تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان شرقی: امنیت در افغانستان با حضور مردم این کشور در صحنه برقرار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار آذربایجان شرقی: امنیت در افغانستان با حضور مردم این کشور در صحنه برقرار می شود تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل ناامنی در افغانستان، گفت: تجربه ملت ایران در طول مبارزه با رژیم شاهنشاهی و بعد از آن در رویارویی با استکبار جهانی و ایادی استکبار در منطقه نشان داد که هیچ کس بجز مردم نمی تواند امنیت را برقرار کند.


ˈ اسماعیل جبارزاده ˈ روز پنجشنبه در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون امور زنان و حقوق بشر مجلس سنای افغانستان با بیان این که پیوندهای ایران و افغانستان به سال های دور برمی گردد، افزود: دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، هنر و ادبیات مشترک و مرز طولانی با این کشور موجب شده تا دو کشور همواره در کنار هم باشند.
وی گفت: در طول مبارزات مردم افغانستان با دولت های متجاوز و گروه های تروریستی به ویژه گروه طالبان که دشمن مشترک دو کشور است، جمهوری اسلامی ایران بیشترین حمایت ها را کرده و امروز هم که سومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شده است، خواست و اراده مردم این کشور مورد احترام و حمایت ایران خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل ناامنی در افغانستان، با بیان این که دولت ها هرقدر هم قوی باشند بدون حضور مردم قادر به برقراری امنیت نیستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در اوایل انقلاب اسلامی با مشکل ناامنی روبرو بود، اما آنچه باعث ایجاد و ثبات امنیت در کشور شد حضور مردم در صحنه و مبارزه با برهم زنندگان امنیت بود و امروز هم امنیت به دست خود مردم حفظ می شود.
جبارزاده گفت: دولت افغانستان برای برقراری امنیت باید مردم را به صحنه بیاورد و ان شاء الله با تشکیل دولت جدید در این کشور، مشارکت مردم در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه برقراری امنیت بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در افغانستان خواست قلبی جمهوری اسلامی است و در جهت تحقق آن، هر آنچه که نیاز باشد انجام داده و همچون گذشته در کنار مردم افغانستان خواهیم بود.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص نقش و جایگاه زنان در فعالیت های اجتماعی کشور، با بیان این که زنان ایرانی بیشترین آزادی را دارند، گفت: البته ما آزادی را در برهنگی و سوء استفاده تبلیغاتی از زن نمی دانیم، ما برای شخصیت و جایگاه زن احترام زیادی قائلیم و همان طور که حضرت امام فرمودند معتقدیم که از دامن زن مرد به معراج می رود.
جبارزاده با بیان این که شهدای ما در دامن مادران و در مکتب اسلام تربیت شدند، افزود: سیاستی که توسط امام راحل پایه گذاری شد و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده آن هستند موجب شده زنان کشور از همه حقوقی که برای یک مرد متصور است، برخوردار باشند و ما هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نیستیم.
وی اضافه کرد: امروز در شرایطی که در بسیاری از کشورهای اسلامی زنان از حق رانندگی و شرکت در انتخابات محرومند، زنان ایرانی در تمام صحنه های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی نقش تعیین کننده دارند و این نقش رفته رفته پررنگ تر نیز می شود، به نحوی که هم اکنون 70 درصد دانشجویان دانشگاه های ما را دختران تشکیل می دهند.
وی با بیان این که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ما مجاز نیستیم از ظرفیت و توان 50 درصد جامعه چشم پوشی کنیم، افزود: باید تمام مردم کشور اعم از زن و مرد فارغ از مباحث جنسیتی که غرب برای انحراف افکار عمومی مطرح می کند، دست به دست هم دهند و در تمام صحنه های اجتماعی برای پیشرفت کشور تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، گفت: نمایندگان مردم بهترین وسیله برای ارتباط ملت ها هستند و ارتباط بین آنها در واقع ارتباط بین دو ملت است.
جبارزده افزود: رفت و آمد گروه های پارلمانی بین کشورهای مختلف به خصوص کشورهای دوست و همسایه برای تحکیم و توسعه مناسبات ضروری است و ما نیز از همکاری مجالس ایران و افغانستان استقبال می کنیم.
وی با تشریح برخی از قابلیت های استان، خاطرنشان کرد: تبریز قبل از هر چیز یک شهر فرهنگی و تاریخی است که در طول حیات خود بهترین جایگاه را در عرصه های مختلف به دست آورده و امروز تبریز و آذربایجان شرقی در بیشتر زمینه ها مانند صنعت، تجارت، تولید، علم و فناوری، کشاورزی و صنایع غذایی، هنر و ادبیات بهترین ها را در اختیار دارد.
وی با بیان این که برای همکاری با افغانستان هیچ حد و مرزی قایل نیستیم، افزود: آذربایجان شرقی در هر زمینه ای که افغانستان تمایل داشته باشد آماده همکاری است و به دلیل مشترکات فرهنگی، ما همکاری با افغانستان را راحت تر از کشورهای دیگر می دانیم.
استاندار آذربایجان شرقی به مقام تمام مجاهدان و رزمندگان افغانستان که در راه استقلال این کشور و برپایی احکام اسلام جنگیده و به شهادت رسیده اند، ادای احترام کرد.
رییس کمیسیون امور زنان و حقوق بشر مجلس سنای افغانستان هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تبریز، با بیان این که پیوندهای ایران و افغانستان، بسیار وسیع و گسترده است، گفت: گرچه در سالیان دور دو کشور توسط مرزهای جغرافیایی از هم جدا شده اند، اما تاریخ ثابت کرده که ملت ها هرگز جدا از هم نبوده اند.
صدیقه بلخی ارتباط ایران و افغانستان را ناگسستنی خواند و افزود: اگر کسانی باشند که بخواهند این همسایه های نزدیک و به هم پیوسته را از یکدیگر جدا کنند، قطعا موفق نخواهند شد.
وی با اشاره به سفر سه رییس جمهوری ایران به افغانستان و چندین سفر رییس جمهوری افغانستان به ایران در 12 سال گذشته، خاطرنشان کرد: این سفرها تاثیرات مثبتی روی مسایل اجتماعی و پیوندهای سیاسی دو کشور داشته است.
رییس کمیسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان در ادامه با اشاره به تشکیلات و وظایف این مجلس، اظهار کرد: کمیسیون امور زنان برای دومین بار به ایران سفر کرده است و در این سفر توفیق یافتیم در شهر زیبای تبریز حضور داشته باشیم و امیدواریم در این سفر از تجربیات آذربایجان شرقی در مسایل مختلف بهره مند شویم.
بلخی با بیان این که امنیت، تنها مشکل افغانستان است، گفت: در 35 سال گذشته، جنگ و ناامنی صدها هزار نفر از مردم و شخصیت های علمی و فرهنگی افغانستان را از بین برد و میلیون ها خانواده را داغدار کرد.
وی افزود: ناامنی باعث شد دولت نتواند به امور کشور رسیدگی کند و بسیاری از مردم افغانستان به خارج از کشور از جمله ایران مهاجرت کنند که این موضوع سبب رنجش خاطر ماست.
وی با بیان این که در سال های گذشته پیشرفت های خوبی در افغانستان صورت گرفته و در امور اقتصادی به شدت کار می شود، گفت: با وجود این پیشرفت ها، هنوز از امنیت دلخواه و کافی برخوردار نیستیم.
نماینده مجلس سنای افغانستان همچنین درباره نقش زنان در این کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تشکل های مدنی زیادی در حوزه زنان فعالیت می کنند و زنان در حوزه های مختلف حضور چشمگیری دارند.
بلخی با بیان این که 38 نفر از 92 نماینده مجلس سنای افغانستان را زنان تشکیل می دهند، گفت: زنان ایران و افغانستان مشترکات زیادی در فرهنگ زندگی دارند و ما تلاش می کنیم زنان فعال دو کشور را با یکدیگر ارتباط دهیم.
هیات پارلمانی افغانستان متشکل از رییس و اعضای کمیسیون امور زنان و حقوق بشر مجلس سنای این کشور که به منظور دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کرده است، امروز و فردا در تبریز حضور خواهد داشت.
7233/587/ 1495

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن