تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819855963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای خواستار حل مشکلات رانندگان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای خواستار حل مشکلات رانندگان شد مشهد - ایرنا - رییس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای کشور گفت : از مسوولان انتظار است که به حل مشکلات صنعت حمل و نقل و بویژه رانندگان کمک کنند.


به گزارش ایرنا ، غلامرضا خادمی زاده روز پنجشنبه در همایش انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای سراسر کشور در مشهد، افزود : رانندگان با مشکلات عدیده ای در بحث بیمه ، پرداخت مالیات ، نبود خوابگاه در ترمینال ها و حقوق و در آمد روبرو هستند.
وی گفت : به عنوان مثال امروز از کل کرایه شش میلیون و 80 هزار ریالی اتوبوس در یک مسیر فقط یک میلیون و 500 هزار ریال آن به راننده داده می شود و بقیه آن بین شرکت و دلال ها تقسیم می گردد.
وی دلالی ، دالان داری و کمیسیون فروش شرکت های مسافربری و مانند آن را اجحاف به رانندگان ذکر کرد و افزود : در واقع در کشور ما این افراد که به اصطلاح خدمت می کنند از قانون نون آن را دوست دارند.
وی بیان کرد : مشکلات این صنف گسترده است ، تورم لجام گسیخته در حمل و نقل از جمله دیگر مسائل است چنانکه اتوبوسی که تا قبل از اجرای مرحله نخست هدفمندی یک میلیارد و 350 میلیون ریال بود امروز بیش از هفت میلیارد و 200 میلیون ریال یعنی با رشد 600 درصدی به رانندگان فروخته می شود.
وی گفت : این در حالی است که خریدار هم هیچ اختیاری برای انتخاب خودروی مورد نظر خود ندارد و اتوبوس درجه پنج با کیفیت پایین ، آن هم شش ماه بعد از واریز پول تحویل می شود.
وی بیان کرد : وقتی هم اعتراض می کنیم می گویند که اگر شما حمایت نکنید کارگران این کارخانه های خودرو سازی بیکار می شوند ، در حالی که ما حاضریم حقوق این 650 کارگر این کارخانه را بدهیم اما جان صدها نفر و نیز راننده های ما به خطر نیافتند و در آتش نسوزند.
وی افزود : ما ناچاریم بدون هیچ اختیاری ماشین های بی کیفیت ، لاستیک های چینی و مانند آن را استفاده کنیم و در مقابل نیز در برابر هر حادثه ناشی از آن هم باید پاسخگو باشیم، ضمن آنکه متهم ردیف اول هم راننده ها هستند.
خادمی زاده افزود : در ابتدای اجرای مرحله دوم هدفمندی هم اعلام کردند در راستای همراهی با دولت افزایش قیمت نداشته باشید و بخش حمل و نقل هم پذیرفت اما دولت حاضرنیست در راستا کمک و حمایت از این بخش و رانندگان از شش درصد عوارض لاستیک خودرو بگذرد تا بتوان لاستیک با کیفیت وارد و از حوادث دلخراش جاده ای در اثر نقص خودرو و لاستیک جلوگیری کرد.
وی گفت : این شش درصد عوارض در محاسبه ای که کردیم طی 180 سال معادل سه هزار میلیارد تومانی است که در فساد اقتصادی این سالها از دست رفت با این تفاوت که آن سه هزار میلیاردی که از اقتصاد برده شد ضرری هنگفت بر اقتصاد و ملت بود اما این سه هزار میلیارد تومان می تواند جان هزاران نفر را نجات دهد.
وی افزود : به ازای کاهش هر یک کشته در حوادث جاده ای حداقل 215 میلیون تومان دیه به نفع دولت است اما آیا واقعا این مبلغ برای آموزش راننده ها در این بخش هزینه می شود؟
خادمی زاده افزود : وجود دوگانگی ها و محدودیت ها موجب شده تا بخش حمل و نقل ما که در سال 1355 پیشرو و طلایه دار حمل و نقل جاده ای آسیا بود و این قاره زیر چرخ های رانندگان ایران زمین بود، به جایی برسد که امروز از مرزهای خود نیز نتواند خارج شود.
وی گفت : با همه اینها ، امروز میانگین عمر اتوبوس های ما در این بخش بدون کمک هیچ سازمانی و بدون حتی یک ریال وام زیر 30 درصد سود نوسازی شده اند و درحد استانداردها هستند.
رییس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل کشورهمچنین با انتقاد از آمار حوادث جاده ای گفت :650 میلیون نفر در سال توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای جا به جا شده اما در این بخش فقط 300 نفر مجروح و 175 نفر کشته می شوند.
خادمی زاده بیان کرد : متاسفانه وقتی آمار حوادث جاده ای را می دهند عابری که در خیابانی در درون شهر تصادف کرده و فردی که با پراید در برخورد با تریلی کشته شده را هم جزو کشته شدگان حوادث جاده ای محسوب می کنند.
وی گفت : 28 هزار کشته حوادث رانندگی مربوط به درون شهری و برون شهری ، ناوگان خصوصی و عمومی و غیره است و باید تفکیک در این زمینه انجام شود.
خادمی زاده اظهار کرد : ما به لحاظ کاهش آمار تصادفات جاده ای با ضریب طی مسیر جزو پنج کشور اول دنیا هستیم و هیچ کشوری نیست که راننده سه هزار و 200 کیلومتر را در یک سفر طی کند.
وی با بیان اینکه ما امروز نیازمند اجرای دقیق قانون هستیم ، افزود : ما خواستار مدیریت جهادی در اجرای قانون می باشیم و هیچ کمک دیگری جز این نمی خواهیم زیرا 90 درصد مشکلات کنونی ما عدم اجرای دقیق قانون و در واقع اجرای سلیقه ای آن است.
2713

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن