﺗﺎ ﻫﻤﮕﺎن از آن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ شوند.
مولف کتاب معتقد است: خوب است ﮐﻪ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ در ﻋﻠﻮم ﻣﺨﺘﻠﻒ (ﺗﺠﺮﺑﯽ و ﻧﻈﺮی) از ﺷﺮاﯾﻂ و وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﺤﻘﯿﻖ در ﻋﻠﻮم دﯾﮕﺮ آﮔﺎه شوند ﺗﺎ ﺑر اﯾﻦ اساس ﺑﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮی ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻮردﻧﻈﺮ ﺧﻮد اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
نویسنده کتاب اﺻﻠﯽﺗﺮﯾﻦ و اﺑﺘﺪاﯾﯽﺗﺮﯾﻦ ﮔﺎم ﺑﺮای ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻋﻠﻤﯽ را، آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ اﺻﻮل و جزئیات روش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮا عنوان کرده است.
مولف در این زمینه آورده است: ﺗﺼﻮر ﺑﻌﻀﯽ از اﻓﺮاد ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از ﺟﻤﻊآوری ﯾﮏ ﺳﺮی اﻃﻼﻋﺎت؛ در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺴﯿﺎر ﻓﺮاﺗﺮ از آن اﺳﺖ و ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ اﯾﻦ دﺳﺘﺎوردﻫﺎ ﺑﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت دﯾﮕﺮان در ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎن ﭘﺮداﺧﺖ و ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دﻗﯿﻘﯽ از آنﻫﺎ ﺑﻪ دﺳﺖ داد. از اﯾﻦ رو ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺻﺤﯿﺢ و آﺷﻨﺎ ﺷﺪن ﺑﺎ اﺻﻮل آن، از اﻟﺰاﻣﺎت اﺳﺎﺳﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ در داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽرود.
کتاب چگونه تحقیق علمی انجام دهیم (روش تحقیق) در 162 صفحه، به بهای 9 هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

* مدیریت پسماند به روایت کتاب
طراحی، ساخت و پایش مراکز دفن پسماند (لندفیل) سومین اثر جدید دانشگاه خواجه نصیر است که به قلم مشترک محمدرضا صبور، مرتضی شکری و بهادر محمدی به فارسی ترجمه شده است.
دانشجویان رشته عمران که به دنبال راهکاری بری دفن اصولی زباله هستند، مخاطبان اصلی این اثر هستند.
مترجمان در این اثر، در تشریح اهمیت مقوله دفن اصولی پسماندها آورده اند: «از دو قرن پیش تا به امروز جمعیت شهرنشینی در جهان از 30 میلیون نفر به سه میلیارد نفر رسیده است. توسعه شهرنشینی یکی از عوامل تهدیدکننده محیط زیست و مصرف بی رویه منابع است و در این میان کشور های در حال توسعه از نظر زیست محیطی آسیب پذیرتر هستند چراکه شهر های این کشو رها به سرعت بیشتر در مقیاس بزرگتر توسعه می یابند.»
ضرورت ترجمه این اثر شاید با این آمار بیشتر احساس شود که کشور های در حال توسعه پنج درصد سرانه تولید ناخالص ملی خود را صرف مدیریت پسماند شهری می کنند.
کتاب طراحی، ساخت و پایش مراکز دفن پسماند (لندفیل) در 444 صفحه، به بهای 20 هزار تومان منتشر شده است.

* اصول طراحی پی
چهارمین اثر این مجموعه، اصول طراحی پی به قلم سیدناصر مقدس تفرشی تالیف شده است. دانشجویان رشته عمران و گرایش های پی سازی، طرح و ساختمان، خاک و مکانیک مخاطبان اصلی این کتاب هستند.
ارایه یک منبع در حوزه تحلیل و طراحی پی به زبان ساده و متنی روان، هدف اصلی مولف در تالیف این اثر است. مولف تلاش کرده با ارایه مثال های مختلف، به درک بهتر مخاطب کمک کند.
اصول طراحی پی در هفت فصل تدوین شده است. نخستین فصل کتاب به طور اختصار به تشریح روش های شناسایی رفتار خاک و تعیین پارامتر های آن و همچنین آزمایش های موردنیاز پرداخته کرده است.
فصل دوم این اثر، اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻒ پی ها را برای ﺷﻨﺎﺧﺖ و اﻧﺘﺨﺎب سیستم های پی ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪی می کند. فصل های سوم، چهارم و پنجم نیز به ترتیب مباحث ظرفیت باربری پی های سطحی، نشست و طراحی سازه ای آن ها را بررسی کرده اند. فصل ششم کتاب حاضر نیز ضمن ارایه مبانی محاسبه فشار های جانبی خاک در دو حالت ایستاتیکی و دینامیکی، روش طراحی دیوار های حائل را تشریح می کند.
مولف در فصل پایانی این اثر دانشگاهی، به اصول طراحی پی های عمیق (شمع ها) از نقطه نظر باربری، نشست و عملکرد آن ها در گروه شمع اشاره کرده است.
کتاب اصول طراحی پی در 536 صفحه، به بهای 20 هزار تومان منتشر شده است.

** تعیین معاون امورکتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حکمی محمد الهیاری را به سمت معاون امور کتابخوانی و توسعه کتابخانه ای نهاد کتابخانه های کل کشور منصوب کرد.
براساس گزارش روابط عمومی نهادکتابخانه های عمومی کشور الهیاری رئیس اداره کتاب در دولت های نهم و دهم بود که در دولت یازدهم از این سمت برکنار شد.
معاون فرهنگی اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و دبیر پنج دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از جمله سوابق کاری اللهیاری به شمار می رود.
پیش از این احد جاودانی عهده دار این سمت در نهاد کتابخانه عمومی کشور بود.
فراهنگ(2)**1355**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن