تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802747588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت آستان قدس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت آستان قدس مشهد – ایرنا – آستان قدس رضوی تابستان امسال نیز همچون فصول گرم سالهای گذشته برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی برای دانش آموزان پیش بینی کرده که تاکنون استقبال مطلوبی از این برنامه ها به عمل آمده است.


به گزارش ایرنا، موسسه تربیت بدنی، موسسه آفرینش های هنری ، بنیاد فرهنگی رضوی، مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان از جمله نهادهای وابسته به آستان قدس می باشند که هر یک به سهم خود نقش مهمی در تامین نیازهای دوره فراغت از تحصیل دانش آموزان ایفا می کنند.

*بنیاد فرهنگی رضوی
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در این باره گفت: این بنیاد 12 مدرسه در مقاطع مختلف دخترانه و پسرانه، یک پژوهشسرا و دبیرستان علوم و معارف اسلامی را زیر پوشش دارد که هر یک از این مراکز محل برگزاری طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) و برخی دانش آموزان واجد شرایط مشهدی می باشد.
ˈمحمد تقی فخریانˈ افزود: غنی سازی اوقات فراغت توسط بنیاد فرهنگی رضوی شامل سه بخش فعالیتهای فرهنگی- ورزشی- هنری، فعالیتهای علمی – مهارتی و فعالیتهای آموزشی – عامی می شود.
وی بیان کرد: طرح یکسان سازی قرآن کریم یکی از مهمترین برنامه های بخش فعالیتهای فرهنگی – ورزشی – هنری طرح غنی سازی اوقات فراغت است که پیش از این در سال تحصیلی 92-93 حدود 95 درصد دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) گواهینامه مربوطه را دریافت کردند و پنج درصد باقیمانده تابستان امسال این گواهینامه را به دست می آورند.
وی اظهار کرد: فعالیتهای علمی – مهارتی بنیاد فرهنگی رضوی شامل آموزش نرم افزارهای مختلف رایانه ای، رباتیک و الکترونیکی است که ویژه دانش آموزان نخبه در پژوهشسرای بنیاد فرهنگی رضوی برگزار می شود.
وی بیان کرد: فعالیتهای آموزشی – علمی این بنیاد شامل برگزاری اعتکاف علمی برای داوطلبین کنکور سراسری، برگزاری کلاسهای آمادگی کنکور برای دانش آموزان سال سوم دبیرستان و کلاس های کمک درسی و پیش نیاز دروس برای دانش آموزان سال اول و دوم دبیرستان برگزار می شود.
وی برگزاری اردوی یک روزه ویژه دانش آموزان جدید الورود به مدارس امام رضا (ع)، ثبت نام از علاقه مندان به فراگیری زبان انگلیسی را از دیگر برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت بنیاد فرهنگی رضوی برشمرد.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال هفتمین دوره از جشنواره هشتمین خورشید ولایت برگزار می شود، افزود: پارسال هشت هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد اما امسال با پنج برابر افزایش 43 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد.
فخریان گفت: برای نخستین بار علاقه مندان به شرکت در این جشنواره از 26 کشور ثبت نام کرده اند که در مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت برگزیدگان معرفی و تقدیر می شوند.
وی بیان کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت اولویت ثبت نام با دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) است که امسال از پنج هزار و 890 دانش آموز مدرسه امام رضا (ع)، 35 درصد معادل دو هزار نفر شرکت کردند.
وی افزود: در این طرح از دانش آموزانی که در مناطق برخوردار مشهد در کلاسهای تابستانی شرکت کرده اند شهریه گرفته شده و از دانش آموزانی که در مناطق کم برخوردار مشهد قرار گرفته اند مبلغی به عنوان شهریه گرفته نمی شود.

*مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی
مدیر عامی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس نیز گفت: این مرکز زیرمجموعه ای معاونت پشتیبانی و توسعه آستان قدس است که دو وظیفه آموزش و مهارت آموزی خدمه و کارکنان آستان را برعهده دارد.
ˈاسماعیل غلامیˈ افزود: امسال این نهاد مکلف شده علاوه بر آموزش کارکنان زمینه پر کردن اوقات فراغت فرزندان آنان را در ایام تابستان فراهم کند از این رو فعالیتهای مربوط به غنی سازی اوقات فراغت در پنج گروه آموزشی تقسیم می شود.
وی بیان کرد: فوق برنامه ها شامل طرحهای تربیتی- اخلاقی- اعتقادی- اردوها و بازدیدها؛ برنامه های ورزشی؛ آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای ویژه دانش آموزان دبیرستانی؛ برنامه های علمی و هنری؛ برنامه های فرهنگی و قرآنی جوانه ها ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و اول و دوم دبستان می شود.
وی گفت: مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی برای ایام تابستان دو برنامه محوری را که شامل سیزدهمین دوره جشنواره علوم قرآن و حدیث و طرح غنی سازی اوقات فراغت فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی است را برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: از 17 خردادماه سال جاری کار ثبت نام در طرح اوقات فراغت آغاز شده و تا 27 خرداد ادامه خواهد داشت که تا پایان امروز هزار و 120 نفر در این طرح ثبت نام کردند.
غلامی کلاس های درسی، ورزشی، مهارتی و هنری را از جمله کلاس های برنامه ریزی شده برای اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این کلاس ها انجام شده است.
وی افزود: در طرح اوقات فراغت در کنار برگزاری مستمر کلاس ها، این مرکز جلسات آموزشی فوق برنامه ای را پیش بینی کرده است که هر روزه به صورت رایگان برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی با اشاره به تخفیف های لحاظ شده برای فرزندان کارکنان گفت: کسانی که از کلاس های علمی استفاده می کنند، تنها 30 درصد از هزینه کلاس را پرداخت کرده و از 70 درصد تخفیف سازمان مرکزی بهره مند می شوند.
وی افزود : برای حضور در کلاس های ورزشی همچنین 50 درصد سهم کارمند و 50 درصد تخفیف سازمان مرکزی لحاظ شده است.
وی ادامه داد: موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی نیز با داشتن معرفی نامه از سوی این مرکز 20 درصد تخفیف را برای کلاس های هنری قرار داده که طی مذاکراتی قصد داریم 50 درصد تخفیف را از سوی سازمان مرکزی به آن بیافزاییم.
وی در زمینه محل کلاس های فوق گفت: به غیر از کلاس های ورزشی، محل برگزاری سایر کلاس ها در محل مرکز آموزش ضمن خدمت خواهد بود.
وی افزود : همچنین کسانی که در کلاس های مهارتی مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید چمران شرکت می کنند با سرویسی که برای این منظور در نظر گرفته شده به محل مرکز آموزش منتقل خواهند شد.
او در ارتباط با پیش بینی کلاس هایی برای کودکان مقاطع اول، دوم و سوم دبستان، گفت: صحیح خوانی نماز و اذان و قصه گویی امام رضا(ع) نیز از جمله کلاس هایی است که برای این مقاطع در نظر گرفته شده و کودکان می توانند همراه مادر خود در این کلاس ها شرکت کنند و به طریق آمادگی های لازم را برای حضور در مسابقات جشنواره علوم قرآن و حدیث کسب کنند.
وی افزود: در سیزدهمین جشنواره علوم قرآن و حدیث که در دهه کرامت امسال برگزار می شود شش هزار نفر از فرزندان کارکنان آستان قدس شرکت می کنند.

*موسسه تربیت بدنی آستان قدس
مدیر عامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هم گفت: این موسسه بزرگترین مجموعه ورزشی به لحاظ ارایه خدمات مربوط به سلامت جسمانی و بزرگترین کمپینگ آموزش ورزش را در کشور دارد.
ˈجمشید مهریارˈ افزود: این موسسه دارای 11 سالن ورزشی، سه مجتمع آبی ویژه خواهران و برادران و 14 سالن تازه تاسیس مجزا، چهار زمین چمن، چهار زمین تنیس، زمین تیرکمان و تیراندازی است و ارایه خدمات ورزشی آن به مردم تنها به تابستان محدود نمی شود بلکه مربوط به کل سال است.
وی بیان کرد: تا کنون شش هزار و 324 نفر دانش آموز برای کلاسهای ورزشی طرح اوقات فراغت این موسسه شرکت کرده اند و ظرفیت کلاسها تکمیل شده است.
وی گفت: در کلاسهای اوقات فراغت این موسسه الفبای هر رشته ورزشی به صورت کاملا تخصصی به متقاضیان آموزش داده می شود و اکنون بسیاری از ورزشکاران بنام کشور الفبای ورزش را در این موسسه یاد گرفته و سپس رشد کرده اند.
وی بیان کرد: کلیه نرخهایی که از شرکت کنندگان کلاسهای طرح غنی سازی اوقات فراغت موسسه تربیت بدنی آستان قدس گرفته می شود کمتر از نرخ مصوب اداره کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی است در حالی خدمات ارایه شده در این مرکز و امکانات و مربیان موجود، مسائل بهداشتی و ایمنی وسایل و محل ورزش چندین برابر بهتر از سایر سالنهای ورزشی است.
وی اظهار کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت موسسه تربیت بدنی آستان قدس 243 کلاس آموزشی در همه رشته های ورزشی با ظرفیت 268 مربی فعالیت دارند که فعالیت خود را تا پایان شهریور ماه ادامه خواهند داد.
مهریار افزود: 10 درصد از ظرفیت کلاس های طرح اوقات فراغت و سایر امکانات و فضاهای ورزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس متعلق به فرزندان کارکنان می باشد و 90 درصد باقیمانده متعلق به شهروندان است.
وی با اشاره به استقبال مطلوب مردم از مجتمع های آبی آستان قدس گفت: هم اینک هزار و 100 نفر در کلاسهای 25 نفره مجتمع آبی شهید رجایی، دو هزار و 630 نفر در مجتمع های آبی شماره 1 و 2 آستان قدس عضو در حال یادگیری آموزش های لازم در چهار سطح شنا هستند.
مدیر عامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس گفت: مجتمع آبی آقایان 174 هزار عضو بیمه شده کارت دار، مجتمع آبی بانوان 68 هزار و 300 عضو بیمه شده کارت دار و 33 هزار و 600 نفر در سالن شنای شهرک شهید رجایی کارت بیمه و عضویت دارند.

*موسسه آفرینش های هنری آستان قدس
مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس گفت: همزمان با تعطیلات تابستانی، دوره های آموزشی هنر درسطوح مقدماتی و پیشرفته در رده های سنی بزرگسال، کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی- هنری امام خمینی (ره) این موسسه در حال برگزاری است.
ˈعلی ثابت نیاˈ افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز ایام فراغت دانش آموزان، بخش آموزش مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و آشنایی بیشتر آنان با مهارت های آموزشی مختلف، ثبت نام دوره های تابستانی خود را از اول خرداد آغاز کرده است.
وی بیان کرد: این دوره آموزشی در رشته های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، سفالگری، نقاشی کودکان، خلاقیت در کاردستی، بازی آموزش، نقاشی روی سفال، طراحی دوخت، چاپ باتیک، دوخت های سنتی، چرم دوزی، قالیبافی، معرق، منبت، سوخت نگار، نقاشی خط، تصویر سازی، عکاسی، عروسک سازی نمایشی، نقالی، گرافیک و رایانه در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: دوره های آموزشی این مجتمع در رشته های مختلف هنری، با محوریت ترویج هنر اسلامی و ایرانی، از بدو تاسیس مجتمع، به صورت منظم ادامه داشته و سالیانه حدود هزار هنر جو در این دوره های آموزشی شرکت می کنند.
وی بیان کرد: این دوره ها در بیش از 20 رشته های مختلف هنری و دوره های آزاد و رایانه، از 25خرداد آغاز شده است و شهریه اخذ شده با تخفیف برای فرزندان کارکنان آستان قدس، رایگان برای شهروندان کمتربرخوردار و براساس نرخ معمول دیگر نهادهای هنری برای دیگر شهروندان محاسبه می شود.
7489/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن