تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادبودی برای هنرمند هفت اقلیم و راوی عاشقان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یادبودی برای هنرمند هفت اقلیم و راوی عاشقان سنندج - ایرنا- پس از گذشت حدود یک ماه از درگذشت عباس کمندی هنرمند کردستانی، مردم فرهنگی و هنر دوست کردستان از هنرمند هفت اقلیم و راوی عاشقان دیار مهر، محبت، صفا و صمیمیت تجلیلی به یاد ماندنی کردند تا ثابت شود فرهنگی بودن این دیار برازنده این مردم است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین گرامیداشت و رونمایی از شش کتاب عباس کمندی نزدیک به هفت ساعت به طول انجامید و شخصیت محبوب فرهنگی هنرمند هفت اقلیم، علاقمندان به او را در سالن نگه داشت تا تجلیلی از جنس قدرشناسی از این هنرمند فقید کنند.
سینما بهمن سنندج که از زمان افتتاح به پاتوقی برای اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شده این بار نیز محل رفت و آمد هنرمندان و هنردوستان کردستانی بود و سالن محل برگزاری این آیین نیز مملو از جمعیت بود و بسیاری نیز ساعت ها سرپا این مراسم را به نظاره نشستند.
در این آیین معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، اعضا شورای اسلامی و شهردار سنندج و هنرمندان سرشناس کردستانی از جمله قطب الدین صادقی، صدیق تعریف، اسعد اردلان، سیمین چایچی، جلال ملکشاه و بسیاری دیگر حضور داشتند.
اعضای خانواده مرحوم عباس کمندی نیز در این آیین حضور داشتند.
این آیین با پخش کلیپی از زندگی مرحوم عباس کمندی به همراه چند آهنگ از وی پخش شد و فضای سالن را تحت تاثیر قرار داد.
نخستین سخنران آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بود که در دو بخش یه ایراد سخن پرداخت، ابتدا سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید را تشریح کرد و در بخش دوم به ویژگی های شخصیتی مرحوم عباس کمندی پرداخت.
در ادامه این آیین گرامیداشت میزگردی با حضور چند شخصیت فرهنگی و هنری از جمله دکتر اسعد اردلان، دکتر قطب الدین صادقی، صدیق تعریف، دکتر بختیار سجادی و عدنان برزنجی برگزار شد و این افراد در سخنانی جداگانه در ارتباط با شخصیت فرهنگی و هنری مرحوم عباس کمندی به ایراد سخن پرداختند.
میزگرد دوم این آیین نیز با حضور رضا زینالی، جمال احمدی آیین، عدنان برزنجی و رحیم لقمانی برگزار شد و آنان نیز از زوایای دیگری در ارتباط با شخصیت فرهنگی و هنری مرحوم عباس کمندی به ایراد سخن پرداختند.
در ادامه این آیین جلال ملکشاه شاعر کردستانی با حضور بر روی سن از شش کتاب مرحوم کمندی که در قالب بنرهای طراحی شده بود، پرده برداری کرد.
زهر افعی، حماسه سنجرخان، پس کوچه های سنندج، هه وارگه ی هاوله و کوچه باغ گل یاس از جمله کتاب های رونمایی شده مرحوم عباس کمندی در این مراسم بود.
پس از رونمایی از این کتاب ها اداره کل کتابخانه های عمومی، شورای اسلامی شهر سنندج، سازمان نظام مهندسی و برخی دیگر از دستگاه های خصوصی و دولتی آمادگی خود را برای خریداری این کتاب ها اعلام کردند.
پیام هنرمند کردستانی شهین طالبانی در ارتباط با عباس کمندی در این آیین قرائت شد و پس از آن جلال ملکشاه، سیمین چایچی و افشین محمدی نیز در ارتباط با ماموستا عباس کمندی به قرائت شعر پرداختند.
در ادامه این آیین گلریز عندلیبی از طرف خانواده هنرمند عندلیبی نیز در ارتباط با جایگاه فرهنگی و هنری مرحوم عباس کمندی به ایراد سخنرانی پرداخت.
در این ایین همچنین از تابلوی نامگذاری خیابانی در سنندج (میدان حجاب تا پارک کودک) به نام خیابان عباسی کمندی توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پرده برداری شد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج در بخش پرده برداری از تابلوی نامگذاری خیابان مرحوم کمندی در سخنانی، گفت: هنر رمز ماندگاری کردها است و نشان می دهد که کردها فرهنگ و هویت مستقل دارند.
سید غریب سجادی افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری حق مردم کردستان و یک مطالبه مردمی است و هیچ مسوولی حق ندارد برای برگزاری این برنامه ها بر مردم منت بگذارد.
کلیپ دیگری به همراه آهنگ ها و مصاحبه ای از مرحوم عباس کمندی در ادامه این آیین پخش شد و فضا را بیشتر تحت تاثیر قرار داد.
اجرای برنامه موسیقی توسط هنرمند کردستانی سعدالله نصیری نیز از یگر بخش های برنامه بود و این هنرمند دو آهنگ به روح مرحوم کمندی تقدیم کرد.
در ادامه این برنامه بزرگداشت ˈصدیق تعریفˈ هنرمند کردستانی نیز به اصرار علاقه مندان به موسقی کردی و به احترام مرحوم عباس کمندی با وجود عدم آمادگی به پشت تریبون آمد و یکی از آهنگ های خود را بدون موسیقی اجرا کرد و مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.
همچنین ˈهوشنگ شگرفˈ دیگر هنرمند کردستانی نیز در این آیین آهنگی بدون موسیقی به یاد مرحوم عباس کمندی خواند.
دو تابلوی نقاشی و خوشنویسی از طرف برگزار کنندگان این برنامه بزرگداشت به رسم یادبود به خانواده مرحوم عباس کمندی اهدا شد و در ادامه ˈچنور کمندیˈ دختر مرحوم عباس کمندی نیز شعری تقدیم به روح پدرش کرد و همه را تحت تاثیر قرار داد.
حضور عکاسان، تصویربرداران و خبرنگاران در این آیین چشمگیر بود و این افراد تمام توان خود را برای انعکاس هرچه بهتر و بیشتر این آیین به کار بستند.
مراسم بزگداشت و رونمایی از شش کتاب عباس کمندی با همکاری شورای اسلامی و شهرداری سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، هتل شادی سنندج، انیستیتو زبان کردی راژه ، استودیو رضا زینالی، انتشارات علمی کالج و حوزه هنری کردستان برگزار شد.
مرحوم عباس کمندی در سال 1331 در سنندج به دنیا آمد و روز 29 اردیبهشت امسال در سن 62 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.ک/4
7346/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن