تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802747320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکمیل فازهای پارس جنوبی تولید گازکشوررا به یک میلیارد مترمکعب می رساند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر نفت: تکمیل فازهای پارس جنوبی تولید گازکشوررا به یک میلیارد مترمکعب می رساند بوشهر- ایرنا- وزیر نفت گفت: هم اکنون تولید گاز درمیدان گازی پارس جنوبی روزانه 320 میلیون مترمکعب است که تا سه سال آینده با تکمیل فازهای پارس جنوبی به یک میلیارد متر مکعب در روز می رسد.


به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه درنشست مشترک رییس مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت کشور درعسلویه افزود:30 میلیارد دلار دراجرای 17 فاز پارس جنوبی سرمایه گذاری شده که برای تکمیل آن ها به 20 میلیارد دلار دیگر نیاز است.
وی با بیان این که طرح های پارس جنوبی تا سه سال و نیم آینده تکمیل می شود، ادامه داد: 10 فاز میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار شده که امسال با بهره برداری از بخشی از طرح های در دست اجرا 100 میلیون متر مکعب در روز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود.
وزیر نفت اضافه کرد: اولویت وزارت نفت تکمیل طرح های در دست اجراست که فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 از اولویت های مهم این وزارتخانه است و بخشی از آن ها امسال تکمیل و وارد مدار می شود.
زنگنه گفت: امسال برای طرح های در اولویت اول به 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز است که در صورت تامین این میزان اعتبار طرح های دراولویت در دستور کار قرار می گیرد.
وی افزود: با بهره برداری از 17 فاز در دست اجرای پارس جنوبی سالانه 50 میلیارد دلار به درآمد کشور افزوده می شود.
وزیر نفت در نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت در عسلویه با اشاره به جایگاه پارس جنوبی در توسعه همه جانبه کشور گفت: در هیچ نقطه ای از جهان مانند پارس جنوبی منبع گازی وجود ندارد و منطقه ویژه پارس کانون توسعه و اشتغال کشور است.
وزیر نفت افزود: هم اکنون کشور قطر روزانه بیش از 600 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی تولید می کند، در حالی که ایران تنها بیش از 320 میلیون متر مکعب به طور متوسط در روز از این میدان تولید دارد.
زنگنه، مدیریت، تامین مالی و تحریم های بین الملی را بزرگترین عوامل و مشکلات عقب ماندگی توسعه پارس جنوبی عنوان کرد.
وی با تاکید بر این که فازهای دارای اولویت نخست پارس جنوبی از نظر تامین گاز کشور حکم نان شب را دارند، گفت: همزمان با توسعه فازهای اولویت نخست کارها در فازهای اولویت دوم دردست اجراست، زیرا درصورت توقف این فازها ما در سا لهای آینده برای تحویل گاز مصرفی و صادراتی به مشکل بر می خوریم.
وزیر نفت با اشاره به مدیریت مصرف و تولید گاز در سال گذشته گفت: امسال با وجود افزایش تولید 100 میلیون متر مکعبی گاز، کشور باز هم به مدیریت مصرف نیاز دارد.
وی گفت: هم اکنون بحث مدیریتی در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی تا حد مقدور ساماندهی و متعادل شده و شاهد آن هستیم که پیمانکاران با حداکثر توان در حال کار هستند.
زنگنه افزود: تاکنون ازمجلس شورای اسلامی توقع خاصی نداشته ام اما با توجه به مشکلات موجود در فازهای پارس جنوبی هم اکنون به عنایت و کمک مجلس نیاز داریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون 60 درصد توان صنعت نفت برای توسعه پارس جنوبی بسیج شده است، گفت: امسال 100 میلیون متر مکعب و سال آینده 120 میلیون متر مکعب از فازهای پارس جنوبی افزایش تولید خواهیم داشت و تا سال 96 توسعه این فازها به پایان می رسد.
زنگه با اشاره به برخی مشکلات خاص موجود در شرکت های پیمانکاری پارس جنوبی افزود: هم اکنون تلاش می شود برخی مشکلات مانند، واگذاری شرکت ای.پی. ام. آی که در فازهای پارس جنوبی پروژه دارد، جلوگیری شود و واگذاری این شرکت به پس از اتمام کارش در پارس جنوبی منتقل شود.
وی همچنین به مشکلات موجود شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) اشاره کرد و گفت: مشکلات این شرکت با روشی عادی حل نمی شود و نیاز به توجه مسوولان نظام دارد. ک/2
629/539 /675

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن