تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810453366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات خواهرزاده از مجازات قصاص


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نجات خواهرزاده از مجازات قصاص
پسر جواني كه متهم است چهار سال قبل در جريان رابطه‌اي پنهاني، دايي خود را به قتل رسانده بود، بعد از جلب رضايت از اولياي‌دم از جنبه عمومي جرم محاكمه و به 10 سال حبس محكوم شد


به گزارش خبرنگار ما، دوم آذرماه سال 89 مردي مأموران پليس ورامين را از ماجراي مرموزي با خبر كرد. او توضيح داد: مدتي قبل خانه‌ام را به مردي به نام حامد كه صاحب همسر و يك فرزند است، اجاره دادم. امروز همسرش كه نادره نام دارد به من خبر داد كه قصد دارند خانه را تخليه كنند و به پول پيش آن نياز دارند. وقتي اصرار كرد، قبول كردم و براي تحويل گرفتن خانه به آنجا رفتم. نادره گفت حامد براي كار به بندرعباس رفته است. وقتي به اتاق خواب رفتم، متوجه لكه‌هاي خون روي ديوار شدم و علت را از نادره سوال كردم. او گفت دست شوهرش زخمي شده بود و خون آن روي ديوار پاشيده است. من به حرفش مشكوك شدم و بعد با تلفن حامد تماس گرفتم اما گوشي او خاموش بود. به خاطر همين به ماجرا مشكوك هستم و درخواست بررسي دارم.
بعد از مطرح شدن موضوع، مأموران پليس نادره را بازداشت و از او تحقيق كردند. زن جوان گفت: شوهرم مدتي قبل در بندرعباس كار خوبي پيدا كرد و به آنجا رفت. بعد هم تماس گرفت و گفت خانه‌اي اجاره كرده و خواست من هم نزد او بروم. نادره درباره خون‌هاي روي ديوار گفت: حامد قطعه‌اي از ماشينش را به خانه آورد تا آن را تعمير كند. داشت كار مي‌كرد كه دستش زخمي شد و خونش روي ديوار پاشيد. پس از آن خانواده حامد در اداره پليس حاضر شدند و عليه عروس خانواده اعلام شكايت كردند. آنها گفتند: نادره هميشه با حامد اختلاف داشت و احتمال دارد وي را به قتل رسانده باشد. پس از آن كارآگاهان تماس‌هاي نادره را بررسي كردند و متوجه شدند او از مدت‌ها قبل با خواهرزاده حامد كه شايان نام دارد رابطه دارد، بنابراين شايان را بازداشت و از او بازجويي كردند. او به قتل دايي خود اقرار كرد و در شرح حادثه گفت: از دو سال قبل نادره به من ابراز علاقه كرد و با هم رابطه برقرار كرديم تا اينكه تصميم به قتل گرفتيم. نيمه‌هاي شب حادثه مطابق نقشه وارد خانه شدم. ميله‌اي آهني برداشتم و به اتاق خواب رفتم و چند ضربه به دايي‌ام زدم. بعد هم با چاقو او را كشتم. نادره هم در خانه بود اما در جريان قتل نقش نداشت. بعد از حادثه جسد را داخل كمدي آهني گذاشتيم. صبح روز بعد مردي افغان را در قبال 200 هزار تومان اجير كردم و او جسد را به حوالي شهر برد.
در شاخه ديگري از بررسي‌ها، نادره وقتي مورد تحقيق قرار گرفت، حرف‌هاي شايان را تأييد كرد. بعد از اقرار دو متهم، مأموران جسد حامد را كشف و به پزشكي قانوني منتقل كردند. گزارش پزشكي قانوني تأييد كرد كه حامد بر اثر اصابت جسم سخت به سر و ضربات جسم نوك تيز به نقاط مختلف بدن فوت شده است. با كامل شدن تحقيقات، شايان به اتهام مباشرت در قتل و رابطه نامشروع و نادره به اتهام معاونت در قتل و رابطه نامشروع مجرم شناخته شد و پرونده از سوي هيئت قضايي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي شد. پس از آنكه ولي‌دم براي شايان درخواست قصاص كردند، متهم در جايگاه قرار گرفت و قتل را به گردن نادره انداخت. او توضيح داد: قبول دارم كه با نادره رابطه داشتم. شب حادثه وقتي وارد خانه شدم، نادره شوهرش را به قتل رسانده بود. التماس كرد تا قتل را گردن بگيرم. او گفت خانواده‌ام از من گذشت مي‌كنند اما براي او درخواست قصاص خواهند كرد. من هم دلم برايش سوخت و در بازجويي‌ها اتهام قتل را قبول كردم. پس از آن نادره در جايگاه گرفت و حرف‌هاي شايان را تأييد كرد. او گفت: شايان در جريان قتل نقشي نداشت. شوهرم مرا اذيت مي‌كرد، به خاطر همين تصميم به قتل او گرفتم. وقتي خوابيد اول با ميله و بعد با چاقو به او ضربه زدم كه فوت شد.
پس از آنكه دو متهم اظهارات خود را در دادگاه تغيير دادند، پرونده به دستور قاضي عبداللهي بار ديگر در دادسرا مورد تحقيق قرار گرفت. بررسي‌ها نشان داد كه شايان و نادره در حالي كه در زندان به سر مي‌بردند به صورت تلفني با هم در تماس بودند. نادره گفت: من احتمال دادم كه خانواده شايان براي او درخواست قصاص كنند. نمي‌خواستم كه او مجازات شود به خاطر همين بارها از داخل زندان با هم تماس مي‌گرفتيم و تصميم گرفتيم حرف‌هايمان را در جلسه رسيدگي تغيير دهيم. بعد از ثبت اظهارات دو متهم، پرونده بار ديگر روي ميز هيئت قضايي قرار گرفت و نادره و شايان اظهارات اوليه خود را تأييد كردند. قضات دادگاه بعد از پايان جلسه، شايان را به قصاص و نادره را به 15 سال حبس و 20 سال تبعيد محكوم كردند. بعد از تأييد رأي در ديوان‌عالي كشور و در حالي كه پسر جوان در چند قدمي طناب دار قرار داشت، اولياي‌دم از او اعلام گذشت كردند و شايان اين بار از جنبه عمومي جرم پاي ميز محاكمه حاضر شد.
روز گذشته نماينده دادستان تهران در ابتداي جلسه در جايگاه قرار گرفت و براي متهم درخواست صدور مجازات قانوني كرد. پس از آن شايان به درخواست قاضي عبداللهي در جايگاه قرار گرفت و گفت: قبول دارم كه مرتكب قتل شدم. من فريب نادره خوردم و زندگي‌خانوادگي‌مان را تباه كردم. نادره را مرا فريب داد و مدام ابراز علاقه مي‌كرد. من مدتي از او دور شدم اما سرانجام تسليم خواسته‌اش شدم. شب حادثه مطابق نقشه وارد خانه‌اش شدم و به اتاق خواب رفتم. ابتدا با ميله چند ضربه به سر دايي زدم و بعد با چاقو او را به قتل رساندم و از خانه رفتم. متهم گفت: من در جريان انتقال جسد نقش نداشتم تا اينكه بازداشت شدم. قاضي عبداللهي بعد از شنيدن آخرين دفاع متهم با اعضاي دادگاه- ملكي، قاضي، متين راسخ و عطارد- وارد شور شد و متهم را به 10 سال حبس محكوم كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 30 خرداد 1393 - 10:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن